کاهش تقاضا برای خرید خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: از چهارشنبه هفته گذشته نرخ کاذب خودروها فروکش کرد. درحال‌حاضر نرخ خودروها در بازار منطقی شده است اما تقاضا نیز برای خرید خودرو به طور چشم‌گیری کاهش یافته است.

کاهش تقاضا برای خرید خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ خودروهای داخلی و خارجی فروکش کرده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: از چهارشنبه هفته گذشته نرخ کاذب خودروها فروکش کرد. درحال‌حاضر نرخ خودروها در بازار منطقی شده است اما تقاضا نیز برای خرید خودرو به طور چشم‌گیری کاهش یافته است.

سعید موتمنی افزود: آنچه به نظر می‌رسد نرخ خودروهای داخلی، مونتاژ و خارجی تا شب عید گران نخواهد شد؛ چرا که در نیمه نخست امسال نرخ خودروها به اندازه کافی گران شده است. با افزایش مجدد قیمت‌ها دیگر تقاضایی در بازارها وجود نخواهد داشت، در نتیجه نبود تقاضا منجر به کاهش نرخ خودرو می‌شود.

او اظهار کرد: در یک هفته اخیر متوسط نرخ خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان کاهش پنج درصدی داشت. هفته گذشته نرخ سراتو از ۲۸۰ میلیون تومان به ۳۵۵ میلیون تومان رسید. این در حالی است که در روز پنج‌شنبه نرخ این مدل خودرو به ۳۱۰ میلیون تومان رسید و این یعنی نرخ سراتو ظرف یک هفته ۴۵ میلیون تومان ارزان شد. نرخ جک نیز ظرف هفت روز ۱۵ میلیون تومان ارزان شد. نرخ ۲۰۶ تیپ پنج نیز تا ۱۰ میلیون تومان ارزان و به نرخ ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است.

موتمنی با اشاره به رابطه نرخ بنزین بر افزایش نرخ خودروها دوگانه‌سوز گفت: با افزایش نرخ بنزین تقاضا برای خرید پژو ۴۰۵ و پراید افزایش یافت. نرخ پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز نیز ۱۰ میلیون تومان گران شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها