کم بودن میزان بنزین در باک خودرو چه خساراتی را به شما تحمیل می‌کند؟

پمپ‌های سوخت در خودرو‌های کاربراتوری قدیمی از نوع مکانیکی بودند، اما امروز در خودرو‌های انژکتوری با توجه به اینکه میزان فشار لازم برای پمپاژ سوخت افزایش پیدا کرده از پمپ‌های برقی در خودرو‌ها استفاده می‌کنند.

کم بودن میزان بنزین در باک خودرو چه خساراتی را به شما تحمیل می‌کند؟

 یکی از شایع‌ترین خرابی‌های پمپ بنزین خودرو مربوط به سوختن آن است. سوختن پمپ بنزین می‌تواند به دلایلی مختلفی اتفاق بیفتد که رایج‌ترین آن‌ها مربوط به داغ شدن پمپ بر اثر کاهش سطح بنزین درون باک است.

گاهی برایتان پیش آمده که با میزان بنزین کمی رانندگی می‌کنید، اما باید بدانید بسیاری از رانندگان نمی‌دانند که چنین کاری می‌تواند باعث آسیب جدی به خودرو شود.

کم بودن میزان بنزین در باک خودرو چه خساراتی را به شما تحمیل می‌کند؟

پمپ بنزین یکی از قطعات مهم خودرو است که وظیفه انتقال سوخت از باک خودرو به موتور را بر عهده دارد. پمپ‌های سوخت در خودرو‌های کاربراتوری قدیمی از نوع مکانیکی بودند، اما امروز در خودرو‌های انژکتوری با توجه به اینکه میزان فشار لازم برای پمپاژ سوخت افزایش پیدا کرده از پمپ‌های برقی در خودرو‌ها استفاده می‌کنند.

پمپ‌های بنزین جدیدی که در خودرو‌ها به کار می‌روند توسط بنزین موجود در باک خنک می‌شوند بنابراین زمانی که بنزین موجود در باک کم است پمپ نمی‌تواند به درستی حرارت خود را دفع کند و همین مورد باعث آسیب دیدن آن می‌شود.

به دلیل وجود رسبوبات و لجن‌هایی که به مرور در کف باک بنزین تشکیل می‌شود اگر با خودرویی که میزان سوخت آن بسیار کم است رانندگی کنید فیلتر سوخت موجود در پمپ بنزین کثیف شده و لذا امکان سوختن پمپ به شدت بالا می‌رود.

همواره سعی کنید تا میزان بنزین باک خودرو را در سطح تعادل نگاه دارید تا خودروی شما دچار آسیب نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها