چرا وقتی گرسنه هستیم غذا خوشمزه‌تر است؟

در حالت گرسنگی، سیگنال‌هایی که از سمت گیرنده‌هایی که به تلخی پاسخ می‌دهند تا حدی مسدود شده اند. در عین حال، برعکس، سیگنال‌های دریافت کننده طعم شیرین تقویت شدند.

چرا وقتی گرسنه هستیم غذا خوشمزه‌تر است؟

محققان در تحقیقات خود دریافتند که چرا غذا در هنگام گرسنگی خوشمزه‌تر به نظر می‌رسد. معلوم شد که مغز برخی از احساسات را مسدود و برخی دیگر را تشدید می‌کند، و باعث می‌شود تا غذا دلپذیرتر شود.

محققان انستیتوی ملی علوم فیزیولوژیکی در اوکازاکی ژاپن دریافتند که مواد غذایی در هنگام گرسنگی به لطف سیگنال‌های خاص مغز خوشمزه‌تر بنظر می‌رسند. آن‌ها آزمایشاتی روی موش‌ها انجام دادند و تغییراتی در فعالیت الکتریکی مغز آن‌ها رخ می‌دهد.

دانشمندان تغییراتی را که در هیپوتالاموس رخ می‌داد را مشاهده کردند. هیپوتالاموس ناحیه کوچکی از مغز است که اشتها را نیز کنترل می‌کند.

آن‌ها دریافتند که در حالت گرسنگی، سیگنال‌هایی که از سمت گیرنده‌هایی که به تلخی پاسخ می‌دهند تا حدی مسدود شده اند. در عین حال، برعکس، سیگنال‌های دریافت کننده طعم شیرین تقویت شدند.

محققان تأکید کردند که معمولاً طعم تلخ دفع می‌شود، زیرا مغز این موضوع را علامت خطر احتمالی در مواد غذایی می‌داند و طعم شیرین تقریباً در هر حالتی جذب می‌شود، زیرا این طعم حاوی کالری بالایی بالقوه است و به معنای خوراکی و تغذیه است.

به گفته دانشمندان، این داده‌ها می‌توانند در درمان مبتلایان به اختلالات خوردن کمک کند. همچنین آن‌ها در آینده قصد دارند دریابند که چگونه فعالیت عصبی در مغز مبتلایان به دیابت و چاقی تغییر می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها