بهترین تغذیه برای پوست سالم

تغذیه برای سلامتی مهم است. یک رژیم غذایی ناسالم می تواند به متابولیسم شما آسیب برساند ، باعث افزایش وزن و حتی صدمه به اندام ها مانند قلب و کبد شما شود.

بهترین تغذیه برای پوست سالم

اما آنچه شما می خورید ، بر پوست شما نیز تأثیر می گذارد.

آنچه می خورید می تواند سلامت و پیری پوست شما را تحت تأثیر قرار دهد.

در این مقاله به چند مورد از بهترین مواد غذایی برای سالم ماندن پوست خود می پردازیم.

1. ماهی چرب

ماهی های چرب مانند ماهی سالمون و شاه ماهی ، غذاهای عالی برای پوست سالم هستند. آنها منابع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، که برای حفظ سلامت پوست مهم هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ ضخامت ، انعطاف پذیر و رطوبت پوست لازم است. در حقیقت ، کمبود چربی های امگا 3 می تواند باعث خشکی پوست شود .

چربی های امگا 3 موجود در ماهی باعث کاهش التهاب می شود که می تواند باعث قرمزی و آکنه شود. آنها حتی می توانند پوست شما را نسبت به پرتوهای UV مضر خورشید کمتر حساس کنند.

2. آووکادو

آووکادو از نظر چربی های سالم سرشار است. این چربی ها عملکردهای بسیاری در بدن شما دارند از جمله سلامتی پوست شما .

دریافت کافی از این چربی ها برای انعطاف پذیری و مرطوب بودن پوست ضروری است.

یک مطالعه در بیش از 700 زن نشان داد که مصرف زیاد چربی کل - به طور خاص انواع چربی های سالم موجود در آووکادو – موجب لطافت پوست می شود.

شواهد اولیه همچنین نشان می دهد که آووکادو حاوی ترکیباتی است که ممکن است از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کند. آسیب UV به پوست شما می تواند باعث ایجاد چین و چروک و علائم دیگر پیری شود

آووکادو همچنین منبع خوبی از ویتامین E است ، آنتی اکسیدان مهمی است که به محافظت از پوست شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند.

جالب است بدانید ویتامین E در هنگام ترکیب با ویتامین C موثرتر باشد.

3. گردو

گردو ویژگی های بسیاری دارد که آنها را به غذایی عالی برای پوست سالم تبدیل می کند.

آنها منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری هستند ، چربی هایی هستند که بدن شما قادر به ساختن آن نیست.

گردو منبع خوبی از چربی های اساسی ، روی ، ویتامین E ، ویتامین C ، سلنیوم و پروتئین است - همه این مواد مغذی هستند که پوست شما برای سالم ماندن نیاز دارد.

4. تخمه آفتابگردان

به طور کلی آجیل و دانه‌ها منابع خوبی برای تقویت مواد مغذی پوست هستند.

دانه های آفتابگردان منبع عالی مواد مغذی از جمله ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان مهم برای پوست است.

5. سیب زمینی شیرین

بتاکاروتن ماده مغذی موجود در گیاهان است.

این پروتئین به عنوان پرویتامین A عمل می کند ، بدین معنی که می تواند به ویتامین A در بدن شما تبدیل شود.

سیب زمینی شیرین منبع عالی بتاکاروتن است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و ممکن است از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کند.

6. فلفل دلمه ای

مانند سیب زمینی های شیرین ، فلفل دلمه ای منبع بسیار خوبی از بتاکاروتن است ، که بدن شما را به ویتامین A تبدیل می کند.

فلفل دلمه ای حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن و ویتامین C است - هر دو آنتی اکسیدان مهم برای پوست شما هستند. ویتامین C همچنین برای ایجاد کلاژن ، پروتئین ساختاری که پوست شما را محکم نگه می دارد ، ضروری است.

7. کلم بروکلی

کلم بروکلی مملو از ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای سلامتی پوست از جمله روی ، ویتامین A و ویتامین C مهم هستند

کلم بروکلی منبع خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و کاروتنوئیدها است که برای سلامتی پوست مهم هستند. همچنین حاوی سولفورافان است که ممکن است به جلوگیری از سرطان پوست کمک کند و از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند.

8. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع خوبی برای ویتامین C است و حاوی همه کاروتنوئیدهای اصلی از جمله لیکوپن است.گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین C و همه کاروتنوئیدهای اصلی به ویژه لیکوپن است. این کاروتنوئیدها از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می کنند و ممکن است به جلوگیری از چین و چروک کمک کنند.

9. سویا

سویا حاوی ایزوفلاون است که نشان داده شده باعث بهبود چین و چروک ، کلاژن ، خاصیت ارتجاعی پوست و خشکی پوست می شود و همچنین از پوست شما در برابر آسیب UV محافظت می کند.

10. شکلات تلخ

کاکائو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنند. این آنتی اکسیدان ها ممکن است باعث بهبود چین و چروک ، ضخامت پوست ، هیدراتاسیون ، جریان خون و بافت پوست شوند.

11. چای سبز

چای سبز ممکن است پوست شما را از آسیب و پیری محافظت کند.

کاتچین های موجود در چای سبز آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که می توانند از پوست شما در برابر آسیب آفتاب محافظت کرده و قرمزی را کاهش دهند و همچنین باعث بهبود هیدراتاسیون ، ضخامت و خاصیت ارتجاعی آن شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها