عواملی که موجب بد شکل شدن پوست می‌شوند

در این بسته دانستنی پزشکی درباره چگونگی خواب نوزاد و مواد غذایی جوان کننده و راه‌هایی برای رفع تیرگی پوست خواهیم گفت.

عواملی که موجب بد شکل شدن پوست می‌شوند

چگونه جلوی مرگ خاموش نوزاد را گرفت؟

خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که نوزادان خود را در مکان‌های امن بخوابانند که دچار مرگ خاموش نشوند. والدین باید توجه داشته باشند که نوزادان را بر روی تخت‌های بدون محافظ نخوابانند. افتادن کودک از تخت می‌تواند خطرات جدی را برای او به دنبال داشته باشد.

نوزاد را به پشت خوابانده و روی صورتش را با قنداق یا پتو یا ملحفه نپوشانید. فرزندتان را روی تخت‌هایی که لبه‌های بدون حفاظ دارند نخوابانید. اگر تخت فرزندتان جداست، دور نرده هایش کوسن‌های نرمی قرار دهید مبادا به سر شیرخوار ضربه وارد شود. تشک تخت شما یا فرزندتان باید دقیقا اندازه تختش باشد، زیرا فاصله اندک بین لبه تخت با تشک ممکن است دست یا پای کودک را در این فضا گیر بیندازد. حتی کودکان خردسال هم نمی‌توانند خود را راحت از این تله نجات دهند. نوزادتان را تنها روی تخت خودتان رها نکنید و به کار‌های دیگر بپردازید.

اگر نوزاد کنار پدر و مادر می‌خوابد، والدین نباید هیچ گونه ماده مخدر یا روانگردان، حتی سیگار و یا قرص خواب آور مصرف کنند، زیرا ناهوشیاری آن‌ها ممکن است باعث شود در حین خواب نوزاد را خفه کنند.

هنگامی که نوزاد می‌خوابد از گرم‌گردن بیش از حد اتاق خودداری کنید، از لباس‌های سبک برای نوزاد استفاده کرده و درجه حرارت اتاق را در حد مطبوع نگه دارید. اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید و احتمال آمدن حشرات و جانوران موذی در خانه وجود دارد با روش‌های موجود، از ورود آن‌ها به منزل پیشگیری کنید. هرگز طفل را روی مبل‌های راحتی نخوابانید. 

روشی برای ازبین بردن تیرگی زیر بغل

استفاده از روش های معمول از بین بردن موها  باعث تیرگی پوست این ناحیه خواهد شد. یکی دیگر از عوامل سیاهی زیر بغل می‌تواند وجود سلول‌های مرده در زیر بغل باشد.بسیاری از متخصصان معتقدند که مواد شیمیایی موجود در دئودورانت‌ها می‌توانند یکی از عوامل موثر در ایجاد سیاهی زیربغل باشند. زیرا محصولات ضد تعریق می‌توانند رنگ زیر بغل را تغییر داده و این تغییر معمولا بلند مدت یا حتی گاه همیشگی خواهد بود.

گاهی، استفاده از لباس‌های تنگ باعث اصطکاک بین پوست بدن و پارچه لباس می‌شود که همین امر موجب تغییر رنگ زیر بغل خواهد شد. در این مورد کاهش وزن می‌تواند به رفع این عامل کمک کند. برخی افراد، سیاهی زیر بغل خود را از والدین خود به ارث می‌برند، اما اگر عامل مربوط به وراثت نباشد، می‌تواند عوامل دیگری نظیر تغییر هورمونی، افزایش وزن و یا حتی استفاده از قرص‌های ضد بارداری بر روی آن موثر باشد.

بهترین راه مبارزه با سیاه شدن زیر بغل برای افراد دیابتی، نگه داشتن انسولین در حد متناسب و استفاده از راه‌های طبیعی کاهش تعریق است.  افراد می‌توانند برای از بین بردن این تیرگی‌ها از روش‌هایی  مانند مخلوط زعفران، آب لیمو، ماسک‌های روشن کنند، سیب زمینی و خیار، روغن نارگیل و ویتامین E بهره ببرند.

مواد غذایی که موجب جوانی می‌شوند

تحقیقات نشان داده است که کاکائو عملکرد رگ‌های خونی را تسهیل کرده و ضمن سالم نگه داشتن قلب، از بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو، فشار خون بالا و بیماری‌های کلیوی پیشگیری خواهد کرد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تمشک سیاه  نه تنها خاصیت ضد سرطانی دارند، بلکه از تخریب سلول‌ها بر اثر آزاد شدن رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند و به این ترتیب موجب افزایش طول عمر می‌شوند.

ماهی دوستدار قلب است. مصرف ماهی مانع از افزایش کلسترول خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی خواهد شد. آجیل منبع خوبی از چربی‌های غیر اشباع، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و مصرف روزانه و متعادل آن برای بدن مفید خواهد بود. افرادی که مصرف روغن زیتون در آن‌ها بالاتر است، به همان نسبت آمار کم‌تری از مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی و سرطان خواهند داشت. از سویی دیگر، روغن زیتون با بیماری‌های مربوط به افزایش سن مبارزه می‌کند. ماست هم موجب تقویت اسنخوان‌های فرد می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی

افراد باید به خصوص در فصل سرما از سیستم ایمنی بدن خود محافظت کنند، زیرا با افزایش احتمال سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌های مرتبط با این فصل، بهبود سیستم دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری زا، سختتر خواهد بود. 

افراد می‌توانند با روش‌هایی همچون حفظ آرامش، داشتن روابط اجتماعی، مثبت اندیشیدن، زیاد خندیدن، استفاده زیاد از سبزیجات و میوه ها، ورزش کردن و تحرک داشتن، داشتن خواب کافی و با کیفیت و شستن مرتب دست‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها