بنای نوین کشتی فرنگی با معماری آقای خاص

نگاه همه به المپیک است، مهمترین آوردگاه ورزشی جهان که کشتی فرنگی ایران یکبار دیگر با محمد بنا می‌خواهد برای درخشش و کسب نتیجه خوب در آن تلاش کند

بنای نوین کشتی فرنگی با معماری آقای خاص

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریورماه در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب سه مدال برنز علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و سعید عبدولی در وزن ۸۲ کیلوگرم و کسب ۷۵ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت. تیم ایران همچنین توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و قاسمی منجزی در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ۳ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد.

عملکرد را باید بر اساس هدف‌گذاری سنجید

نه درباره کشتی فرنگی، بلکه در تمام ورزش‌ها و اصولا در هر مسابقه‌ای باید عملکرد را براساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته سنجید. بازگشت بنا به کشتی فرنگی 9 ماه پیش بسیاری را دوباره به آینده این رشته خوشبین کرد اما کشتی فرنگی نیاز به پوست‌اندازی داشت و در عین حال از مسئولان تا کادرفنی بازدهی نسل جدید را المپیک 2024 اعلام کردند. شکی نیست که کشتی ورزش زود بازدهی نیست اما نگارنده معتقد است علاوه بر چشم‌انداز بلندمدت می‌توانیم در کوتاه مدت هم حداکثر توان خود را روی المپیک بگذاریم. البته در ادامه خواهید دید بسیاری از پیشکسوتان نیز معتقدند می‌توانیم در المپیک شاهد درخشش فرنگی باشیم.

نتیجه المپیک لندن قرار نیست در توکیو تکرار شود

ما به عنوان علاقه‌مند کشتی به مانند همه مردم که این رشته را ورزش اول ایران می‌دانند باید از اسمش بدانیم، کشتی فرنگی قرار نیست برای ما مثل لندن 3 طلا بیاورد. اصلا توان فعلی فرنگی قابل مقایسه با آن زمان نیست. روسیه، آمریکا، اوکراین و ژاپن به دنبال درو کردن مدال‌ها در 6 وزن المپیکی هستند. از همین‌رو مردم به عنوان مخاطب اصلی کشتی انتظار زیادی از آن نباید داشته باشند.

برای حق‌خوری از همین امروز باید فکر کنیم

یونس امامی در کشتی آزاد به قضاوت و البته سنبه پرزور میزبان باخت و به فینال نرفت. در قزاقستان و در ماده 87 کیلوگرم حق طاهری را مقابل دنیس کودلا، دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از آلمان خوردند و آن هم دلیلش حضور فردی از آلمان در پست بالای داوری اتحادیه جهانی است. خود علیرضا دبیر هم با این مشکل آشنا است. ما نمی‌خواهیم کسی به نفع کشتی‌گیران ما سوت بزند، اما حداقل سر بچه‌ها را به قول معروف روی تشک نبرند.

انتقادات با چاشنی مشکلات شخصی و تخریب

فضای مجازی نشان داده بهترین جا برای تخریب است. عبدولی طلا نیاورد و برنز گرفت. البته او به اشتباه خودش باخت اما همه تلاشش را کرد. برخی‌ها به دور از جوانمردی در فضای مجازی به او و حتی کادرفنی تاختند. درحالی که یکی از شانس‌های کسب مدال در المپیک می‌تواند او باشد (البته باید وزنش را تغییر دهد). همه می‌دانیم برخی با شخص بنا هم مشکل دارند و نباید این مشکلات را به تیم و البته بالعکس منتقل کنیم. انتقاد باشد اما سازنده، راهکاری ارائه دهید که شدنی باشد.

نظر خود بنا درباره نتایج فرنگی‌کاران چیست؟

نسبت به تیم جوانی که داشتیم هم می‌توانم از نتیجه راضی باشم و هم نباشم، چون در برخی اوزان بچه‌ها خواسته‌های ما را برآورده نکردند اما در مجموع دوست داشتم با پیروزی امیر قاسمی منجزی در دیدار رده‌بندی تیم ما بعد از چند وقت روی سکو می‌رفت. ضمن آنکه کسب ۳ سهمیه خوب بود چراکه روسیه که عنوان قهرمانی را به دست آورد هم ۳ سهمیه المپیک را کسب کرد.

وی تصریح کرد: تازه برای شروع دوباره اول راه هستیم و با قدرت با بچه‌ها تمرینات را دنبال خواهیم کرد، ان شاالله در فرصت باقی مانده تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ خیلی بهتر خواهیم شد.

دارنده مدال نقره جهان در پاسخ به این سوال که کدام یک از کشتی‌گیران فراتر از حد انتظار بودند و از کدام فرنگی‌کاران رضایت ندارد گفت: اعزام تیم جوان ریسک دارد، نجاتی عالی بود، هیچ کسی فکر نمی‌کرد او بتواند در رقابت‌های جهانی اینطور ظاهر شود و صاحب مدال برنز شود، سعید عبدولی باید مدال طلا می‌گرفت، محمد هادی ساروی و رامین طاهری را نباید فراموش کرد آن‌ها خیلی تلاش کردند. در روز نخست از کاویانی‌نژاد و ناصرپور خیلی توقع داشتیم که در حد انتظار نبودند. البته، چون جو مسابقات خیلی سنگین بود آن‌ها نتوانستند عملکرد مطلوبی داشته باشند و شاید اگر کاویانی‌ نژاد و ناصرپور در روز سوم روی تشک می‌رفتند نتیجه بهتری می‌گرفتند. میثم دلخانی و امیر قاسمی‌منجزی نیز می‌توانستند صاحب مدال شوند، بخصوص امیر که اگر آن اشتباهات بچه‌گانه را نمی‌کرد حتما روی سکو می‌رفت و تیم ما نیز سوم دنیا می‌شد.

وی درباره برنامه‌های آینده تیم ملی گفت: مسابقات مختلفی داریم، در وهله اول رقابت‌های جام جهانی پیش‌رو است، مسابقات قهرمانی آسیا و بعد هم رقابت‌های کسب سهمیه در فروردین و اردیبهشت ماه که باید به دنبال سهیمه المپیک در ۳ وزن باقیمانده باشیم، البته در ۲ وزن ۸۷ و ۹۷ کیلو شانس بالایی داریم و در همان آسیا می‌توانیم جواز المپیکی شدن را کسب کنیم، اما در ۶۷ کیلوگرم کارمان تا اندازه‌ای سخت است که ان‌شاالله با یک انتخاب درست در تمامی اوزان صاحب سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: خداراشکر می‌کنم که با کسب ۳ مدال برنز و ۳ سهمیه المپیک تا نزدیکی سکو هم رفتیم. من آینده روشنی را برای این تیم و بقیه جوان‌هایی که در کشتی فرنگی هستند می‌بینم. ما باید از فردایی که می‌رسیم دوباره کارمان رو شروع کنیم.

کارشناسان و پیشکسوتان درباره نتایج قزاقستان چه گفتند :

دلیریان: به مقطع انتقال از جوانان به بزرگسالان دقت کنیم

محمد دلیریان، پیشکسوت کشتی درخصوص عملکرد فرنگی کاران در این رقابت‌ها اظهار کرد: باید دید هدف‌گذاری برای تیم چه بود. شنیده‌ام که هدف بنا المپیک ۲۰۲۴ است. با توجه به فاصله اندکی که بنا سرمربی شده و همچنین به دلیل تغییر قوانین، پی برد که نمی‌تواند در این مقطع زمانی تحول ایجاد کند و این تغییر شرایط زمان می‌برد. با توجه به هدف گذاری که کسب سهمیه بود، نتیجه نسبتا خوب بود.

وی ادامه داد: گرایی کشتی‌گیر خوب و مقتدری است ولی هنوز یاد نگرفته که همه کشتی حمله کردن و فن‌زدن نیست و دفاع هم دارد. او فقط در کشتی آخرش توانست این مهم را پیدا کند. اگر کشتی گرفتن نمایشی را کم کند و زمان کشتی را تقسیم کند می‌تواند نتایج بهتری بگیرد. امیر قاسمی وقتی سهمیه گرفت فکر کرد ماموریتش تمام شده و دیگر انگیزه برای گرفتن مدال نداشت و تلاش آنچنانی نکرد. به نظر من پدیده این مسابقات ساروی و نجاتی بودند. اشتباه بزرگی که در ارنج تیم رخ داد این بود که ساروی به وزن ۹۷ برده شد. او می توانست در وزن خودش در ۸۷ کیلو مدال و سهمیه بگیرد.

دلیریان تصریح کرد: امین کاویانی با اینکه باخت کشتی گیر جهان و المپیک خواهد شد. ما باید به مقطع انتقال از جوانان به بزرگسالان دقت کنیم تا کشتی‌گیرانی که می‌توانند قهرمان جهان و المپیک شوند با یک شکست نامید نشوند. جوان‌ها نسبتا خوب کشتی گرفتند اگر در همین ترکیب چند تغییر ایجاد شود می‌توانند نتایج درخشانی بگیرند.

سوریان: امیدوارم با همین جدیت این روند دنبال شود

حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک و نایب رئیس فدراسیون کشتی درمورد نتایج تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی با بیان این مطلب اظهار کرد: حقیقتا از دلاوری بعضی از کشتی‌گیران لذت بردیم، آن‌ها با تمام توان تلاش کردند اما بضاعت کشتی فرنگی ما در حال حاضر همین است و با توجه به اینکه جوانگرایی اتفاق افتاده بود قبل از اینکه در مسابقات حضور پیدا کنیم تحلیلی که وجود داشت کسب 2 سهمیه المپیک بود که خداراشکر 3 سهمیه را کسب کردیم. از دلاوری برخی بچه‌ها لذت بردم با تمام توان تلاش کردند، امروز بضاعت کشتی فرنگی ما همین است و با توجه به اینکه جوانگرایی اتفاق افتاده بود، قبل از حضور در مسابقات تحلیلی که وجود داشت کسب ۲ سهمیه المپیک بود که ۳ سهمیه به دست آمد، تیم ما سال گذشته یازدهم دنیا شده بود و امسال چهارم شدیم که این پیشرفت قابل تحسین است، امیدوارم با همین جدیت این روند دنبال شود.

قهرمان المپیک ادامه داد: مردم خودشان می‌دانند که وضعیت کشتی فرنگی ما متاسفانه در سال‌های گذشته خوب نبوده و نیازمند زمان است. ان شاالله با برنامه ریزی خوب برای المپیک ۲۰۲۴ قطعاً اتفاقات خوب خواهد افتاد و همین بچه‌ها همت خواهند کرد و در المپیک ۲۰۲۰ نیز شاهد دلاوری این بچه‌ها و جوان‌ها هستیم.

دارنده ۶ مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که کدام کشتی‌گیران او را شگفت‌زده کردند و فراتر از حد انتظار بودند، گفت: بچه‌های جوانی که صاحب مدال در رقابت‌های جهانی قبل از المپیک شدند کار بزرگی را انجام دادند چرا که همه داشته‌های کشتی دنیا در این مسابقات حضور داشتند، علیرضا نجاتی به معنای واقعی خوب کشتی گرفت، امیدوارم با این روند روبه رشدی که طی کرده و پس از موفقیت در رده سنی جوانان بلافاصله در رده بزرگسالان میان همه ستاره‌های دنیا به این زیبایی با شکست قهرمانان نامدار صاحب مدال برنز شده ادامه داشته باشد و بتواند در المپیک نیز صاحب مدال خوبی شود، محمدهادی ساروی علی رغم آنکه نتوانست مدال کسب کند عملکرد مطلوبی داشت. محمدعلی گرایی استحقاق این را داشت که مدال خوشرنگ‌تری کسب کند. سعید عبدولی شایستگی کسب مدال طلا را داشت.

وی افزود: در مجموع همه بچه‌ها جنگیدند اما برخی فرنگی‌کاران به دلیل کم‌تجربگی نتوانستند بر محیط مسابقات بزرگسالان غلبه کنند که ان شاالله با تسلط بیشتر و آمادگی ذهنی بهتر در مسابقات بزرگ بعدی بتوانند برای کشور عزیزمان مدال کسب کنند.

نایب رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: ما قهرمانان بزرگ دیگری را هم داریم که متأسفانه به دلیل آسیب دیدگی آن‌ها را در این مسابقات در اختیار نداشتیم و امیدوار هستیم از دل رقابت خیلی خوب و در عین حال تلاشی که در ۱۰ ماه آینده انجام می‌شود در المپیک شاهد روز‌های خوبی باشیم.

نعمت‌پور: کشتی فرنگی در قزاقستان نمره قبولی گرفت

طالب نعمت‌پور، پیشکسوت کشتی فرنگی ایران یکی دیگر از کارشناسان ما در این گزارش است. درباره نتایج ملی پوشان این رشته در مسابقات جهانی قزاقستان و انتخابی المپیک به خبرنگار برنا گفت: باید ابتدا این نکته را در نظر بگیریم که کادرفنی چه زمانی را برای کار کردن با این ملی‌پوشان جوان داشته است. ضمن این که برکسی پوشیده نیست که شاکله اصلی تیم عوض شده بود و معتقدم همین که از رده یازدهم به رده چهارم جهان صعود کرده‌ایم خودش نشان دهنده پیشرفت خوبی است که کشتی فرنگی ما داشته است.

وی افزود: ما علاوه بر اینکه سه مدال برنز کسب کردیم، شانس کسب مدال طلا نیز داشتیم. سعید عبدولی، علی گرایی می‌توانستند تا طلا پیش بروند. به نظر من حتی هادی ساروی نیز تا می‌توانست مدال بگیرد امیر قاسمی نیز سهمیه گرفت اما می‌توانست روی سکو نیز قرار بگیرد.

بخش دیگری از صحبت‌های قهرمان کشتی جهان در سال ۲۰۱۳ پیرامون برخی اوزان حذف شده بود، وی در این‌باره گفت: البته برخی از ملی‌پوشان مانند ناصرپور و کاویانی‌نژاد انتظار بیشتری داشتیم این تیم سه سهمیه المپیک کسب کرد. در شرایطی که فدراسیون رئیس نداشت و با سرپرست اداره می‌شد تیم تمرین می‌کرد. البته بنی‌تمیم و نعمتی زحمات زیادی کشیدند اما ملی‌پوشان به دلیل نداشتن رئیس یک سردرگمی داشتند و تمرکز کافی را نداشتند. اعزام‌ها بعضا‌ به جا نبود و تمام این شرایط را باید در نتیجه گرفتن تیم لحاظ کرد و واقعیت این است که بضاعت کشتی فرنگی ما در حال حاضر همین است و تیم ملی در قزاقستان کارنامه قابل دفاعی داشت و نمره قبولی گرفت.

نعمت‌پور در پاسخ به این سوال که آیا در رقابت‌های گزینشی المپیک پیش‌رو باید همین نفرات به مسابقات اعزام شوند یا خیر اظهار داشت: در این‌باره باید کادرفنی تصمیم گیری کند. مربیان به بچه‌ها نزدیک‌تر هستند، آن‌ها را بهتر می‌شناسند و می‌دانند کدام کشتی گیر شرایط روحی و جسمی بهتری دارد و می‌تواند سهمیه کسب کند و براساس آنالیز فنی فرد مورد نظر را به رقابت‌های گزینشی المپیک اعزام می‌کنند.

قهرمان بازی‌های آسیایی گوآنگجو در ادامه تصریح کرد: در زمان مسابقات همین که مردم رقابت‌ها را دنبال می‌کردند و نتایج را به طور کامل پیگیری می‌کردند. نشان می‌دهد که علاقه مردم به کشتی همچنان پابرجاست و همه نظرات هم نمی‌شود شبیه هم باشد و اگر هم اشتباهی هست باید پذیرفت. نظر شخصی بنده این است که ما توانستیم در این مسابقات  نتایج خوبی کسب کنیم، حال اینکه آقای بنا ۹ ماه بود که این تیم را تحویل گرفته بود و اگر در ۸۷ کیلوگرم حق رامین طاهری را داوران نمی‌خوردند ما می‌توانستیم یک مدال هم در این وزن کسب کنیم. به هرحال آنچه که در توان تیم بود در این مسابقات جهانی دیدیم و من معتقدم جوانان فعلی کشتی فرنگی می‌توانند آینده درخشانی را برای این رشته رقم بزنند.

دارنده مدال طلا آسیا در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به کسب نتیجه‌ای شبیه به نتیجه المپیک لندن در توکیو امیدوار بود، این‌گونه پاسخ داد: دقیقاً موضوع اصلی همین است. مردم در المپیک لندن وقتی دیدند کشتی فرنگی تا چه حد درخشش دارد انتظارات را از این رشته بسیار بالا بردند و این درحالی است که بضاعت و توان کنونی کشتی ما با سال ۲۰۱۲ قابل مقایسه نیست. بنده معتقدم در المپیک پیش‌رو در وزن ۷۷ کیلوگرم سعید عبدولی یا گرایی علیاری و یا ساروی و حتی در  سنگین وزن می‌توانیم درخشش داشته باشیم به شرط اینکه همه اهالی کشتی دست به دست هم بدهند و از این تیم و نفرات آن حمایت کنند. همچنین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیز در کنار رسانه‌ها با تمام توان از این جوانان حمایت کنند تا با تلاش آنها و کادرفنی به امید خدا بتوانیم نتایج خوبی در المپیک ۲۰۲۰ کسب کنیم و بنده اعتقاد دارم ما می‌توانیم در کشتی فرنگی در توکیو درخشش داشته باشیم.

اخلاقی: انتظار مردم با آن چیزی که روی تشک اتفاق می‌افتد متفاوت است

حبیب‌الله اخلاقی، ملی‌پوش اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران درباره نتایج تیم فرنگی در مسابقات جهانی قزاقستان و انتخابی المپیک به خبرنگار برنا گفت: انتظاری که مردم از کشتی دارند، با آن چیزی که روی تشک می‌افتد متفاوت است. البته انتظار مردم به حق است و کشتی به عنوان رشته اول ورزش کشور همواره افتخار آفرینی‌های زیادی داشته اما اگر به لحاظ فنی بخواهیم عملکرد تیم ملی کشورمان را بررسی کنیم و به صورت کارشناسی در این‌باره صحبت کنیم باید گفت که جوانان ایران کشتی‌های بسیار خوبی گرفتند و این تیم نوید روزهای خوبی را در آینده برای کشتی فرنگی ایران می‌دهد.

اخلاقی با اشاره به جوان‌بودن نفرات و کشتی‌های خوب افزود: اگر بخواهیم از وزن ۶۰ کیلوگرم و قبل از آن ۵۵ کیلوگرم که چه ناصرپور و نجاتی حضور داشتند هر دو کشتی‌های خوبی گرفتند. در وزن ۵۵ کیلوگرم ناصرپور اگرچه حذف شد اما کشتی‌گیر ترک را که بسیار قدرتمند بود شکست داد و و می‌توان گفت به دلیل بی‌تجربگی به ازبکستان نتیجه را واگذار کرد. در وزن ۶۰ کیلوگرم نجاتی کشتی‌های بسیار قابل قبولی برای کشورمان گرفت و ما می‌توانیم در آینده روی او حساب ویژه کنیم. در وزن ۷۷ کیلوگرم گرایی بسیار درخشان ظاهر شد و کیم هیون کشتی‌گیر کره را شکست داد که قهرمان المپیک و جهان بود، دارنده مدال برنز جهان را شکست داد و مقابل حریف سوئدی نمی‌دانم شرایط چگونه بود چراکه وقتی از بیرون نگاه می‌کنید نمی‌توان به تمام موارد مهم داخل کشتی توجه کنید و فکر می‌کنم یک لحظه استفاده از پا که در این دوره سختگیری‌های بسیار زیادی روی آن شد باعث عقب افتادن گرایی  شد ولی او هم در آینده می‌تواند برای کشورمان افتخارآفرینی کند.

او گفت: به نظرم عبدولی استحقاق مدال طلا را داشت چرا که واقعاً از همه حریفان خود در این دوره سرتر بود. او می‌توانست راهی فینال شود و بعضی اوقات کشتی‌گیر در تاکتیک‌هایی که باید اتخاذ کند دچار اشتباه می‌شود. عبدولی حریف روس خود را از پیش‌رو برداشت و فقط مغلوب رفیق حسین‌اف آذربایجانی شد که او هم کشتی‌گیر بسیار خوبی است اما قول می‌دهم عبدولی روزی طلای این مسابقات و المپیک را به دست بیاورد. تک‌تک این بچه‌ها انشالله همه آن‌ها به سهمیه المپیک دست پیدا خواهند کرد و می‌توانند در المپیک کشتی ایران را بسیار سرافراز کنند. واقعاً عبدولی بدشانسی آورد و بسیار متاسفم برای افرادی که در فضای مجازی با این دلیر مرد کشور رفتار ناشایستی دارند و متاسفم برای افرادی که دل ملی‌پوش دلاور را می‌شکنند. در وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ما رامین طاهری را داشت که توانست به مراحل بالا صعود کند اما حق طاهری را داوران خوردند چراکه آلمان کرسی بسیار بالا در داوری کشتی دارد.

قهرمان بازی های آسیایی در ادامه گفت: در ۹۷ کیلوگرم چه علیاری  و چه طاهری در صورت صلاحدید کادرفنی به المپیک بروند هیچ فرقی نمی‌کند و می‌توانند برای ایران درخشش داشته باشند. حسین نوری و محمدرضا گرایی به این مسابقات اعزام شدند و در اوزان خود مدعی هستند و واقعاً جوانان کشتی فرنگی ایران نشان دادند تا حد لیاقت دارند و نتایج کشورمان بسیار قابل قبول بود.

اخلاقی عنوان کرد: البته در برخی اوزان مثل ۷۱ کیلو که سهمیه نداشتیم و یا ۱۳۰ کیلو که سهمیه گرفتیم و امیر قاسمی منجزی اگر تجربه بیشتری داشت قهرمان ژاپنی جهان را هم شکست می‌داد و امیدوارم اگر در المپیک حضور پیدا کند، بتواند به این مهم دست پیدا کند. همین کافی است که در رده‌بندی تیمی ماه از رده یازدهم به رده چهارم صعود کردیم و خود این موضوع قابل تقدیر است و بسیار امیدوارم تک‌تک جوانانی که به المپیک می‌روند بتوانند برای کشتی فرنگی ایران افتخارآفرینی کنند. البته در وزن ۹۷ کیلوگرم هادی ساروی و در سایر اوزان که نتوانستیم به سهمیه یا مدال دست پیدا کنیم نباید کشتی‌های خوب رامین طاهری و کاویانی نژاد، حامد تاب، ناصرپور و تیم را فراموش کنیم. تاکید می‌کنم این جوانان نیاز به حمایت دارند و نباید با حرف‌های ناپخته دل آنها را بشکنیم یا آنها را آزرده خاطر کنیم.

کلام پایانی: مردم توقعات را منطقی کنند و ملی‌پوشان تلاش را دوچندان

همانگونه که در نظرات کارشناسان ملاحظه می‌کنید، چند موضوع کاملا واضح است. همه بر پوست‌اندازی کشتی فرنگی و جوان بودن تیم تاکید دارند (البته این درباره کشتی آزاد هم صدق می‌کند). جوان بودن نفرات یک طرف و در عین حال کسب تجربه در زمان باقی مانده و مهمتر از آن کسب سه سهمیه دیگر در مسابقات پیش‌رو اهمیت دارد. اما نگاه همه به المپیک است، مهمترین آوردگاه ورزشی جهان که کشتی فرنگی ایران یکبار دیگر با محمد بنا می‌خواهد برای درخشش و کسب نتیجه خوب در آن تلاش کند. مهم است همه مردم بدانند بضاعت فرنگی ایران در حال حاضر همین است و نباید انتظار سه مدال طلایی که در لندن کسب کردیم را در توکیو داشته باشیم. شاید بتوان به رکورد لندن که بهترین نتیجه تاریخ کشتی فرنگی ایران در ادوار این مسابقات است را در المپیک 2024 حمله کرد. نگاه واقع‌بینانه باید داشته باشیم و با خواسته‌های احساسی از تیمی جوان نباید فشار روانی را بر این تیم زیادتر کنیم.

از طرفی ما بهترین افتخارات را هم در لندن با جوانان کسب کردیم و این تیم پتانسیل بالای دارد اگرچه در بالا خواستیم منطق، محور انتظارات مردم باشد. اما در عین حال جوانان بدانند می‌توانند و خود محمد بنا نشان داده با جوانان می‌تواند کار های بزرگی کند. پس بهتر است در این 9 ماه منتهی به المپیک ورزشکاران این رشته تلاش خود را دوچندان کنند و هیچکس هم از پوشیدن دوبنده تیم ملی دلسرد نباشد که برترین‌ها به توکیو می‌روند و کادر فنی برای کسب بهترین نتیجه راهی جز گلچین کردن آماده‌ترین‌ها ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها