عوارض بطری های پلاستیکی + عکس

عوارض بطری های پلاستیکی + عکس

حتماً شنیده اید که بطری های پلاستیکی مثل: بطری نوشیدنی های مختلف، بطری نوشابه، بطری آب معدنی و … یکبار مصرف هستند. زمانی که می گویند یکبار مصرف یعنی شما اجازه ندارید که به دفعات از آن استفاده کنید.

سازمان های جهانی بهداشت و همچنین متخصصین سلامت نکاتی را در باب استفاده از این ظروف همیشه آورده اند که باید به دقت آن ها را رعابت کرد.
 

طبق تحقیقات صورت گرفته شده در بطری های پلاستیکی مواد شیمیایی خاصی موجود است که سبب اختلال در عملکرد و ترشح هورمون های بدن می شود و علاوه بر آن می تواند باعث ایجاد پرشخاگری در کودکان و ابتلا به بیماری ADHD (بیش فعالی) و کاهش سطح هوش و حافظه در کودک شود.

متأسفانه بسیاری از خانواده ها از این بطری ها بیشتر از یک بار استفاده می کنند. متأسفانه می تواند باعث بروز مسمومیت در افراد شود.

کارشناسان طبق جدیدترین پژوهش هایشان به این موضوع پی برده اند که بطری های پلاستیکی می توانند باعث ابتلای فرد به بیماری هایی همچون انواع سرطان ها، دیابت و اوتیسم در کودکانی که تازه متولد شده اند شوند.

 
عوارض استفاده از بطری های پلاستیکی

کارشناسان بویژه هشدار می دهند افراد از بطری های آب پلاستیکی بیش از یکبار استفاده نکنند زیرا در آنها از پلی کربنات وفتالات استفاده شده است که در اثر حرارت و تماس با مایعات مواد سمی از خود آزاد می کنند و می توانند باعث ابتلا به بیماری های مرگبار شوند.

بر اساس تحقیقی که در مجله “لانست پزشکی” به چاپ رسیده است، مواد تشکیل دهنده ظروف و بطری های پلاستیکی می توانند باعث اختلال در عملکرد طبیعی غدد درون ریز شده و تبدیل به تهدیدی جدی برای سلامت بدن شوند.
 
کارشناسان ذرات پلاستیک و مواد شیمیایی سمی موجود در آنها را در نمونه خون بیش از پنج هزار داوطلب شناسایی کرده اند که به طور مداوم از پلاستیک در زندگی روزانه خود استفاده می کردند.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها