محل دفن امیر کبیر کجاست؟

میرزا تقی خان فراهانی ملقب به امیر کبیر از بزرگان و رجال سیاسی در دوران ناصرالدین شاه قاجار است که در مقام صدر اعظم فعالیت داشته است. وی به دستور ناصرالدین شاه به قتل رسید و اکنون محل دفن امیر کبیر در کربلا است.

محل دفن امیر کبیر کجاست؟

اصلاحاتی که امیر کبیر در دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجار انجام داد اصلاحاتی بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است که از مهم ترین این اقدامات تاسیس دارالفنون است که به پیشرفت علم و دانش در ایران کمک کرد. او به دلیل تاثیرگذاری بالایی که داشت برای افراد حکومتی خطری بزرگ محسوب می شد و به همین علت ناصرالدین شاه دسیسه ای برای کشتن او انجام دادند و سرانجام او را در حمام فین کاشان به قتل رساندند و محل دفن امیر کبیر نیز کربلای معلی است.

 زندگینامه و محل دفن امیر کبیر:

پدر امیر کبیر از سرآشپزان کاخ قاجار بوده است و امیر کبیر نیز به همراه پدرش در این کاخ بزرگ شده است او در دروان کودکی به دلیل علاقه زیادی که به علم و دانش داشته است پشت در کلاس های درس کاخ که مخصوص اشراف و فرزندان ناصرالدین شاه بوده است سواد خواندن و نوشتن را فرا گرفته است.

او به همین دلیل اقدام به تاسیس دارالفنون کرد تا کسب علم و داشن برای عموم مردم رایگان و آزاد باشد. او برای این کار افراد صاحبنظر و معملمان خارجی را برای آموزش به کار گماشت.

  •  

محل دفن امیر کبیر

در رابطه با محل دفن امیر کبیر اطلاعات جالبی از کتب تاریخی مختلف و سخن صاحبنظران استخراج شده است به گفته این بزرگان امیر کبیر که داماد ناصرالدین شاه بوده است بعد از این که در حمام فین کاشان به قتل می رسد در گورستان پشت مشهد که در کاشان بوده است دفن می گردد و در نهایت چند ماه بعد به دستور خواهر ناصرالدین شاه  همسر امیر کبیر به کربلایکعلی منتقل می گردد.

در حال حاضر پیکر این بزرگ مرد ایرانی در اتاقی رو به روی صحن حرم مطهر امام حسین(ع) دفن شده است.از دیگر اقدامات مهمی که توسط امیر کبیر صورت گرفته است و اصلاحات مهمی را در ایران به وجود آورده است می توان به انتشار روزنامه واقایع التفاقیه اشاره کرد که در جهت کسب اطلاعات و آگاهی دادن به مردم منتشر شده است.

امیر کبیر در کجا دفن شده است

او همچنین اصلاحات مهمی را در وضع اجتماعی و رسیدگی به امور مالی مردم انجام داد و به همین دلایل مورد کینه توزی از سوی سیاست مدارن قرن قرار گرفت و به قتل رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • محمد

    بنام خدا
    خداامیرکبیررارحمت کندگویندخیلی امام حسینی «ع»بوده وقتی خون از رگ دستش می آمده تشنگی براوعارض می شودوبیادامام حسین علیه السلام مقاومت زیادی از خودنشان می دهد ودرنهایت به درجه شهادت نائل می شود.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها