درباره میزبانی عراق تصمیم ایران، هنگ کنگ و کامبوج چه خواهد بود؟

تصمیم گیری برای برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در خاک این کشور عربی تابع شرایط خاصی است.

درباره میزبانی عراق تصمیم ایران، هنگ کنگ و کامبوج چه خواهد بود؟

پس از قرعه کشی رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین در قاره آسیا، فیفا اعلام کرد تیم ملی فوتبال عراق به دلیل تحریم ورزشگاه‌های این کشور نمی‌تواند از این مسابقات میزبانی کند و باید در کشور ثالث به مصاف تیم‌های ملی ایران، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج برود.

این تصمیم فیفا با واکنش فدراسیون فوتبال عراق و AFC همراه شد و حتی شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به برگزاری رقابت‌های غرب آسیا در شهر‌های کربلا و اربیل از مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال درخواست کرد دلایل خود را برای ادامه تحریم ورزشگاه‌های عراق از میزبانی دیدار‌هایی که زیرنظر این نهاد برگزار می‌شود شفاف سازی کند.

امروز هم رئیس فدراسیون فوتبال بحرین به تبعیت از شیخ سلمان اعلام کرد تیم ملی این کشور آماده بازی در خاک عراق است و هیچ مشکلی با میزبانی عراقی‌ها ندارد.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط امنیتی که در کشور عراق وجود دارد و تداوم موضع فعلی فیفا تصمیم گیری برای مخالفت با این تصمیم فدراسیون جهانی و موافقت با حضور تیم‌های ایران، هنگ کنگ و کامبوج به روابط کلان این کشور‌ها با عراق بستگی دارد و مسئولان رده بالای ایران باید دیدگاه خود را نسبت به بازی شاگردان مارک ویلموتس در عراق اعلام کنند.

دیدار تیم‌های ملی عراق و ایران در آخرین هفته دور رفت مقدماتی جام جهانی، ۲۳ آبان برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها