رفع خشکی لب با راهکارهای خانگی و مطمئن

معمول ترین شکل التهاب لب، ترک لب می باشد که در واقع باعث شکاف لب، ترک یا پوسته شدن آن می‌شود و هر وقت لب‌ها به دلیل غذا خوردن یا صحبت کردن کشیده می‌شوند، ناراحتی ایجاد می‌شود که روش های خانگی برای رفع خشکی لب بسیار مناسب هستند.

رفع خشکی لب با راهکارهای خانگی و مطمئن

دلایل خشکی لب چیست؟

  • کمبود آب بدن و سوء تغذیه از مسائل جدی هستند که باید با یک دکتر مشورت کنید.
  • زبان زدن بیش از حد لب می تواند منجر به خشکی شود، زیرا باعث از بین رفتن رطوبت می شود.
  • از آنجایی که پوست لب حساس است، بیشتر قرار گرفتن در معرض آفتاب منجر به خشکی می شود.
  • داروها و مکمل های بهداشتی حاوی لیتیوم، ویتامین A، داروهای شیمی درمانی و رتینوئیدها (نوعی از ترکیبات شیمیایی هستند) می توانند دلیل خشکی لب ها باشند.

روش های رفع خشکی لب

محصولات زیادی برای رفع خشکی لب وجود دارد که می توانید با روش خانگی ساده و با کمترین هزینه به راحتی این مشکل را برطرف کنید و لب های زیبا و درخشان داشته باشید.

 روغن نارگیل

روعن نارگیل به عنوان یک عامل ضد باکتری محسوب می شود این روغن به آرامی لب ها را تراشیده و این چربی های اشباع شده برای تغذیه و نفوذ در عمق سلول های لب به کار می رود در نتیجه باعث حفظ رطوبت در لب شده و از چین و چروک دور نگه می دارد.

روغن زیتون

یکی دیگر از روش های رفع خشکی لب، روغن زیتون می باشد که غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد که در واقع سموم بدن را دفع می کند و رطوبت زیادی به همراه خواهد داشت با استفاده از ماسک روغن زیتون می توانید در یک شب از شر خشکی لب خلاص شوید.

روغن زیتون

خیار

با خوردن خیار می توانید لب های خود را هیدراته نمایید این میوه دارای خواص درمانی بسیار زیادی می باشد که می تواند کمک زیادی به رفع خشکی لب کند بنابراین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مقداری خیار بر روی لب ها قرار دهید.

استفاده از خیار

روغن بادام

روغن بادام به عنوان یک مرطوب کننده سرشار از مواد مغذی محسوب می شود که می توانید آن را به صورت پودر شده یا روغن استفاده کنید این روغن برای حذف سلول های مرده و تمیز کردن لب استفاده می شود همچنین کمک زیادی می کند تا رطوبت بر روی لب ها باقی بماند.

روغن بادام

شکر

شکر می تواند به عنوان یک لایه برداری قوی بر روی لب ها عمل کند تا رطوبت لازم را به لب ها تزریق کند، قراردادن مقداری شکر بر روی لب باعث می شود مقداری رطوبت از اطراف جذب لب ها شود، شکر در واقع یک منبع غنی از اسید گلیکولیک و آلفا هیدروکسی اسید است که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک زیادی می کند، شکر قهوه ای یا قند طبیعی هر دو  نقش یک لایه بردار طبیعی را ایفا می کنند تا خشکی لب را برطرف و لب به رنگ صورتی و نرم شود.

گلاب

گل سرخ باعث می شود تا لب ها رنگ تازه ای به خود بگیرد و همچنین به عنوان یک مرطوب کننده عالی محسوب می شود می توانید برای رفع خشکی لب از گل برگ های سرخ یا گلاب استفاده کنید. پنبه را به مقداری گلاب آغشته کنید و روی لب ها قرار دهید همچنین می توانید گلبرگ های گل سرخ را درمقداری آب قرار دهید و به مدت چند دقیقه بر روی لب قرار دهید این کار باعث می شود تا لب هایی به رنگ صورتی و سالم داشته باشید.

گلاب

 آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی که دارد  برای رفع خشکی لب بسیار مناسب است این ماده دارای ویتامین های زیادی می باشد که به نرم شدن لب ها کمک زیادی می کند به همین دلیل هر زمانی که احساس کردید لب هایتان خشک شده است می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید.

آلوئه ورا

 کره

 کره به عنوان اصلی ترین ماده ی تشکیل دهنده ی براق کننده های لب و رژ لب مورد استفاده قرار می گیرد. کره حاوی چربی اشباع شده است که به راحتی به لب نفوذ می کند و باعث می شود لب های نرمی داشته باشید می توانید به جای کره از کره آب شده استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز به عنوان یک تقویت کننده بدن محسوب می شود که کمک زیادی به رفع خشکی لب می کند ، یک عدد چای کیسه ای سبز را بر روی لب هایتان  به مدت چند دقیقه قرار دهید یکی از سریع ترین راه های جهت درمان خشکی لب چای سبز می باشد.

چای سبز

 اسکراب لیمو و عسل

 لیمو خاصیت سفید کنندگی دارد و سلول های مرده پوست را از بین می برد و از خشکی لب جلوگیری می کند عسل نیز علاوه بر اینکه خواص تغذیه ای دارد از بروز آلودگی ها و عوامل محرک بر روی لب جلوگیری می کند یک قاشق غذا خوری عسل را با مقداری آب لیمو مخلوط کنید و برای چند دقیقه بر روی لب هایتان قرار دهید تا خشکی لب هایتان را درمان کنید.

 استفاده از عسل

با استفاده از روش های خانگی که بسیار کم هزینه و بدون عوارض هستند می توانید خشکی لب ها یتان را بر طرف کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها