علت چروک و پیر شدن دست و روش های جلوگیری از آن

همانگونه که چروک شدن پوست صورت به سرعت پیری چهره ما را نشان می دهد، چروک شدن و پیر شدن دست ها هم می تواند سن را بالاتر از آنچه که هست نشان دهد، پس پوست دست هم به اندازه پوست صورت مهم و با ارزش است به همین دلیل باید راه های محافظ از دستانتان در برابر عوامل بیرونی بدانید.

علت چروک و پیر شدن دست و روش های جلوگیری از آن

پوست دست می تواند بر اثر عواملی مانند قرار گرفتن دست ها در شرایط سخت، در معرض آفتاب طولانی مدت قرار گرفتن، فشار های روحی، کاهش وزن ناگهانی و یا رایج ترین آن استفاده زیاد از مواد شیمیایی شوینده بدون استفاده از دستکش باشد که اگر دست های شما در معرض چنین عواملی قرار بگیرد منجر به پیر شدن دست و چروک شدن آنها در سن کم می شود.

مهم ترین عوامل پیر شدن دست

لکه های پیری:  این لکه ها ارتباطی با سن ندارند و می توانند در هر سنی روی پوست ایجاد می شود، علت به وجود آمدن این لکه ها تابش مستقیم نور خورشید بر روی دست است، هر چقدر دستان شما بیشتر درمعرض آفتاب قرار بگیرد شدت به وجود آمدن این لکه ها بیشتر می شود و به صورت لکه های قهوه خود را نشان می دهد. بهترین راه درمان و پیشگیری از این مشکل حتی اگر در مدت بسیار کم در معرض تابش آفتاب هستید بهتر است از دست کش های نخی استفاده کنید و بعد از هر بار شستشوی دست ها از کرم ضد آفتاب بر روی دست هایتان استفاده کنید.

علا پیر شدن دست و چرو شدن آنها چیست

پوست چروک:  این موضوع هم ممکن است به سن و سال ارتباطی نداشته باشد زیرا چروک دست می تواند مهم ترن دلیل آن خشکی بیش از حد پوست دست باشد، بهترین راه درمان چروک پوست استفاده از کرم های مخصوص رتینوئید است، این کرم باعث می شود تا بافت پوست بهبود پیدا کند.

برجسته بودن رگ ها:  زمانی که دست های شما استخوانی باشد رگ ها بیشتر به بیرون می زنند این عامل می تواند دست هایتان را بسیار پیر نشان دهد که در این صورت تنها راه آن عمل جراحی است اما می توانید با استفاده از پوشاننده ها از برجستگی رگ ها بکاهید و یا اینکه شما با استفاده از کرم های لایه بردار و مرطوب کننده از شدن بیرون زدگی بکاهید.

پوست فلس دار:  زمانی که پوست دست بیش از حد خشک شود به صورت فلس روی دست ها ایجاد می شود که بسیار خشن و خشک هستند، این موضوع تاثیر بسیار زیادی در روند پیر شدن دست ها دارد. شما می توانید با استفاده لایه بردار ها و نرم کننده های پوست دست این فلس ها را از روی دست برداشته و به جوان شدن دست هایتان کمک کنید، برای اینکه پوست دستتان نرم شود بگذارید به مدت ۱ شب روغن گلیسیرین بر روی پوست دستتان باقی بماند، بهتر است دستک های پلاستیکی را در دستتان کنید. اگر هم پوست دستتان به مواد شوینده حساسیت دارد می تواند از روش های طبیعی درمان حساسیت پوست دست استفاده کنید.
تغییر رنگ ناخن:  در بعضی از مواقع تغییر رنگ ناخن می تواند دستان ما را پیر نشان دهد، که این تغییر رنگ می تواند اثر عوامل مختلف ایجاد شود، بهترین را برای روشن کردن رنگ ناخن استفاده از لیمو است کافیست آن را روی ناخن هایتان ماساژ دهید.

درمان خانگی وموثر چروک دست

ناخن های شکسته:  استفاده زیاد از مواد شیمیایی، ژنتیک، آب و هوای نامناسب تمام این ها می توانند موجب نرم شدن ناخن ها و شکنندگی آنها و در نتیجه نشانگر پیر شدن دست ها شود. شما می توانید برای درمان ناخن های شکننده خود از بیوتن و ویتامین ب جهت تقویت ناخن ها استفاده کنید.

راه های خانگی از بین بردن چروک دست

آبلیمو شکر:  این ترکیب خاصیت جوان سازی پوست دست و از بین بردن چروک ها را دارد، برای استفاده باید به اندازه یک قاشق غذا خوری شکر را به یک قاشق غذا خوری آبلیمو مخلوط کرده سپس آن را به خوبی روی پوست دستتان ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه دست هایتان را بشویید. از این روش به طور مداوم استفاده کنید تا تاثیرات آن را بر روی دستانتان مشاهده کنید.

روند جوانسازی پوست درد

روغن زیتون:  این روغن قابلیت آن را دارد که پوستمان را تغذیه کند و همچنین به دلیل داشت ویتامین E پوست را تحریک به تولید کلاژن می کند. کافیست هر شب قبل خواب روغن زیتون را روی پوست دستتان ماساژ دهید و سپس یک دستکش پلاستیکی بپوشید و صبح دستانتان را بشویید.

موز:  موز به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد مغذی مانند منیزیم، پتاسیم، روی، ید و آهن پوست دست ما را در مقابل با ایجاد چین چروک مقاوم می کند، برای استفاده از موز باید ۱ عدد موز رسیده را درون یک ظرف کاملا له کنید و مقدار کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید، سپس مواد را روی پوست دستتان بکشید و کمی ماساژ دهید و بگذارید برای ۲۰ دقیقا روی پوست دستتان باقی بماند.

روش های جلوگیری از پیر پوست دست

جوش شیرین:  جوش شیرین خاصیت لایه برداری بالایی دارد و در جهت درمان پیر شدن دست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک می تواند موثر واقع شود. برای استفاده از آن باید با اندازه ۱ قاشق غذا خوری را با یک کاسه آب گرم مخلوط کنید و سپس دستانتان را به مدت ۲۰ دقیقه درون آن قرار دهید.

ماساژ دست ها:  شب زمانی است که سلول ها به باز خود می پردازند و سلول هایی جدیدی را به وجود می آورند بهترین کار برای جلوگیری از پیر شدن دست ها است، بهترین کار این است که با استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی به ماساژ دورانی پوست خود بپردازید. این کار را تا زمانی انجام دهید که روغن کاملا جذب پوستتان شود.

روش های طبیعی جلوگیری از پیر شدن پوست دست

نکاتی مهم در مورد مراقبت و جلوگیری از پیر شدن زود هنگام دست

  • دستانتان در در مقابل سرما و گرما محافظت کنید زیرا تاثیر بسیاری روی پوست دست می گذارد.
  • قبل از بیرون رفتن حتما از کرم ضد آفتاب بر روی پوست دستتان استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از مواد شوینده از دستکش استفاده کنید، زیرا این مواد شیمیایی چربی طبیعی پوست دست را از بین می برد و دست را چروک و خش می کند.
  • برای شستن دست هایتان از صابون استفاده نکنید.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها