پرسش جواد امام از شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگار سیاسی مستقل؛

آیا قالیباف تائید صلاحیت می‌شود؟

مدیرعامل بنیاد باران می‌گوید: اگر اشکالی در سیستم مدیریت آقای قالیباف دیده می‌شود، اگر قائم مقام ایشان را گرفته‌اند و هیچکس نیامده بگوید که هیچ ارتباطی با مدیریت شهرداری تهران و عملکرد ایشان نداشته است، اگر این‌ها را اعلام کنند بله آقای قالیباف هم باید تایید صلاحیت شود ولی اگر هیچکسی نیامده که از او دفاع کند یا اعلام برائت کند، چطور تایید صلاحیت می‌شوند. این یک امتحان جدی برای هیات‌های نظارت است که ما باید منتظر باشیم ببینیم از این امتحان چطور بیرون می‌آیند

آیا قالیباف تائید صلاحیت می‌شود؟

 مستقل‌آنلاین، سرویس سیاسی؛ مهناز براتی/

«جواد امام»، مدیرعامل بنیاد باران و فعال سیاسی و معاون پارلمانی وزیر نیرو در دولت اصلاحات، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مستقل در پاسخ به این سوال که قاطبه مجلس یازدهم اصولگرایان خواهند بود یا اصلاح‌طلبان و مستقلین، گفت:

ما نماینده مستقل نداریم. عده‌ای خود را در وسط قرار می‌دهند تا یا از تهدیدات در امان باشند یا از منافع دو طرف بتوانند محصولی برداشت کنند به عنوان نماینده یا داوطلب مستقل در صحنه حاضر می‌شوند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با استناد به عملکرد هیات‌های نظارت در انتخابات‌ گذشته، مجلس پیش رو را متشکل از افراطیون دانست و تصریح کرد: درباره مجلس آینده باید گفت که اگر مسیری که هیات‌های اجرایی در پیش گرفته‌اند،‌ طبق سنوات گذشته در هیات‌های نظارت تکرار شود، علی‌القاعده مجلس متشکل خواهد بود از یک جریان افراطی که رقابت را فقط برای خودش تعریف کرده و کاملا یک آرایش یکسویه به خود خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد باران با بیان اینکه درباره مجلس یازدهم الان نمی‌شود با اطمینان اظهارنظر کرد، بیان داشت:

مردم ما آگاهی لازم را دارند و به تشخیص خودشان تصمیم درست خواهند گرفت. تا امروز مردم نشان دادند تمام برنامه‌ریزی‌هایی که این‌ها کرده‌اند را خنثی می‌کنند و این‌ها جز هزینه برای نظام، چیز دیگری ندارند و مردم قطعا به موقع تصمیم می‌گیرند و این برنامه‌ریزی‌هایی که می‌خواهند صلاحیت ما را فسخ کنند و برای مردم تصمیم بگیرند، با تصمیم مردم ابطال می‌شود.

امام درباره اظهارنظر حسین مرعشی مبنی بر احتمال رد صلاحیت قالیباف، گفت:

 گزارشاتی که از شهرداری و عملکرد ایشان در شهرداری منتشر شده است و پرونده‌ای که در رابطه با قائم‌مقام ایشان تشکیل شد، قابل توجه است. اگر واقعا شورای نگهبان و هیات‌های نظارت که دارند تیزبینی خودشان را اعمال می‌کنند و تا الان از طریق مراجع رسمی و تحقیقات محلی اینها خیلی از افراد را حقوق حقه خودشان محروم کرده‌اند، باید به این گزارشات توجه کنند. او افزود: اینهمه گزارش و اینهمه اتفاقی که در سطح شهر تهران افتاده است، مراجع رسمی یعنی شهردار تهران هم رسما اعلام کرده است که ۵۲ هزار میلیارد بدهی شهر تهران به دلیل سومدیریت ایشان است، اگر این مثبت است و تایید می‌کنند، ایشان را باید تایید صلاحیت کنند. اگر اشکالی در سیستم مدیریت ایشان دیده می‌شود، اگر قائم مقام ایشان را گرفته‌اند و هیچکس نیامده بگوید که هیچ ارتباطی با مدیریت شهرداری تهران و عملکرد ایشان نداشته است، اگر اینها را اعلام کنند بله آقای قالیباف هم باید تایید صلاحیت شود ولی اگر هیچ‌کسی نیامده که از او دفاع کند یا اعلام برائت کند، چطور تایید صلاحیت می‌شوند. این یک امتحان جدی برای هیات‌های نظارت است که ما باید منتظر باشیم ببینیم از این امتحان چطور بیرون می‌آیند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره انتقادات جریان راست به عملکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان، گفت:

 آن‌ها ظاهرا علم یقینی دارند و نیت‌خوانی می‌کنند. ما آشکارا ثبت‌نام کردیم و ثبت‌نام هم حقوق افراد است. انتخابات آزاد یعنی افراد آزاده بتوانند ثبت‌نام کنند و مردم بتوانند آزادانه انتخاب کنند. ما اگر نمی‌خواستیم که در انتخابات شرکت کنیم یا لیست بدهیم، ثبت‌نام هم نمی‌کردیم. کسانی که منتقد اصلاح‌طلبان هستند کار دشواری ندارند، بیایند کاندیداهای اصلاح‌طلب را تایید صلاحیت کنند تا ما رسوا شویم.

مدیرعامل بنیاد باران با انتقاد از برخی رسانه‌های نزدیک به جریان راست، اظهار داشت:

اینها می‌گویند شما اصلا ثبت‌نام هم نباید می‌کردید. فارس و روزنامه جوان امروز گفته است که اینها اصلا نباید ثبت‌نام می‌کردند. اینجا شورای نگهبان و مدعی‌العموم باید بگوید این حرف بی‌ربط را به استناد چه قانونی می‌زنید که افراد از ثبت‌نام هم باید محروم شوند. با این حرف‌ها حقوق مسلم افراد را نقض می‌کنند.

او با بیان اینکه عده‌ای حرفشان با عملشان متفاوت است، اظهار داشت:

 ما برای ثبت‌نام در انتخابات حاضر شدیم و اگر هم کاندیدای تایید صلاحیت شده داشته باشیم لیست می‌دهیم و اگر کاندیدا نداشته باشیم حتما به مردم قول می‌دهیم که از کاندیداهای آقای قالیباف و احمدی‌نژاد حمایت نخواهیم کرد. اگر انتظارشان این است که اصلاح‌طلبان کاندیداهای آقای احمدی‌نژاد و قالیباف و جبهه پایداری را در لیستشان بگذارند حتما ما چنین خبطی را مرتکب نخواهیم داشت. حالا هر نوع تفسیری که می‌خواهند داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها