گوینده پیغام گیر خانوم یا آقا؟ کدام یک مناسب تر است؟

 

انتخاب گوینده پیغام گیر مناسب بهترین اقدام برای بهبود ارتباطات یک مرکز، مجموعه، یا مؤسسه در ارتباطات تلفنی است. به هر اندازه که در این بخش قوی‌‌تر و بهتر عمل کنید، پاسخگویی مناسبی به مشتریان یا مخاطبین خود خواهید داشت.

فرقی نمی‌کند که در طول روز حدود ۵ الی ۱۰ تماس یا حتی صدها و هزاران تماس برای بخش‌های مختلف مرکز، دفتر یا مؤسسه دریافت می‌کنید، کیفیت پیغام گیر و ارتباط صحیح بخشی از حرفه‌ای بودن شما را به نمایش خواهد گذاشت.

در نتیجه باید بدانید که به گوینده پیغام گیر خانم یا آقا نیاز دارید. به همین دلیل ما این مطلب را برای کمک به آگاهی بیشتر شما تهیه کردیم و در ادامه به طور کامل جوانب مختلف انتخاب گوینده پیغام گیر آقا یا خانم را با یک دیگر مرور می‌کنیم.

آشنایی با پیغام گیر یا تلفن گویا

به طور کلی منظور از پیغام گیر یا تلفن گویا یک سیستم پاسخ‌دهی خودکار به مخاطبین یا در مجموع هر شخصی است که با شماره تلفن شما تماس بگیرد. برای مثال امروزه با تماس گرفتن با کلینیک‌ها یا مراکز معتبر که دارای چند بخش مختلف هستند، مستقیم به یک منشی متصل نمی‌شوید، بلکه برای پاسخگویی بهتر و تماس با بخش مورد نیاز، با یک منشی تلفنی ارتباط برقرار خواهید کرد. این گوینده پیغام گیر به شما خواهد گفت که برای تماس با بخش مالی، اداری، ارتباط با اپراتور و غیره کدام عدد را شماره‌گیری کنید.

در نتیجه علاوه‌بر اینکه از این طریق می‌توانید با سهولت بیشتری پاسخگوی مشتریان و مخاطبین خود باشید، می‌توانید به آن‌ها هم در ارتباط مستقیم با بخش مورد نیازشان کمک کنید. در نتیجه کمتر معطل خواهند شد و نتیجه بهتری از تماس با مرکز یا مجموعه شما رقم خواهند زد.

تمامی این موارد نه تنها به افزایش رضایت مشتریان از خدمات و امکانات شما کمک می‌کند، بلکه اعتماد آن‌ها را نسبت به حرفه‌ای بودن شما افزایش می‌دهد. البته تنها به شرطی که از پیغام گیر باکیفیت، واضح و تخصصی همچون صداهای پیغام گیر چکاوا استفاده کنید.

صدای گوینده خانم یا آقا کدام یک برای پیغام گیر یا تلفن گویا مناسب تر است؟

در مجموع اغلب افراد به سراغ گوینده پیغام گیر خانم می‌روند. البته این کار را تنها افرادی انجام می‌دهند که پیش از اقدام به استفاده از خدمات تلفن گویا، جوانب مختلف را در نظر نمی‌گیرند. اگر می‌خواهید به بهترین شکل با مخاطبین از طریق این سیستم خودکار ارتباط بگیرید، باید در این زمینه با دقت عمل کنید. در نتیجه گاهی صدای گوینده آقا می‌تواند انتخاب بسیار بهتری باشد و با مخاطبین شما ارتباط بهتری را ایجاد کند. برای پاسخگویی بهتر به این سؤال، پیشنهاد می‌کنیم که این موارد را در نظر بگیرید:

  • ویژگی‌های صدا گوینده خانم برای پیغام گیر چیست؟
  • ویژگی‌های صدا گوینده آقا برای پیغام گیر چیست؟
  • با توجه به نکات مهم انتخاب گوینده پیغام گیر، کدام یک از ویژگی‌ها برای کسب‌ وکار شما اهمیت بیشتری دارد؟

برای مثال اگر دارای یک مرکز یا مؤسسه فرهنگی، دفتر وکالت، مؤسسه مالی یا سایر موارد هستید، به گوینده پیغام گیر آقا نیاز خواهید داشت. در مقابل اگر دارای یک کلینیک، درمانگاه، مرکز زیبایی و موارد مشابه هستید، صدای خانم گزینه بهتری خواهد بود. جزئیات بیشتر را در خصوص ویژگی‌های صدای خانم‌ها و آقایان بررسی خواهیم کرد.

بهترین نمونه صداهای پیغامگیر در چکاوا

پس از چندین سال تجربه در زمینه خدمات گویندگی پیغام گیر، متوجه شده‌ایم که هم صدای آقایان و هم صدای خانم‌ها می‌تواند بهترین باشد. در واقع اگر مشتری بر اساس نیاز خود به انتخاب از میان این دو گزینه اقدام کند، بهترین را انتخاب کرده است. به طور کلی تعدادی از بهترین نمونه‌های صداهای پیغامگیر در چکاوا این افراد متخصص هستند:

  1. کوثر یوسفی
  2. مریم هاشمی
  3. مهرداد مزرعه
  4. کتایون نژاده
  5. نسترن نجاران
  6. بیژن باقری

البته این افراد تنها تعدادی از متخصصین گوینده هستند. با شنیدن نمونه‌ صداهای پیغامگیر در سایت chakava.com می‌توانید در خصوص همکاری با هر یک از این خانم‌ها یا آقایان تصمیم بگیرید. به طور کلی نمونه‌های متن تلفن گویا هم چنین مواردی هستند:

  • وقت بخیر. به چکاوا خوش آمدید. اگر شماره داخلی مورد نظر خود را می‌دانید، آن را وارد کرده و منتظر پاسخ از سمت کاربر بمانید. در غیر این صورت جهت ارتباط با واحد مالی، عدد یک، ارتباط با استودیو صدا، عدد دو و ارتباط با اپراتور عدد سه را شماره‌گیری فرمایید.

برای اطمینان بیشتر شما از انتخاب بین گویندگان خانم یا آقای، ویژگی‌های هر یک را جداگانه بررسی می‌کنیم.

ویژگی های صدا گوینده خانم برای پیغام گیر

  • کاهش استرس مخاطب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد با هر رده سنی در هنگام تماس گرفتن با افراد غریبه یا مراکز خاص دچار استرس می‌شوند. ترس از فراموش کردن موضوع مهمی که باید مطرح کنند یا حتی عدم ادای صحیح کلمات از مواردی است که موجب استرس آن‌ها می‌شود.

در این شرایط چه چیزی بیشتر از شنیدن صدای آرام‌بخش گوینده پیغام گیر خانم به کاهش استرس کمک خواهد کرد؟ به طور کلی، صدای خانم‌ها به‌صورت طبیعی دارای حس آرامش و آهستگی خاصی است که هم به مخاطبین خانم و هم مخاطبین آقا آرامش خاطر بیشتری می‌دهد.

  • تنوع

شاید با فکر کردن به صدای گویندگان خانم تنها همان صدای ظریف همیشگی را به یاد آورید، اما در واقع هنرمندان خانم در این زمینه از توانایی بالایی برای شیفت کردن صدای خود از صدایی پرانرژی و ظریف به صدایی با تن مطمئن دارند.

  • احساس بیشتر در صدا

خانم‌ها می‌توانند احساسات و انرژی بیشتری در صدای خود بگذارند. می‌توانند با احساس سرزندگی در صدا، مخاطبین را به پیغام گذاشتن تشویق کنند. یا با ابراز احساس در صدا، مخاطب را به گوش سپردن وادار کنند.

ویژگی های صدا گوینده آقا برای پیغام گیر

  • قدرت و تسلط صدا

صدای عمیق و باصلابت آقایان احساس تسلط و نفوذ آن‌ها را انتقال می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود که مخاطبین با دقت و توجه بیشتری گوش دهند و اطلاعات داده شده را به‌خوبی درک کنند. در نتیجه احتمال اینکه به شماره‌گیری مجدد نیاز پیدا کنند، کمتر است.

  • تنوع

هنرمندان آقا هم در این زمینه می‌توانند به صدای خود از لحاظ تن و استایل تنوع ببخشند. می‌توانند یک تن دوستانه و صمیمی به صدای خود دهند. یا با صدایی عمیق‌تر و محکم‌تر، حالت آموزنده‌ای به صدای پیغام گیر بدهند.

  • احساس اعتماد

صدای عمیق و دقیق آقایان می‌تواند احساس اعتماد به مخاطبین بدهد. در نتیجه در اعتبار برند هم تاثیر می‌گذارد. این مسئله برای دفاتر وکالت، اسناد و املاک اهمیت زیادی دارد.

مهمترین نکات در انتخاب گوینده پیغام گیر

برای انتخاب گوینده پیغام گیر باید ۶ نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید:

  1. مخاطبین شما بیشتر چه افرادی هستند؟
  2. در چه حوزه‌ای فعالیت دارید؟
  3. به قدرت کلام دقت کنید.
  4. بهترین متن را تدارک ببینید.
  5. بالاترین کیفیت باعث درک بهتر مخاطبین است.
  6. از مراکز معتبر کمک بگیرید.

خدمات سایت چکاوا در ضبط صدای پیغام گیر

چکاوا به‌عنوان منبع صدای گویندگان بهترین انتخاب برای تدارک پیغام گیر واضح و باکیفیت برای شما است. گویندگان این مجموعه در زمینه گویندگی دوره تخصصی گذرانده اند و از توانایی لازم برای بهره‌گیری از صدای خوش خود برخوردار هستند. می‌توانید با مشاوران این مرکز برای انتخاب گوینده پیغام گیر خانم یا آقا ارتباط برقرار کنید و سؤالات خود را با آن‌ها در میان بگذارید.  

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها