بهترین زمان برای رنگ کردن مو

بهترین زمان برای رنگ کردن مو، چه موقع است؟ زمانی که صحبت از رنگ کردن مو می‌شود، این سوال یکی از پر بحث‌ترین‌ها است.

بهترین زمان برای رنگ کردن مو

به خصوص اگر در رنگ کردن مو مبتدی و بی‌تجربه باشید، تشخیص این موضوع سخت‌تر هم خواهد شد. بیشتر خانم‌ها این کار را به صورت تجربی و زمانی که سفیدی موها زیاد می‌شوند، انجام می‌دهند اما آرایشگران حرفه‌ای معیارهای دیگری را هم برای تشخیص زمان رنگ کردن مو در نظر می‌گیرند. در این مطلب قصد صحبت در مورد این معیارها و نکاتی که به تشخیص بهترین زمان برای رنگ کردن مو کمک می‌کنند را داریم.

چه زمانی نباید موها را رنگ کرد؟

3

تغییر دادن رنگ مو، چهره شما را متفاوت می‌کند. این کار هر زمانی که آمادگی داشته باشید، قابل انجام است البته در این میان نکاتی هم وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. برای مثال اگر باردار هستید، پیش از تغییر رنگ موها باید با پزشک خود مشورت کنید زیرا گاهی رنگ کردن مو باعث آسیب به جنین می‌شود.

به علاوه انجام این کار در زمان مناسب تاثیر زیادی در جلوه و ظاهر رنگ مو روی سر دارد. برای بیشتر خانم‌ها پیش آمده که موی خود را رنگ کرده اما نتیجه دلخواه را دریافت نمی‌کنند، این موضوع به دلیل رنگ کردن مو در زمان نامناسب است که باعث جلوه نامناسب رنگ روی موها می‌شود. بنابراین برای اینکه رنگ موی شما بهترین حالت و کیفیت را داشته باشد، باید بدانید که چه زمانی این کار را انجام دهید و چه زمان‌هایی مناسب تغییر رنگ موها نیستند. به طور کل می‌توان گفت که در شرایط زیر اقدام به تغییر رنگ مو نکنید:

بارداری

در صورتی که باردار هستید، تغییر رنگ مو را به تعویق بیندازید. بارداری تغییرات هورمونی زیادی در بدن مادر ایجاد می‌کند و این تغییرات ممکن است شما را نسبت به ترکیبات موجودات در رنگ مو حساس‌تر کنند. این موضوع روی جنین شما نیاز تاثیر می‌گذارد. البته در این دوران هم می‌توانید از بعضی رنگ‌های خاص مانند رنگ موی بدون آمونیاک استفاده کنید. از خواص رنگ موی بدون آمونیاک می‌توان به همین موضوع اشاره کرد که حساسیتی برای مادر و جنین ایجاد نمی‌کند.

دوران نقاهت بعد از بیماری

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و در حال مصرف دارو و سپری کردن دوران نقاهت بیماری می‌باشید هم رنگ کردن مو را به تعویق بیندازید. به خصوص اگر در لیست داروهای شما، داروهای هورمونی وجود دارند، رنگ کردن مو اشتباه است زیرا احتمال تشدید بیماری را به همراه دارد. البته اگر در شرف مهمانی یا مراسمی مهم هستید و باید موی خود را رنگ کنید، این کار را پس از تایید پزشک انجام دهید.

بلافاصله بعد از حمام

4

شاید تصور کنید زمانی که موها تمیز هستند، بیشتر و بهتر رنگ می‌گیرند که این تصور اشتباه نیست اما در این شرایط موها به شدت لطیف و حساس نیز می‌باشند و ترکیبات موجود در رنگ مو باعث آسیب به آن‌ها می‌شود. برای جلوگیری از سوختن موها و ضخیم شدن مو بعد از رنگ کردن، این کار را چند روز پس از حمام انجام دهید. راهکار فوق العاده برای افزایش ماندگاری رنگ مو در این شرایط، استفاده از سرم‌های آبرسان قبل از رنگ کردن مو برای آماده‌سازی کوتیکول‌ها است.

دوران قاعدگی

از دیگر زمان‌هایی که رنگ کردن مو برای خانم‌ها ممنوع می‌باشد، دوران قاعدگی است. در این دوران هم تغییرات هورمونی زیادی در بدن زنان ایجاد می‌شود که برخی از آن‌ها باعث تاثیر در رنگ موها می‌شوند. به علاوه واکنش بدن نسبت به تغییرات در این دوران در مقایسه با زمانی که هورمون‌ها در تعادل هستند، متفاوت می‌باشد. به همین دلیل ممکن است رنگ زیبایی که در دوره قاعدگی روی موی خود گذاشته باشید، بلافاصله بعد از پایان این دوره تغییر کرده و نامناسب شود. برای دریافت بهترین عملکرد از رنگ موی خود و جلوه مناسب رنگ روی سر این کار را چند روز بعد از دوران قاعدگی انجام دهید تا هورمون‌ها وضعیتی متعادل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی مشکل آفرین است؟

پیش از پیرایش مو

اگر قصد تغییر در فرم و اندازه موها را دارید، تغییر رنگ موی خود را زمانی انجام دهید که موها را کوتاه کرده باشید. در غیر این صورت ممکن است رنگ موی مورد نظر با موی کوتاه هارمونی نداشته باشد و ناچار به تغییر آن باشید. این تکنیک توسط آرایشگران حرفه‌ای و ماهر هم انجام می‌شود. اگر برای پیرایش و آرایش موها به سالن آرایشی مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که ابتدا اندازه موها را کوتاه می‌کنند و سپس رنگ مورد نظر را روی مو اجرا می‌کنند. این کار در میزان رنگ مصرفی و زمان رنگ کردن مو هم تاثیر زیادی دارد.

بهترین زمان برای رنگ کردن مو کدام است؟

5

با توجه به نکات گفته شده، قطعا این سوال برای شما ایجاد شده است که چه زمانی برای رنگ کردن مو مناسب است و موی سر بهترین واکنش را نسبت به رنگ دارد؟ در پاسخ باید گفت که واکنش بدن هر فرد نسبت به رنگ مو متفاوت است و امکان مشخص کردن یک قاعده زمان کلی برای همه افراد وجود ندارد اما با در نظر گرفتن نکاتی که در بالا گفتیم و چند راهکار که در ادامه خواهیم گفت، می‌توانید بهترین زمان را برای رنگ کردن موی خود انتخاب کنید.

  • بهترین زمان رنگ کردن مو، زمانی است که اثر رنگ قبلی تا 50 درصد از بین رفته باشد.
  • برای انتخاب بهترین زمان جهت رنگ کردن موها به وضعیت موی خود توجه داشته باشید. اگر موهای شما نازک و شکننده شده‌ اند، ابتدا آن‌ها را تقویت کرده و سپس برای تغییر رنگ اقدام کنید.
  • در انتخاب زمان مناسب به شرایط بدنی خود هم دقت کنید. همان‌طور که گفته شد بعضی از شرایط خاص مانند بارداری، دوران قاعدگی، شیردهی، پس از عمل جراحی یا دوران نقاهت بیماری‌های خاص و ... در رنگ موی شما تاثیر می‌گذارند. بنابراین این کار را زمانی انجام دهید که بدن در سلامت کامل قرار داشته باشد. این شرایط مواردی همچون کراتین را نیز شامل می شود و در این موقعیت شما باید از رنگ مناسب موهای کراتین شده در زمان مناسب استفاده کنید.
  • علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روحی نیز تاثیر زیادی در نتیجه نهایی رنگ کردن مو دارد. اگر دچار استرس، ناراحتی یا هرگونه تنش عصبی هستید، رنگ کردن موی خود را زمانی انجام دهید که آرامش کامل داشته باشید.
  • یکی دیگر از نکاتی که برای انتخاب بهترین زمان رنگ کردن مو باید در نظر داشته باشید، میزان چربی موی سر است. اگر مو و پوست سر شما کاملا تمیز باشد، رنگ مو به پوست سر آسیب می‌زند. 24 ساعت بعد از حمام بهترین زمان رنگ کردن مو برای خانم‌هایی است که هیچ کدام از محدودیت‌های گفته شده در بالا را ندارند.
  • در نهایت، این کار را به آرایشگر خود بسپارید. آرایشگران با در نظر گرفتن شرایط شما و وضعیت موها، بهترین زمان را برای رنگ کردن مو به شما پیشنهاد می‌دهند.

سخن پایانی

بهترین زمان برای رنگ کردن مو، در هر فرد متفاوت است و برای اینکه رنگ مو بهترین جلوه را داشته باشد باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. علاوه بر انتخاب بهترین زمان برای رنگ کردن مو، خرید رنگ مو باکیفیت هم تاثیر زیادی در تغییر نهایی ظاهر و جلوه موها دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها