آشنایی با اولین حریف تدارکاتی تیم ملی ایران/ کانادا؛ ناشناخته قدرتمند!

هدایت کانادا بر عهده جان هردمان انگلیسی است. این مرد 46 ساله مربی نسبتاً کم‌تجربه‌ای است.

آشنایی با اولین حریف تدارکاتی تیم ملی ایران/ کانادا؛ ناشناخته قدرتمند!

تیم ملى فوتبال در نخستین دیدار تدارکاتى پیش از حضور در جام جهانى 2022 قطر روز 15 خرداد میهمان کانادا خواهد بود. برخلاف ایران که برای سومین دوره متوالی در جام جهانی شرکت می‌کند، نماینده آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف) برای اولین بار پس از 36 سال توانسته جواز حضور در جام جهانی را کسب کند. گروهی که این تیم در آن قرار گرفته یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام است و به همین دلیل کمتر کسی شانسی برای صعود کانادا به مرحله بعدی متصور است.

کانادایی‌ها در گروه F با بلژیکِ پرستاره، کرواسی، نایب دوره قبلی جام جهانی و مراکش یکی از سرسخت‌ترین تیم‌های قاره آفریقا مصاف خواهند کرد. این تنها دومین بار در تاریخ است که تیم ملی کانادا جواز حضور در جام جهانی را کسب می‌کند. حضور قبلی آنها سال 1986 در مکزیک بود که پس از باخت برابر فرانسه، مجارستان و شوروی سابق، قعرنشین گروه C و خیلی زود حذف شدند.

کانادا برای رسیدن به جام جهانی 2022 هر 6 بازی دور اول مرحله انتخابی منطقه کونکاکاف را برد و به همین دلیل به دور دوم رسید که به صورت لیگ برگزار شد. این تیم آنجا هم بالاتر از مکزیک (به لطف تفاضل گل) به عنوان تیم اول این منطقه به جام جهانی صعود کرد. در این فرآیند، کانادا 19 امتیاز از 21 امتیاز ممکن بازی‌های خانگی‌اش را کسب کرد که شامل پیروزی برابر آمریکا و مکزیک هم می‌شد.

در مرحله انتخابی، کایل لارین، بازیکن سابق تیم اورلاندو سیتی آمریکا با ثبت 13 گل آقای گل مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه کونکاکاف شد. در همین حال آلفونسو دیویس بازیکن بایرن مونیخ هم با 8 پاس گل بهترین پاسور این تیم بود. جاناتان دیوید بازیکن تیم لیل فرانسه که سال 2021 نقش پررنگی در قهرمانی این تیم در لوشامپیونه داشت، جاناتان اوسوریو بازیکن تیم تورنتو FC کانادا که به این تیم برای کسب قهرمانی جام حذفی آمریکا کمک کرد و آتیبا هاچینسون بازیکن تیم بشیکتاش ترکیه دیگر بازیکنان معروف تیم ملی کانادا هستند و نفر آخر کاپیتان این تیم نیز هست.

کانادا در آخرین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‌و‌هشتم قرار دارد که هفده پله پایین‌تر از تیم ملی کشورمان است. این تیم پس از مکزیک، آمریکا و کاستاریکا چهارمین تیم در رده‌بندی فیفا از تیم‌های منطقه کونکاکاف است. با این حال این تیم که در جام‌های جهانی حضور زیادی نداشته و در این مسابقات ناشناخته است، در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قدرتمند کار کرد و می‌تواند محکی خوب برای شاگردان اسکوچیچ باشد.

هدایت کانادا بر عهده جان هردمان انگلیسی است. این مرد 46 ساله مربی نسبتاً کم‌تجربه‌ای است و به جز مربیگری در تیم‌های ملی بانوان نیوزیلند و کانادا، هدایت تیم دیگر را برعهده نداشته است. با این حال او در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در آمریکای شمالی، خیلی‌‌ها را غافلگیر کرد، از جمله آمریکا (حریف ایران در مرحله گروهی جام جهانی). کانادا در خاک آمریکا برابر این تیم یک - یک مساوی کرد و در دور برگشت در خانه خودش همسایه جنوبی را 2 بر صفر شکست داد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها