شاهرخی: شناختم از استیلی در حد گل زدن به آمریکا است!

اصلا از او شناختی ندارم. فقط می دانم استیلی گل ایران به آمریکا را زده است.

شاهرخی: شناختم از استیلی در حد گل زدن به آمریکا است!

سرمربی و سرپرست سابق تیم ملی می‌گوید شناختی از حمید استیلی ندارد و فقط می‌داند که او گل ایران به آمریکا را به ثمر رسانده است. 

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عقد قرارداد مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید و کاهش دستیاران خارجی این مربی، گفت: در انتخاب مربی و مدیر، باید در وهله اول به مشخص شود که چه دلایلی برای انتخاب این فرد وجود داشته است؟ بالاخره رئیس، هیات رئیسه یا کمیته فنی که در ایران الکی است، نظر می‌دهند و یک نفر انتخاب می‌شود. حالا که آن یک نفر انتخاب شد، باید او را در انتخاب همکارانش آزاد بگذارند. یک وقتی دلار ۳۰ هزار تومان است و می‌گویند دستیارانت را از ایران انتخاب کنید و یک وقتی هم دلار هفت هزار تومان است و اجازه می‌دهند دستیار خارجی انتخاب شود. در عین حال این مسئله بستگی به شرایط روز دارد.

وی با اشاره به شناختش از مهدی مهدوی‌کیا گفت: خوشبختانه مهدوی‌کیا از نظر اخلاقی، فنی و مالی مشکلی ندارد و اگر هدایت تیم ملی امید ایران را قبول کرده به خاطر علاقه به مملکتش است. اگر دوست نداشت به ایران نمی‌آمد. او برای خدمت آمده است و برای همین اهالی ورزش هم پشت سر او هستند. حاشیه‌هایی برای او درست شد که مهدی را دل‌زده کرده بود و تلاش کردند وجهه او را در جامعه پایین بیاورند و این ماجرا هم برنامه‌ریزی شده بود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: مهدوی‌کیا زحمت کشیده و تیم ملی را هم از مرحله مقدماتی بالا آورده و الان هم قراردادش را بسته‌اند. تا جایی که من مهدی را می‌شناسم، او معمولا کمک‌مربی‌ها را خودش انتخاب می‌کند و زیر بار اجبار نمی‌رود. مگر اینکه در این چند وقت شاید عوض شده باشد!

شاهرخی در واکنش به این که مهدوی‌کیا فقط یکی از دستیارهای خارجی خود را از این پس همراه خواهد داشت و مابقی به علت مسائل مالی همراهش نخواهند بود اظهار کرد: باید قبول کنیم در چه وضعیت اقتصادی خرابی هستیم. فدراسیون فوتبال هم از این مسئله مستثنی نیست.

او در واکنش به انتخاب حمید استیلی به عنوان سرپرست تیم ملی  فوتبال ایران  گفت: اصلا از او شناختی ندارم. فقط می دانم استیلی گل ایران به آمریکا را زده است. شناختم از استیلی زیاد نیست. او هیچ‌گاه شاگردم نبوده و در تماس نبودیم. در نتیجه هر چه بگویم، از روی بی‌اطلاعی است.

سرپرست سابق تیم ایران در واکنش به اینکه بالاخره انتخاب یک چهره فوتبالی را برای این سمت چطور می‌بیند، گفت: مدیریت تیم ملی یک خصوصیاتی می‌خواهد که باید فرد مدیر داشته باشد. مدیر باید همه مراحل فوتبال را طی کرده باشد و چشم به مربیگری نداشته باشد که وقتی مربی زمین خورد، او جای مربی را بگیرد. بعضی‌ها پست‌ها را قبول می‌کنند که در آینده به هدف خود برسند. من می‌دانم که استیلی فوتبالیست بوده و در تیم ملی هم بازی کرده است اما نمی‌دانم قبلا در کجا کار مدیریتی کرده است. امیدوارم برای مدیرانی که فوتبالی هستند، ابروداری کند و در آینده بتوانیم بگوید اگر فرد فوتبالی را انتخاب کنیم، می‌تواند این محاسن را داشته باشد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره سرپرست میرشاد ماجدی در فدراسیون فوتبال نیز گفت: کسی که خاک فوتبال را خورده باشد، بیشتر از افراد دیگر اثرگذاری دارد. ضمن اینکه باید مدیریت هم داشته باشد. ما فردی را داریم که فوتبالیست و مدیر خوبی است اما افرادی هم هسند که فوتبالیست و مدیر خوبی نیستند. اگر هر دو را داشته باشد خوب است. من از ایشان شناخت ندارم اما توصیه می‌کنم تحت تاثیر جو، رفیق بازی و سفارش قرار نگیرد. چیزی که مدنظر خودش است و با همفکران خوش فکر به نتیجه رسیده، برای آینده فوتبال اجرا کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها