علت عدم حضور رئیس فدراسیون شمشیربازی در استقبال از عابدینی مشخص شد

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: عابدینی در مسابقات مجارستان کلکسیونی از قهرمانان جهان را شکست داد و مدال گرفت.

علت عدم حضور رئیس فدراسیون شمشیربازی در استقبال از عابدینی مشخص شد

فضل‌الله باقرزاده، درمورد عملکرد ملی‌پوشان شمشیربازی در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: بچه‌های ما در این رقابت‌ها خیلی خوب کار کردند و با عملکردی که داشتند و نتیجه‌ای که گرفتند می‌توان گفت تا 90-80 درصد سهمیه المپیک را کسب کردیم و این سهمیه در یکی دو مسابقه آینده نهایی خواهد شد. 

وی ادامه داد: چهار رویداد دیگر در الجزایر، لهستان، ایتالیا و مجارستان باقی مانده است تا نفرات و تیم‌های  نهایی برای المپیک 2020 مشخص شود. با توجه به اینکه کره تیم اول دنیا است ما هم به عنوان تیم اول آسیا سهمیه را خواهیم گرفت و اگر بتوانیم جزو چهار تیم برتر دنیا هم باشیم سهمیه مستقیم جهانی می‌گیریم. 

رئیس فدراسیون شمشیربازی عنوان کرد: اگر ما به همراه کره سهمیه جهانی بگیریم آن وقت یک تیم دیگر از آسیا به المپیک راه پیدا خواهد کرد به همین دلیل من شنیدم چینی‌ها زمانی که با مجارستان بازی می‌کردیم تیم ما را تشویق می‌کردند و اگر ما جزو چهار تیم ا ول دنیا باشیم آ‌ن وقت آنها به عنوان تیم اول آسیا به المپیک صعود خواهند کرد به همین دلیل حامی ما شده بودند. 

باقرزاده با اشاره به عملکرد مجتبی عابدینی گفت: مجتبی یکی از نوابغ شمشیربازی دنیا است او حالا جزو 10 نفر اول دنیا شده است. در این رقابت‌ها کاری کرد کارستان. شمشیربازی رشته سنگینی است و در هر رقابت حدود 180 شمشیرباز شرکت می‌کنند که شما اگر می‌خواهید به مدال برسید باید حدود 13 مسابقه را ببرید واقعا این کار سخت است. عابدینی کل تیمی از قهرمانان المپیک جهان را شکست داد تا به مدال رسید و امتیازات خوبی را جمع کرد. 

وی درمورد اینکه عابدینی و ملی‌پوشان شمشیربازی از عدم استقبال فدراسیون یا کمیته ملی المپیک در فرودگاه گلایه داشتند گفت: به آنها حق می‌دهم من به عنوان رئیس فدراسیون و نایب رئیس کمیته ملی المپیک قرار بود برای استقبال بروم اما متاسفانه به دلیل بیماری و تبی که داشتم نتوانستم حضور پیدا کنم تمام برنامه‌ریزی‌ها شده بود اما نشد. به همین دلیل از مدیر تیم‌های ملی درخواست کردم که به فرودگاه برود قطعا مشکل از من بوده و به همین دلیل عذرخواهی می‌کنم. 

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها