آغاز روزشمار المپیک در فاصله یک سال مانده به بازی‌های توکیو

در حالی که یک سال به بازی‌های المپیک توکیو فرصت باقیست، به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها بهترین میزبانی را از این بازی‌ها خواهند داشت.

آغاز روزشمار المپیک در فاصله یک سال مانده به بازی‌های توکیو

55 سال از آخرین باری که توکیو میزبان بازی‌های المپیک بود، می‌گذرد. کمیته بین‌المللی المپیک در سال 2013 بود که ژاپن را به عنوان میزبان بازی‌های 2020 انتخاب کرد و حالا از امروز یک سال برای شروع مسابقات فرصت باقیست.

ژاپنی‌ها در حالی خود را برای میزبانی این بازی‌ها اماده می‌کنند که بودجه پیش‌بینی شده 7.3 میلیارد دلاری 3 برابر شد و این کشور با چالش گرما روبه‌روست که البته تدابیری برای مقابله با این موضوع پیش‌بینی شده است.

این کشور از تکنولوژی‌های جدیدی برای تهیه مدال‌های المپیک، سکوها توزیع مدال و ... استفاده کرده است. رونمایی از ربات‌ها نیز از دیگر برنامه‌های ویژه ژاپنی‌ها برای برگزاری هر چه بهتر المپیک است.

براساس اعلام آژانس‌های مسافرتی، تقاضا برای سفر به ژاپن و تهیه بلیت المپیک بی سابقه بوده است. کِن هنسام مدیر فورش بلیت بازی‌های المپیک توکیو در این باره به آسوشیتدپرس گفت: این کاملا مشخص است که بازی‌های المپیک توکیو مشهورترین رقابت در طول تاریخ است.

براساس اعلام سخنگوی المپیک ژاپن تقاضای مردم این کشور برای تهیه بلیت خارج از تصور بوده است.

حالا 365 روز به بازی‌های المپیک 2020 توکیو فرصت باقیست. این شهر در سال 1964 نیز میزبان المپیک بود که 82 کشور در آن شرکت داشتند. برای المپیک 2020 توکیو نیز تا امروز 2003 ورزشکار از 102 کشور جهان سهمیه المپیک گرفته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها