بلیت فروشی آزادی برعهده سرخابی‌ها است

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: بلیت فروشی آزادی برعهده سرخابی‌ها است و شرکت توسعه هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد.

به گزارش مستقل آنلاین ، حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه عنوان کرد: شرکت توسعه از سال ۷۸ که به منظور اجرای پروژه تاسیس شد، فعالیت عمرانی خود را آغاز کرد و از سال ۸۳ کار عمرانی شروع شد. تا سال ۹۲ ما ۲۶۲ پروژه به بهره برداری رسید. از سال ۹۲ تا پایان ۹۸، ۱۰۱ پروژه تشکیل شده است. در سال ۹۹ هم ۹ پروژه آماده افتتاح است که ۱۴۳ هزار و ۷۹ متر مربع به فضای ورزشی اضافه می کند. ۲۴ پروژه دیگر تا پایان سال به بهره برداری می رسد. ۲۷ پروژه هم تا قبل از پایان دولت بهره برداری می شود.

او اضافه کرد: با وجود مشکلاتی که بود پروژه های ما متوقف نشد و حتی تلاش های بیشتری هم داشتیم. ۷ پروژه استادیوم بالای ۲۰ هزار نفری داشتیم که می توان به نقش جهان، شیراز و ... اشاره کرد. ۲ پروژه ۴۰ هزارنفری آزادی به دلیل مشکلات اعتباری غیرفعال است. ۴۵ پروژه ۵ و ۱۰ هزارنفری داشتی که ۱۸ پروژه تکمیل شد.

کریمی با اشاره به  بازسازی ورزشگاه آزادی و باشگاه انقلاب، توضیح داد: بحث نگهداری از اماکن ورزشی از دیگر موارد است. ما بازسازی اساسی از مجموعه آزادی داشتیم. ورود به آزادی، ساماندهی خرید بلیت، نصب گیت ها از مواردی بود که ما انجام دادیم تا تماشاگران مشکلی برای حضور در مسابقات نداشته باشند. مجموعه آزادی که ۷۸ هزار نفر ظرفیت دارد تنها مجموعه ای است که قبل از انقلاب به ارث رسیده، چندین ورزشگاه در سطح کشور ساخته ایم. در مجموعه انقلاب هم کارهای بسیار زیادی صورت گرفت. ورودی شمال و غرب بازسازی کردیم. کارهای زیبا سازی صورت گرفت. سالن همایش ساختیم و بعید می دانم با این کیفیت چنین سالنی داشته باشیم. تحول عظیمی در انقلاب صورت گرفته است. در شیرودی خدماتی ارایه کردیم البته باز هم مواردی باقی مانده است.

او در خصوص  بلیت فروشی استادیوم آزادی، عنوان کرد: ما رسالتی بر بلیت فروشی نداریم. ساختار بلیت فروشی الکترونیک طراحی شد تا با عبور از گیت ها روی صندلی بنشینند. نیم فصل مسئولیت بلیت فروشی را خودمان قبول کردیم تا مشکلات برطرف شود. بعد از نیم فصل گفتیم مسئولیتی برای بلیت فروشی نداریم و مسئولیت را به دو باشگاه دادیم که آنها به بخش خصوصی واگذار کردند اما به بحران کرونا خورد و بلیت فروشی لغو شد. برای فصل آینده هم برنامه ای نداریم.

او درباره ساخت و سازها در آزادی و مشکلات پارکینگ گفت: این ورزشگاه زمانی ساخته شد که جمعیت ایران ۳۵ میلیون بوده و برای جمعیت ۸۰ میلیونی باید توسعه یابد. امروز زمین منطقه که افزایش یافته اختصاص دادن زمین به پارکینگ اشتباه است و می‌توان پارکینگ طبقاتی ساخت. ما دنبال این کار هستیم. با بخش خصوصی هم مذاکره کردیم اما دلیل تحریم و مسائل مختلف بخش خصوصی خودداری کرد. ما برای فدراسیون ها زمین دیدیم، آنها جای مناسب ندارند با همین دلیل قطعات ۸۰۰ تا هزارمتری دادیم تا ۳ طبقه بسازند. در این صورت خودکفا می شوند. با توجه به نیازها تصمیم می گیریم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره خسارت مالی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی  در ایام کرونا گفت: تا تیرماه و طبق برآورد صورت گرفته ٤٠ میلیارد تومان خسارت داشتیم، البته هنوز هم خیلی از فعالیت ها رونق نگرفته و کماکان خسارت می دهیم. ما فقط ماهانه ٤ میلیارد تومان از مجموعه انقلاب درآمدزایی داشتیم که به خاطر لغو خیلی از فعالیت ها کاهش زیادی داشته است. پیش بینی شده که تا پایان سال مجموع خسارت شرکت توسعه به ٨٠ میلیارد تومان می‌رسد.

منبع :برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها