سامان از آمیان جدا می‌شود؟

دستمزد بالای بازیکنان تیم آمیان فرانسه از جمله سامان قدوس، به چالش بزرگی برای این باشگاه تبدیل شده است.

سامان از آمیان جدا می‌شود؟

پس از آن که سازمان لیگ فوتبال فرانسه رقابت‌های این فصل لیگ یک (لوشامپیونه) را تمام شده اعلام و تیم آمیان به همراه سامان قدوس را  راهی دسته دوم کرد حالا این تیم با معضل بزرگ «دستمزد‌های بالای ستاره ها» رو به رو شده است.

به نوشته سایت باشگاه آمیان، سقوط به لیگ ۲ بر روی اوضاع مالی باشگاه تاثیر منفی فراوانی دارد، آن هم باشگاهی که هم اکنون به واسطه بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در تنگنا قرار دارد و نیازمند توافقات بر سر پرداختی‌ها خواهد بود.

بر اساس این گزارش، طبق ماده ۷۶۱ منشور فوتبال حرفه‌ای در صورت سقوط تیمی به دسته پایین‌تر باشگاه می‌تواند دستمزد بازیکنان خود را کاهش دهد و به حداقل دستمزد ذکر شده در ماده ۷۵۹ برساند.

برای باشگاهی که به دسته ۲ سقوط می‌کند این کاهش معادل ۲۰ درصد است.اما این کاهش اتوماتیک نیست و نیازمند توافق باشگاه و بازیکن است. اگر ۲ طرف بر سر این موضوع با هم به توافق نرسند کارفرما موظف است میزان دستمزد سابق را حفظ کند یا برای این بازیکن به دنبال خریدار باشد.

با این حال برای آمیان دشوار است که در صورت سقوط به دسته دوم بتواند از پس پرداخت دستمزد‌های کلان بازیکنان گران قیمت خود برآید.

بازیکنانی مانند موسی کوناته و سرهوگیراسی که۱۰۰ هزار یورو در ماه دستمزد می‌گیرند و یا بازیکنانی مانند سامان قدوس و گائل کاکوتا که ماهانه ۸۰ هزار یورو دستمزد دریافت می‌کنند، گرانترین بازیکنان تیم هستند. همچنین یکی از بازیکنان گران قیمت آمیان، قدوس است که ماهانه ۸۰ هزار یورو دستمزد دریافت می‌کند.

علاوه بر این تصور اینکه این بازیکنان بخواهند دوباره دستمزد خود را کاهش دهند، (کاهشی که ممکن است به ۵۰ درصد برسد) دشوار است.بدون شک بازیکنانی که بالاترین درآمد را  دارند اولین کسانی خواهند بود که این باشگاه را ترک خواهند کرد.

در واقع، اگر در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ متوسط حقوق در آمیان حدود ۴۰ هزار یورو در ماه بود، این رقم در لیگ ۲ چهار برابر کمتر (۱۱۰۰۰ یورو) است. و حتی با در نظر گرفتن کمک‌هایی که توسط سازمان لیگ پرداخت می‌شود، در صورت تایید سقوط تیم، باشگاه باید برای کاهش هزینه‌های خود و محدود کردن شیوه فعالیت خود تصمیم بگیرد.

مسئله اصلی، کاهش دستمزد‌ها است که محل اصلی هزینه‌ها در یک باشگاه حرفه‌ای است. بنابراین، رفتن به لیگ ۲ باعث جدایی اتوماتیک وار بازیکنان اصلی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها