واقعیت‌های «ساختمان پِک» چیست؟

درج شدن نام مهدی تاج در تابلوی ورودی ساختمان پِک به عنوان فردی که این ساختمان در دوران او آماده و راه اندازی شده شائباتی را ایجاد کرده است.

صبح امروز یکی از رسانه‌ها با انتشار تابلوی ورودی ساختمان پِک دست به افشاگری جالبی زد که نشان می‌دهد تمام تحرکات و اقدام‌هایی که سبب احداث و تجهیز ساختمان مربوط به تیم‌های ملی فوتبال کشورمان شده است به دوران ریاست مهدی تاج تعلق دارد.

البته علی کفاشیان هم مدعی شده است این ساختمان در دوران ریاست او ساخته شده است، اما اینکه نامی از او برده نشده اهمیتی ندارد.

ساختمان پِک (performane elite center) نام مجموعه‌ای است که تیم‌های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال ایران در سال‌های اخیر از تجهیزات و امکانات مجهز آن استفاده می‌کنند.

هیچکس نمی‌تواند نقش غیر قابل انکار کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی اسبق تیم ملی و پیگیری‌های او را در احداث این ساختمان انکار کند.

پِک، همان ساختمانی است که کی روش با اصرار روی ساختش با هدف تبدیل آن به مرکزی در شأن و شایستگی فوتبال ایران در نهایت توانست نظر علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون را برای ساخت مرکزی نمونه در گوشه‌ای از آکادمی ملی فوتبال ایران (مرکز ملی فوتبال ایران) جلب کند.

کلنگ این ساختمان شیک در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ و دوره ریاست علی کفاشیان زده شد.

بنای کلی و بسیاری از تجهیزات این ساختمان هم در همان دوره تکمیل شد، اما درست در آخرین ماه‌های ریاست کفاشیان در اتفاقی عجیب تلاش‌هایی برای تبدیل این ساختمان به ساختمان مرکز پزشکی فیفا در ایران (ایفمارک) انجام شد و این مرکز پزشکی با ریاست زهره هراتیان در نهایت روز ۶ اردیبهشت ۹۵ با حضور محمود گودرزی، وزیر وقت ورزش و جوانان و جمعی از بزرگان فوتبال ایران در همین محل فعلی ساختمان پک افتتاح شد.

اتفاقی که با عصبانیت و دلخوری کی روش همراه شد و او برای پس گرفتن این ساختمان از مسئولان ایفمارک تلاش‌های زیادی انجام داد.

۱۳ روز بعد (۱۹ اردیبهشت ۹۵) مهدی تاج جای خود را روی صندلی ریاست فدراسیون به علی کفاشیان داد.

پس از انتخاب تاج، تداوم اصرار‌های کی روش سبب شد رئیس فدراسیون و محمدرضا ساکت (رئیس سازمان تیم‌های ملی) برای تحویل ساختمان جدید التاسیس به تیم‌های ملی و انتقال فعالیت مرکز ایفمارک به ساختمانی شد که جنب ساختمانی که اکنون از آن به نام پِک یاد می‌شود و کی روش آن را به عنوان «میراث ماندگار» خود برای فوتبال ایران می‌شناسد.

ساختمان پِک پس از تکمیل امکانات به صورت رسمی روز ۲۹ خرداد ۹۶ با حضور محمدرضا ساکت، مهدی تاج، کارلوس کی روش و مربیان رده‌های مختلف تیم‌های ملی افتتاح شد.

حال اینکه چرا مهدی تاج و همراهانش در فدراسیون فوتبال تمام این اقدام‌ها را به دوران فعالیت خود کرده اند، نکته‌ای است که امیدواریم پاسخ قانع کننده‌ای برای آن وجود داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها