برگزاری بازی‌های المپیک توکیو متکی به واکسن کرونا نیست

یک مقام کمیته بین المللی المپیک ادعا کرد برگزاری بازی‌های المپیک توکیو متکی به کشف واکسن کووید ۱۹ نیست و هیچ ارتباطی به آن ندارد.

برگزاری بازی‌های المپیک توکیو متکی به واکسن کرونا نیست

 در حالی که مقامات ژاپنی عنوان می‌کنند بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ فقط در صورتی باید برگزار شود که واکسن کووید ۱۹ کشف شده باشد، جان کواتس، رئیس کمیسیون هماهنگی توکیو ۲۰۲۰، ادعا کرده است که برگزاری این بازی وابسته به واکسن نیست.

بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، اما این بحران همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود ممکن است بار دیگر این رقابت‌های معتبر تحت تأثیر این بحران قرار بگیرد.

رئیس انجمن پزشکی ژاپن، این هفته نگرانی‌هایی را مطرح کرد و گفت: در صورت ساخته نشدن واکسن کرونا، المپیک توکیو ۲۰۲۰ نمی‌تواند در سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

او گفت: نظر من این است که میزبانی بازی‌ها دشوار خواهد بود، مگر اینکه واکسن مؤثری تولید شود. حتی اگر اوضاع در ژاپن بهتر شود و شیوع کرونا در خارج از ژاپن همچنان ادامه داشته باشد، وضعیت دشواری خواهد بود.

اما کوتس در واکنش به این اظهارات ادعا کرده است که این بازی‌ها وابسته به تولید واکسن نیستند.

عضو استرالیایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) گفت که این سازمان و کمیته برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ تحت راهنمایی‌ها و مشاوره سازمان بهداشت جهانی (WHO) هستند.

او گفت: من این نظر را دیدم. اما توصیه‌ای که از WHO می‌گیریم، می‌گوید ما باید برای این تاریخ برنامه ریزی کنیم و این کاری است که ما انجام می‌دهیم و این امر مشروط به ساخت واکسن نیست، اگر واکسن پیدا شود که چه بهتر."

او ادامه داد: اما ما همچنان تحت هدایت و راهنمایی WHO و مقامات بهداشت ژاپن خواهیم بود، زیرا در همه این موارد، سلامتی ورزشکاران و سایر شرکت کنندگان در بازی‌ها اولویت شماره یک است.

در حال حاضر بازی‌های المپیک برای تاریخ ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست و مسابقات پارالمپیک برای ۲۴ اوت تا ۵ سپتامبر برنامه ریزی شده است.

تعویق المپیک و بازی‌های پارالمپیک که برای اولین بار در تاریخ اتفاق افتاده، چالش‌های بسیاری را برای برگزار کنندگان به وجود آورده است که هزینه‌های مربوط به برنامه ریزی مجدد و تأمین محل برگزاری از جمله موضوعات پراهمیت است.

«یوشیرو موری» رئیس کمیته برگزاری بازی‌های ۲۰۲۰، روز گذشته به یک روزنامه ورزشی این کشور گفت اگر نتوانند در سال ۲۰۲۱ المپیک را برگزار کنند این بازی‌ها لغو خواهد شد.

ریچارد پوند، عضو کمیته بین المللی المپیک اخیراً گفته است که سال ۲۰۲۱ تنها فرصت برای برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ خواهد بود.

از زمان شیوع کرونا، بیش از ۳ میلیون و صد هزار مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده است که منجر به مرگ بیش از ۲۱۸ هزار نفر در سراسر جهان شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها