المپیک ۲۰۲۰ توکیو رسماً به تعویق افتاد

کمیته بین‌المللی المپیک رسماً خبر از تعویق مسابقات سال ۲۰۲۰ در توکیو داد.

پس از پیشنهاد شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن، کمیته بین المللی المپیک با تعویق مسابقات سال ۲۰۲۰ موافقت کرد و به این ترتیب المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

 

گفته می‌شود احتمال دارد این مسابقات در روزهای ۲۴ جولای تا ۹ آگوست ۲۰۲۱ میلادی (۲ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰) برگزار شود، اما هنوز این مسئله به طور دقیق مشخص نیست.

 

در همین خصوص نخست وزیر ژاپن با اشاره به تغویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: المپیک ۲۰۲۰ در توکیو یک سال به تعویق افتاد و با این وجود سال آینده با همین عنوان یعنی توکیو ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: ما پیش از این گفته بودیم که لغو کامل المپیک ۲۰۲۰ امکان‌پذیر نیست و اعلام کردیم ورزشکاران باید به بهترین شکل به توکیو بیایند و تماشاگران نیز از ایمنی لازم برخوردار باشند؛ بر همین اساس با بررسی شرایط فعلی ضروری دانستیم در تماس با IOC خواستار تعویق یک ساله این بازی‌ها شویم که توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز به طور صد درصد با پیشنهاد ما موافقت کرد تا رقابت‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ تابستان سال آینده (۲۰۲۱) برگزار شوند. تعویق این رقابت‌ها بهترین اتفاق برای ورزشکاران و تماشاگران در شرایط کنونی است.

 

نخست‌وزیر ژاپن ادامه داد: در مذاکره با کمیته بین المللی المپیک برای برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ به توافق رسیدیم. ما همچنین توافق کردیم تا پس از پیروزی جامعه جهانی بر ویروس کرونا همکاری بسیار نزدیکی برای برگزاری کامل المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ به نشانه پیروزی داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها