بازی لیورپول و اتلتیکو نباید با تماشاگر برگزار می‌شد

طبق آماری که از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور انگلیس منتشر شده است، روند ابتلا پس از بازی تیم‌های لیورپول و اتلتیکو مادرید به شدت صعودی بوده است.

 با شیوع ویروس کرونا، تمامی مسابقات فوتبال لیگ‌های معتبر اروپایی به حالت تعلیق درآمدند. حدودا یک ماه پیش و زمانی که ویروس کرونا در حال شیوع در اروپا بود، مسئولان برگزاری رقابت‌ها توجه چندانی به گسترش این ویروس نداشتند.

یکی از بازی‌هایی که باید به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو و یا بدون تماشاگر برگزار می‌شد، بازی تیم فوتبال لیورپول در مقابل تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا بود. این درحالی بود که در کشور اسپانیا هواداران حق ورود به ورزشگاه را نداشتند، اما مسئولان انگلیسی به هوادارن تیم اتلتیکو مادرید اجازه دادند تا وارد انگلیس شده و از نزدیک شاهد بازی تیمشان باشند.

تاریخ برگزاری این بازی ۱۱ مارس بود. در آن زمان در کشور اسپانیا بیش از ۱۲۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و ۳۱ نفر نیز جان خود را از دست داده بودند. نشریه گاردین مدعی شده است که ورود اسپانیایی‌ها به کشور انگلیس باعث افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور شده است.

گاف بزرگ مسئولان انگلیسی/ بازی لیورپول و اتلتیکو نباید با تماشاگر برگزار می‌شد

در نمودار بالا روند ابتلا به کرونا در کشور انگلیس مشخص شده است. دقیقا یک هفته بعد از حضور اسپانیایی‌ها در انگلیس، شیب ابتلا به کرونا در این کشور به شدت صعودی می‌شود. رسانه‌های انگلیسی از بی توجهی مسئولان خود در جلوگیری از برگزاری این بازی به شدت انتقاد دارند.

در این بازی ۵۲ هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند که ۳ هزار نفر از آن‌ها طرفداران تیم اتلتیکو مادرید بودند که از اسپانیا به انگلیس سفر کرده بودند. بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا در شهر لیورپول بوده است. تاکنون ۲۴۶ نفر از افرادی که در نزدیکی ورزشگاه آنفیلد بوده اند جان خود را از دست داده اند.

در هر صورت بی اعتنایی مسئولان انگلیسی و عدم رعایت مسائل بهداشتی در این مسابقه باعث شد تا چندین هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند.

گاف بزرگ مسئولان انگلیسی/ بازی لیورپول و اتلتیکو نباید با تماشاگر برگزار می‌شد

تاکنون در کشور انگلستان ۱۳۸ هزار و ۷۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۱۸ هزار و ۷۳۸ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها