ورزشکاران حرفه‌ای ایران به کرونا مبتلا نشده اند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره شیوع ویروس کرونا بین ورزشکاران توضیحاتی را بیان کرد.

به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که عصر امروز برگزار شد، با بیان اینکه از همان روزی که تست ۲ نفر در قم برای ویروس کرونا مثبت اعلام شد، تمهیدات لازم در ابعاد همگانی و قهرمانی ورزش اندیشیده شد، اظهار داشت: در مورد رشته‌های المپیکی با تمهیدی که سلطانی فر داشت، هماهنگی کردیم و تا یکشنبه ۴ اسفند تمام کسانی را که در معرض کسب سهمیه بودند تا پایان سال ۹۸ را از ایران خارج کردیم. فکر ما این بود که ویروس به سرعت انتشار پیدا می‌کند و پرواز‌ها هم کنسل می‌شوند. این تصمیم خوبی بود و باعث شد سهمیه‌های خوبی را در همین یک ماه اخیر با تدبیری که اتخاذ شد، به دست آوریم. رشته‌های بوکس، کاراته و وزنه برداری را از ایران خارج کردیم؛ در حالی که مسابقات آن‌ها ۱۰ روز بعد انجام می‌شد.

او ادامه داد: به ژیمناستیک و شمشیربازی هم که خارج از ایران بودند، اطلاع دادیم باز نگردند و از همان جا به مسابقات کسب سهمیه ادامه دهند. البته هماهنگی اردو‌های خارج از کشور کار سختی بود که انجام شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای توضیح داد: درباره اردو‌های داخلی هم در چند فاز تصمیم گیری شد. ابتدا اردو‌ها را با رعایت نکات بهداشتی و ارائه آموزش‌ها و حالت قرنطینه، تلاش کردیم حفظ کنیم. در شرایط کنونی هم اردو‌ها تقریبا تعطیل شده و به بعد از عید موکول شده است. یکی از دلایلی هم که توانستیم اردو‌ها را تعطیل کنیم، همه گیری در دنیا بود. خوشبختانه هیچ ورزشکار حرفه‌ای ما دچار کرونا نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها