امکان دارد لیگ بیستم به جای مرداد در مهر ماه سال بعد باشد

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: ممکن است کلا این فصل نیمه‌کاره رها شود. شاید هم همه چیز کمی به عقب برود. مثلا ابتدای لیگ بیستم به جای مرداد در مهر ماه سال بعد باشد.

در روز‌های اوجگیری شیوع ویروس کرونا تقریبا تمامی مسابقات ورزشی در سراسر دنیا به حالت تعلیق درآمده و عمده اتفاقات و تحولات رشته‌های مختلف حداقل به یک تا دو ماه آتی موکول شده است. در چنین شرایطی مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال کشورمان تا پیش از دستورالعمل کلی وزارت ورزش و وزارت بهداشت اعلام کرده بودند این رقابت‌ها باید اواسط فروردین ماه از سر گرفته شود، ولی هنوز این موضوع به صورت جدی مورد تأیید قرار نگرفته بود که همه چیز تا پایان فروردین ۱۳۹۹ به حالت تعلیق درآمد. بهزاد غلامپور درباره چگونگی برنامه‌های این روز‌های تیم استقلال و شرایط کلی فوتبال در جهان حرف زد.

 

در این شرایط کرونایی اوضاع تیم استقلال به چه صورت است؟
- طبیعی است که بچه‌های تیم ما نیز مانند سایر مردم کشورمان در محدودیت‌های رفت و آمدی هستند و سعی می‌کنند تا با خانه نشینی و بیرون نیامدن از منزل به نوعی خود و هموطنان شان را در انتشار کمتر این ویروس کمک کنند. تقریبا همه بازیکنان تیم در منازل تمرین می‌کنند هر چند که با تمرین در زمین چمن قابل مقایسه نیست، ولی به هر حال سطح نسبی از آمادگی را حفظ می‌کند.

 

از اوضاع کلی اجتماع خبر دارید؟
متأسفانه هنوز هم به رغم این همه توصیه و دستورات مختلفی که مسئولان نظام از عالی‎ترین مقام‌ها تا سایر مسئولان درباره خانه نشینی کرده اند باز هم می‌بینیم که جمعیت زیادی در سطح شهر در حال تردد هستند و به این مسایل توجهی نمی‌کنند.

 

الان با این وضعیت فکر می‌کنید مسابقات لیگ چه زمانی استارت می‌خورد؟
شخصا بعید می‌دانم زودتر از اوایل اردیبهشت آغاز شود. البته اگر تا آن زمان وضعیت به همین منوال باشد که باز هم به تعویق می‌افتد.

 

اصلا لیگ این دوره به پایان می‌رسد؟
چه عرض کنم؟ من درباره استقلال می‌گویم که ما ۱۰ بازی تا پایان فصل برای مان باقی مانده که اگر هر یک را ۴ روز درمیان بدون استراحت انجام بدهیم تا ۴۰ روز درگیر مسابقات خواهیم بود. یعنی اگر هفته اول اردیبهشت بازی‌های مان شروع شود تا اواخر خرداد باید درگیر رقابت‌های لیگ برتر باشیم.

 

این ممکن است؟
البته این تازه بدون دیدار‌های لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی است که آن‌ها را هم باید بین این مسابقات برگزار کنیم. چون اگر کرونا کنترل شود رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم از سرگرفته می‌شود و از طرفی باید دیدار‌های جام حدذفی هم به سرانجام برسند. با این وضعیت بعید است تا اواخر تیر ماه هم لیگ و سایر مسابقات فصل ۹۹-۹۸ تمام شود.

 

یعنی لیگ نوزدهم نیمه کاره می‌ماند؟
نمی‌دانم! من برنامه ریز نیستم و این را باید مسئولان سازمان لیگ بگویند. اما چیزی که من می‌دانم این است که در این موقعیت ما هم باید ببینیم دیکر کشور‌های جهان در قبال ویروس کرونا چه می‌کنند. الان از فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس خبر می‌رسد که لیگ‌های فوتبال شان تعطیل شده و یک عزم جهانی برای مقابله با کرونا بوجود آمده است. باید ما هم تابع همان نظم و قوانین باشیم.

 

فکر می‌کنید احتمال دارد دوباره لیگ نوزدهم را از فصل بعد شروع کنند؟
این را نمی‌دانم! ولی ممکن است کلا این فصل نیمه کاره رها شود. شاید هم همه چیز کمی به عقب برود. مثلا ابتدای لیگ بیستم به جای مرداد در مهر ماه سال بعد باشد. در هر صورت باید دید که مسئولان سازمان لیگ که با‌ای اف سی و فیفا هماهنگ هستند چه تصمیمی می‌گیرند.

 

در چنین شرایطی اگر گفته شود باید از اواخر اردیبهشت لیگ را از سر بگیریم چه مدت زمان لازم است تا استقلال و سایر تیم‌ها خودشان را به مرز آمادگی بدنی برسانند؟
باید لااقل ۳ هفته زودتر به باشگاه‌ها اعلام کنند که از فلان تاریخ لیگ از سر گفته می‌شود. این باعث می‌شود تا بازیکنان لااقل یک هفته بدنسازی سنگین انجام داده، یک هفته ریکاوری شوند و یک هفته هم به ایجاد هماهنگی بپردازند. در غیر اینصورت اگر یکمرتبه امروز بگویند آخر همین هفته بازی است بسیاری از بازیکنان دچار آسیب دیدگی‌های شدید مانند پارگی رباط صلیبی و ... می‌شوند.

 

در نهایت چه توصیه‌ای به هموطنان مان دارید؟
بهترین روش پیشگیری از انتشار و ابتلا به این ویروس همان خانه نشینی است. باید در خانه‌ها بمانیم و بیرون نرویم. این می‌تواند کمک کند تا مسئولان ذیربط با دقت بیشتری به مراقبت از بیماران قبلی پرداخته و اگر گروهی به آن جمع اضافه شدند توان سرویس دهی بهتر به آن‌ها را داشته باشند. مسافرت و عید دیدنی را به تابستان یا بعد‌ها موکول کنیم و منتظر باشیم تا انشاالله واکسن این ویروس موزی پیدا شود. کرونا را جدی نگیریم پشیمانی ببار می‌آورد البته خدا کند هرگز چنین پشیمانی برای هیچ یک از هموطنانم بوجود نیاید

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها