عذرخواهی نقاش ایتالیایی بابت کمک جنجال‌آفرین به مبارزه با نژادپرستی

نقاش ایتالیایی که با اثر جنجالی خود برای ترویج مبارزه با نژادپرستی در فوتبال کشورش مورد هجمه واقع شد، عذرخواهی کرد.

عذرخواهی نقاش ایتالیایی بابت کمک جنجال‌آفرین به مبارزه با نژادپرستی

سیمونه فوگاتزوتو، نقاش ایتالیایی خالق اثر «سه میمون» که قرار بود با این اثر به کمپین مبارزه با نژادپرستی در سری A کمک کند و در عوض به کمک به نژادپرستی متهم شد، عذرخواهی کرد.

در اثر فوگاتزوتو سه میمون با چهره‌هایی با رنگ‌های مختلف دیده می‌شود که طبق توضیح او این سه میمون سمبل برابری نژادها بوده‌اند، هر چند عده‌ زیادی از اهالی کالچو از جمله باشگاه های میلان و رم نتوانسته‌اند چنین فرضیه‌ای را قبول کنند و این نقاشی را نه تنها کمکی به افزایش آگاهی مردم درباره نژادپرستی ندانسته‌اند بلکه آن را تشدید کننده این معضل می‌دانند.

فوگاتزو در ابتدا تلاش کرد همگان را متقاعد کند که مفهوم اثرش متفاوت از چیزی است که به نظر می‌رسد اما او هم اکنون مانند مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایتالیا بابت این نقاشی مجبور به عذرخواهی شده است.

فوگاتزوتو به نشریه رپوبلیکای ایتالیا گفت: من فکر می‌کنم باید از همه افرادی که با این حرکت می‌‌خواستیم به آنها کمک کنیم، عذرخواهی کنیم، البته نه فقط آنها بلکه تمام کسانی که صرفاً به خاطر یک سوء‌تفاهم خشمگین‌شان کردیم. هدف ما از این کار این بود که یک سازوکار جدی دفاعی علیه نژادپرستی شکل دهیم، طوری که در گذشته نظیر آن دیده نشده است. ما می‌‌خواستیم پیامی قوی درباره مبارزه با نژادپرستی بدهیم

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها