محصص: دوران فلسفه کی‌روش به پایان رسیده‌ است

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال به انتقاداتی که نسبت به لیست اخیر تیم ملی شده‌است، واکنش نشان داد.

محصص: دوران فلسفه کی‌روش به پایان رسیده‌ است

مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره انتقاداتی که از  لیست اخیر تیم ملی فوتبال شده و گفته می‌شود که کمی شائبه‌انگیز است، تصریح کرد: از قول من به افرادی که به این لیست شک دارند سلام برسانید. در فوتبال که نباید نظرات شخصی بدهیم. باید حرف‌هایمان هدف‌مند و با آمار و ارقام باشد که در غیر این صورت حرف‌هایمان خریدار ندارد. باید در روز‌هایی که ویلموتس در شروع کارش است، به جای یاس، امیدوار باشیم. چون در مرحله انتقال قرار داریم و بخواهیم فقط انتقاد کنیم کارمان بدون تردید سخت خواهد شد. ویلموتس شناخت کافی‌ به بازیکنان دعوت شده را ندارد، اما خواسته بود نفراتی دعوت شود که مورد تایید فدراسیون و کمیته فنی باشند.

محصص: به افرادی که نسبت به لیست تیم ملی شائبه دارند، از قول من سلام برسانید/ زمان فلسفه کی‌روش به پایان رسیده‌است

زمان فلسفه کی‌روش به پایان رسیده‌است

محصص درمورد اینکه گفته می‌شود لیست اخیر تیم ملی انتخاب ویلموتس نیست و فدراسیون در انتخاب این بازیکنان نقش داشته است تاکید کرد: در فوتبال نظرات شخصی وجود دارد. برای همه احترام قائل هستم. اما فرصتی به افرادی در تیم ملی داده شده، که قبلا این فرصت را نداشتند و این کار بزرگی است. اگر این فرصت و حوصله را داشته باشیم بین دعوت شدگان شاهد بازیکنان خوبی در همه خطوط خواهیم شد.  زمان فلسفه کی‌روش تمام شده و به مربی دیگری با نگرش و تجربه دیگری نیاز داشتیم. این صفات را در ویلموتس می‌بینیم چرا که او از بلژیک می‌آید، که صاحب فلسفه است و من هم خوش بینم.

 در تاکتیک تیم‌ ملی شاهد تغییر بزرگی خواهیم بود

محصص درخصوص احتمال تغییر سیستم تیم ملی از دفاع به حمله نسبت به دوران کی‌روش، تصریح کرد: فکر کنم بازی با سوریه که اولین بازی ویلموتس بود، شاهد یک انتقال بزرگ در تیم ملی بودیم. البته کی‌روش مربی بزرگی بود و منکر آن نیستیم و او هم از فوتبال ما رفت. به کارنامه ویلموتس نگاه کنیم، می‌بینیم که به فوتبال زیبا، آزادی بازیکنان در زمین و سیستم ۳-۳-۴ اهمیت می‌دهد. ما هم باید شاهد تغییر بزرگی باشیم که در تاکتیک به سرعت شاهد آن خواهیم بود. ویلموتس به زمان نیاز دارد و شاید در بازی‌های انتخابی جام جهانی شاهد این تغییر باشیم. باید به ویلموتس فرصت بدهیم تا بازیکنان را محک بزند. بازیکنانی که الآن در تیم امید هستند بدون شک به تیم بزرگسالان اضافه می‌شوند.

مردم فوتبال تهاجمی دوست دارند

او درباره جلسه امروز کادر فنی تیم‌های ملی اظهار داشت: روز خوبی برای گوشه‌ای از فوتبال ما بود. تبادل نظر و هم فکری که بین سرمربی توانای فوتبال ما و بقیه سرمربیان تیم های مختلف ملی بسیار مثبت بود در پایان ویلموتس درباره فوتبال تهاجمی صحبت کرد. نوع بازی که ریسک بالایی دارد، اما جامعه فوتبال ما می‌پسندد. حمله کردن به دروازه حریف و پاس‌های رو به جلو و استفاده از عرض زمین و حتی راجع به دفاع کردن منطقی در دستور کار قرار می‌گیرد.

محصص ادامه داد: مربی تیم المپیک یعنی فرهاد مجیدی تا یاوری که در نوجوانان کار می‌کند همگی با استفاده از پاورپوینت ارائه‌های خوبی داشتند. صحبت‌های با کیفیتی مطرح شد و من هم ۴ دقیقه صحبت کردم و درباره یک DNA صحبت کردم. چرا که فوتبال بلژیک پس از سال ۱۹۹۸ که موفق نبودند، کاری را  شروع کردند و درپایان یورو ۲۰۰۰ با کمک مالی یوفا با درآمد‌های میلیون یورویی به سراغ  تیم‌های پایه رفتند. درباره این موضوع صحبت کردم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها