نامجومطلق:با حضور جوانان در تیم ملی چیزی از دست نمی دهیم

کارشناس فوتبال ایران گفت:با توجه به نگاه ویلموتس ممکن است به این صورت باشد که خودش از فدراسیون خواسته این شرایط فراهم شود که آنها یکسری بازیکن جوان را معرفی کنند تا او به عنوان یک تیم پشتوانه از این جوان‌ها شناخت پیدا کند.

نامجومطلق:با حضور جوانان در تیم ملی چیزی از دست نمی دهیم

مجید نامجو مطلق ، درخصوص لیست جدید بازیکنان تیم ملی گفت: انتشار این لیست به نظر من ماهیت خوبی دارد و کار بدی نیست اما قاعدتاً این لیست از طرف ویلموتس انتخاب نشده است چون او شناختی روی نفرات لیست ندارد و به نظر می‌رسد بیشتر انتخاب فدراسیون باشد. البته این کار ایرادی هم ندارد. یکسری بازیکن جوان در این لیست هستند و می‌توانند در فضای اردویی قرار بگیرند و از طرف دیگر ویلموتس هم می‌تواند از فوتبال ما شناخت بیشتری پیدا کند.

وی افزود: زمانی که ویلموتس آمد، ما بازی‌های آنچنانی در لیگ نداشتیم و در واقع او خودش تمام این نفرات را ندیده که بخواهد آنها را انتخاب کند. من فکر می‌کنم با توجه به نگاه ویلموتس ممکن است به این صورت باشد که خودش از فدراسیون خواسته  این شرایط فراهم شود که آنها یکسری بازیکن جوان را معرفی کنند تا او به عنوان یک تیم پشتوانه از این جوان‌ها شناخت پیدا کند. این مسئله نشان می‌دهد او به دنبال جایگزین کردن بازیکنان و پیدا کردن نفرات جدید است. با محک زدن این جوانان فوتبال ما چیزی از دست نمی‌دهد و این فضا باعث می‌شود که بازیکنان جوان بتوانند خودشان را به تیم ملی بزرگسالان نزدیک کنند.

هافبک اسبق تیم ملی در مورد اینکه اکثر نفرات این لیست، بازیکنان زیر 25 سال هستند و برخلاف گذشته می‌توانند شرایط حضور همزمان در تیم امید و بزرگسالان را داشته باشند، گفت: قطعا ما نیاز به جوانگرایی در سطح ملی داریم. بازیکنانی هستند که در مرز بازنشستگی قرار دارند و قطعاً سرمربی باید به تغییر نسل تیم ملی نگاهی داشته باشد. این تیم بازی خاصی ندارد و معتقدم این نفرات انتخاب شده‌اند که سرمربی تیم ملی بیشتر روی شرایط فوتبال ما و بازیکنان آن شناخت پیدا کند تا از دل این تمرینات بازیکنانی را برای تیم ملی در نظر بگیرد. در فوتبال روز دنیا هم متداول است که تیم‌های دیگری را انتخاب می‌کنند و محک می‌زنند تا به آن چیزی که می‌خواهند برسند. در مجموع من فکر می‌کنم هدف اصلی تیم ملی جوانگرایی است و می‌شود چند بازیکن را از این روش به تیم ملی اضافه کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آینده تیم‌ملی را با تفکرات ویلموتس چگونه می‌بیند، گفت: او مربی جوانی است و دیدگاه تهاجمی بهتری نسبت به کی‌روش دارد. کی‌روش واقعاً خدمات زیادی به فوتبال ما داشت و ساختار درستی ایجاد کرد، شرایط خوبی را به وجود آورد و تیم ما را از نظر بین‌المللی شناخته شده کرد. ویلموتس می‌تواند از این شرایط، استفاده بهینه کند. او تیم خوبی را که با تفکرات حرفه‌ای ساخته و پرداخته شده در اختیار دارد. با این حال هر مربی یک فلسفه کاری دارد و با توجه به فلسفه کاری ویلموتس، تیم ملی ما با او تهاجمی‌‌تر خواهد شد که امیدواریم این اتفاق بیافتد. تیم ایران با کی‌روش در فاز دفاعی قدرتمند بود اما در فاز هجومی مشکلاتی داشت، حالا با آمدن ویلموتس امیدواریم بازی زیبا هم در کنار نتیجه‌گیری تیم ملی‌مان دیده شود.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها