درودگر:برای ما دودوتا چهار تا می‌شود برای آذری سه تا می‌شود

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت:‌ تقسیم درآمد تبلیغات محیطی بین باشگاه‌ها به حوزه مالی سازمان لیگ مربوط می‌شود و من اطلاعی در این خصوص ندارم.

درودگر:برای ما دودوتا چهار تا می‌شود برای آذری سه تا می‌شود

 

صادق درودگر در خصوص اینکه برای فصل جدید چه برنامه جدیدی از لحاظ درآمدزایی دارند، گفت: ما به غیر از قرارداد سال قبل که دو ساله بود و باید آن را ادامه دهیم، روش‌های جدید درآمدزایی هم داریم که باید آن را پیش‌بینی کنیم. سازمان اقتصادی سازمانی مستقل است و تمام ایده‌های اقتصادی در آن طراحی می‌شود و اتاق فکری در آنجا وجود دارد که درآمدهای کل حوزه‌های فوتبال شامل فوتبال ساحلی، فوتسال و غیره را در آن بررسی می‌کنم.

درودگر در مورد اینکه سعید آذری مدتی پیش اعلام کرده بود درودگر با حساب تهرانی پول تبلیغات محیطی باشگاه‌ها را می‌دهد اما با حساب ما اصفهانی‌ها جور دیگری است، گفت: من به اصفهانی‌ها بسیار احترام می‌گذارم. سعید آذری رفیق من است و من باید با او شوخی کنم؛ برای ما دو دو تا 4 می‌شود ولی برای آقای آذری سه تا می‌شود! من بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده بخش مالی سازمان لیگ صحبت می‌کنم و گزارش من مبتنی بر گزارش سازمان لیگ است. ما 12 میلیارد برای تولید محتوا داشتیم و 73 میلیارد برای تبلیغات محیطی بود. با صدا و سیما قرارداد مشترک داشتیم اما محقق نشد و پیش‌بینی‌ها دچار شکست شد. بنابراین باید به فکر این باشیم که راهی را به صورت مستقل در پیش بگیریم. 

وی در پاسخ به این سؤال که 73 میلیارد چگونه بین باشگاه‌ها تقسیم می‌شود،‌گفت: از این به بعد به نیروی دریایی مربوط می‌شود! می‌خواستند فردی را دستگیر کنند او به داخل حوض پرید و گفت از اینجا به بعد به نیروی دریایی مربوط می‌شود! برای ما هم از این جا به بعد به بخش مالی سازمان لیگ مربوط می‌شود. من نه صلاحیت دارم و نه اطلاعی دارم و اگر چیزی بگویم ممکن است اشتباه باشد. 

درودگر که با برنامه تهران ورزشی گفت و گو می‌کرد، در مورد اینکه او خودش می‌گوید تمام فعالیت‌های اقتصادی زیر نظر او انجام می‌شود پس چطور از این مساله خبر ندارد، گفت: من در حوزه بازاریابی سازمان لیگ بودم و حوزه مالی در اختیارم نبود. برای سازمان اقتصادی هم تازه مصوبه‌اش به دست ما رسیده، باید با مسئولین حقوقی جلسه بگذاریم و شکل کاری‌مان را تعریف کنیم. برای اجرایی شدن سازمان اقتصادی نباید تعجیل داشته باشیم و باید با نظر کارشناسی این کار را انجام دهیم. باید مانند همه دنیا بر اساس یک شالوده علمی و نگاه کارشناسی وقت و انرژی بگذاریم.

وی در مورد اینکه با وجود حدود 80 میلیارد درآمد چرا باشگاه‌های فوتبال مبالغی در حد 300 و 400 میلیون تومان دریافت می‌کنند،‌گفت: چرای این مسئله به این دلیل است که هر سازمانی در کشور وجود دارد بر اساس ردیف بودجه برنامه‌ریزی و هزینه می‌کند. در فوتبال هیچ بودجه‌ای پیش‌بینی نشده و برای اداره فوتبال هم باید هزینه‌های آن را بپردازیم. این هزینه‌ها از محل درآمدها تعیین می‌شود. طبق قانون ما می‌توانیم بعد از کسر هزینه‌ها به باشگاه‌ها پرداختی داشته باشیم. این هزینه‌ها شامل مواردی مانند اعزام ناظرها، داورها، هزینه‌های نیروی انتظامی، افراد برگزار کننده مسابقات و .. هستند.

درودگر در ادامه گفت: ما سبدی داریم به عنوان سبد هزینه و سبدی داریم به عنوان سبد درآمد که ارتباط این‌ها نامانوس است و از قبل پیش‌بینی نشده است. من این را در دستور کارم دارم که تلاش کنم تا در مجلس برای فعالیت‌هایی که در حوزه فوتبال انجام می‌شود روشی را پیش‌بینی کنیم و از دولت درخواست کنیم که بودجه‌ای برای فوتبال کشور در نظر بگیرد. ما میانگین بین 550 تا یک میلیارد و 100 به باشگاه‌ها پرداخت کردیم و هزینه‌ها نیز رقمی در همین حدود است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها