دونده ایرانی به دنبال مهاجرت به آمریکا برای رسیدن به المپیک

مریم طوسی دونده کشورمان برای رسیدن به المپیک در تلاش است تا به آمریکا مهاجرت کند.

دونده ایرانی به دنبال مهاجرت به آمریکا برای رسیدن به المپیک

به نقل از رویترز، با نزدیک شدن به المپیک توکیو، مریم طوسی دونده ایرانی برای دنبال کردن رویای المپیک در تلاش است تا به آمریکا مهاجرت کند اما با مانع بزرگی به نام تحریم سفر توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روبه‌روست.

این ورزشکار 31 ساله که در مسابقات داخل سالن آسیا در ماده 400 متر به مدال طلا دست یافته بود، پس از درخواست ویزای آمریکا برای تمرین و مسابقه، به مدت 3 سال است که انتظار می‌کشد تا به آمریکا سفر کند. طوسی می‌خواهد به آمریکا بیاید تا از امکانات بهتر و مربی خوب بهره بگیرد چرا که می‌داند توکیو آخرین شانس او برای حضور در المپیک است. او با ازدواج با یک ایرانی ساکن آمریکا، مصمم است که به این کشور مهاجرت کند.

 طوسی که این روزها در کمپ تمرینی‌اش در قبرس حضور دارد، در این باره به رویترز گفت: گرفتن ویزا به معنای همه چیز است. همسرم معین هر ماه به اینجا سفر و هزاران دلار هزینه می‌کند تا مرا ببیند اگر او به من فشار نمی‌آورد، شاید به قبرس نمی‌آمدم.

مریم طوسی مدت‌ها مبارزه کرد تا ثابت کند آنها که می‌گویند رویاهای او غیرممکن بوده، اشتباه کرده‌اند. این دونده ایرانی خاطرنشان کرد: وقتی برای نخستین بار به دنبال رویای مدال طلا در آسیا یا حضور در بازی‌های آسیایی بودم همه از جمله فدراسیون و ورزشکاران می‌خندیدند. آنها می‌گفتند تو چطور می‌خواهی به آرزوهایی که داری، برسی؟

وی تاکید کرد: با وجود محدودیت تمرین، من توانستم رکورد لازم را به دست آورده و مدال بگیرم. حالا اینجا در قبرس هستم تا ثابت کنم می‌توانم در المپیک هم این کار را انجام دهم.

دارنده رکورد 100، 200 و 400 متر به دلیل برخی مشکلات 2 بار المپیک را از دست داد، بعد از این اتفاقات وی برای تمرین در آمریکا درخواست ویزا کرد.

پرویز ملکوتی وکیل مریم طوسی در این باره گفت: مشکل مریم ممنوعیت سفری است که ترامپ اعلام کرده.

مریم طوسی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: وقتی آلیسون را دیدم، به او نگاه کردم و گریه سر دادم چون فهمیدم تفاوت بین من و او استعداد نیست بلکه تمرین و توانایی برای آمادگی است. وزن لباس ورزشکاران دیگر اندازه یک روسری من است. من باید این روسری را بپوشم اما محدودیتی نمی‌بینم، من به دینم افتخار می‌کنم.

این دونده ایرانی با اشاره به اینکه زنان مسلمان دیگری هم هستند که با پوشش مسابقه می‌دهند، تصریح کرد: وقتی برای نخستین بار در مسابقه شرکت کردم همه ورزشکاران یک زن با حجاب در کنارشان دیدند. همه وقتی مرا دیدند تعجب کردند اما بعد از مسابقات و شکستن رکوردها من ورزشکاران بیشتری را با حجاب دیدم.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها