پرسپولیس و استقلال به دنبال قربانی کردن حریفان پایین جدولی

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌های پرسپولیس و استقلال به مصاف حریفان انتهای جدولی خود می‌روند.

پرسپولیس و استقلال به دنبال قربانی کردن حریفان پایین جدولی

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز (شنبه) با 5 دیدار در شهرهای مختلف به پایان می‌رسد. در حساس‌ترین دیدار پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس میهمان سایپا خواهد بود و استقلال نیز در تهران از شاهین شهرداری بوشهر پذیرایی خواهد کرد. در زیر به بررسی دیدار‌های امروز می‌پردازیم.

سایپا - پرسپولیس

نارنجی‌پوشان پایتخت هفته‌هاست که روی نوار ناکامی قدم برمی‌دارند و آخرین برد آنها به هفته سوم لیگ مقابل نساجی مازندران برمی‌گردد. سایپا را می‌توان جوان‌ترین تیم لیگ برتر نامید از این جهت که تعداد نفرات بزرگسالان این تیم (بالای 23 سال) به انگشتان دو دست هم نمی‌رسد. در ابتدای فصل شاید می‌شد چنین روز‌هایی را برای سایپا پیش‌بینی کرد از این جهت که این تیم خالی از ستاره شده و بازیکنانش همچنان در حال کسب تجربه هستند. ابراهیم صادقی اعتقاد دارد شاگردانش اگرچه جوان هستند اما تا اینجای فصل به اندازه کافی تجربه کسب کرده‌‌اند و دیگر زمانش رسیده تا از آنها بهره ببرند.

پرسپولیس در بهترین روز‌های خود به سر می‌برد. بازیکنان این تیم کم کم با تفکرات گابریل کالدرون آشنا شده و این مربی آرژانتینی هم به نوعی به ترکیب ایده‌آلش رسیده است؛ اگرچه او در یکی دو پست سعی دارد به صورت چرخشی به بازیکنان میدان دهد. دغدغه اصلی کالدرون برای بازی امروز کیفیت بد زمین شهر قدس است. مسئله‌ای که او در نشست خبری روز گذشته خود هم به آن اشاره و تاکید کرد که نمی‌توانند به بازی مستقیم روی بیاورند چرا که بازیکن بلند قامت در خط حمله ندارند.

دست کالدرون برای انتخاب لیست 18 نفره تیمش آن قدر باز است که نفراتی چون امید عالیشاه، آدام همتی و امیر روستایی جایی در آن ندارند. بماند که او در هر پست دو بازیکن خوب در اختیار دارد و شاید به خاطر همین بود که این مربی تقریبا دیر به ترکیب مدنظرش رسید. یکی از نکات جالب این بازی رویارویی مهدی ترابی با تیم پیشینش است. بازیکنی که ستاره بی‌چون و چرای این فصل تیمش بوده است. 6 گل زده و 4 پاس گل آمار ترابی در 13 بازی که در این فصل برای پرسپولیس انجام داده و به خاطر همین کالدرون از این بازیکن تمجید کرده است.

پارس‌جنوبی جم - نفت مسجد سلیمان

نبرد تیم‌های جنوبی و بی‌پول لیگ در جم می‌تواند جالب باشد. مخصوصا اینکه مهدی تارتار بار دیگر به جم برگشته و مقابل تیمی قرار می‌گیرد که خودش آن را به لیگ برتر آورده و در این مسابقات حفظ کرد. هر چند بازیکنان زیادی بعد از جدایی تارتار از پارس‌جنوبی از این تیم جدا شدند.

پارس جنوبی با تغییرات زیادی که در تیمش برای این فصل داشت هرگز نتوانسته در نتیجه‌گیری به ثبات برسد و شاید خوش‌شانس بوده که تیم‌های شاهین بوشهر و گل‌گهر در امتیاز دادن رقابت سختی با یکدیگر دارند. فراز کمالوند هفته‌هاست که دلایل ناکامی تیمش را مشکلات مالی و اشتباهات داوری می‌داند و هنوز نتوانسته تیمش را از بحران نجات دهد. در آن سو نفت مسجد سلیمان همچنان به روند خوبش در نتیجه‌گیری ادامه می‌دهد و در بازی آخرش هم موفق به شکست سایپا شد.

گل‌گهر سیرجان - ذوب‌آهن

گل‌گهر در اولین فصل حضورش در لیگ برتر نتوانسته چهره خوبی از خود نشان دهد و به همراه شاهین شهرداری با 6 امتیاز در انتهای جدول است. هر چند فاصله این دو تیم با تیم بالای سر خود پارس جنوبی فقط 4 امتیاز است. مجید جلالی اعتقاد دارد از زمان حضورش در سیرجان تیمش از نظر فنی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته اما روند نتیجه‌گیری این تیم چیز دیگری را نشان می‌دهد.

در سوی مقابل ذوب‌‌آهن نیز در نتیجه‌گیری ثبات لازم را نداشته است. بعد از هفته دهم مسئولان باشگاه ذوب‌‌آهن قصد برکناری علیرضا منصوریان را داشتند اما قرار شد این مربی تا پایان نیم فصل 10 امتیاز با تیمش کسب کند که تا اینجای کار (یک هفته مانده به پایان نیم فصل)  7 امتیاز آن کسب شده است. با این شرایط برد سبزپوشان اصفهانی در سیرجان حکم بقای منصوریان در تیمش را خواهد داشت.

صنعت نفت آبادان -ماشین‌سازی تبریز

یکی از تیم‌هایی که در این فصل توجه‌ها را به خود جلب کرد صنعت نفت آبادان است. تیمی که با وجود مشکلات مالی فراوان خودش را به جمع تیم‌های مدعی در جدول رسانده است. روند روبه رشد برزیل ایران از نیم فصل دوم فصل گذشته آغاز شد و با آمدن اسکوچیچ به آبادان ادامه پیدا کرد. این در حالی است که بازیکن شاخصی در ترکیب این تیم دیده نمی‌شود و بیشتر شاگردان اسکوچیچ بومی و جوان هستند.

ماشین‌سازی با برد دو بر صفری که در بازی قبل مقابل تراکتور بدست آورد خیلی‌ها را غافلگیر کرد. نماینده دوم تبریز تا اینجای فصل موفق شده 19 امتیاز از 13 بازی کسب کند که نشان می‌دهد عملکرد این تیم در فصل جاری متوسط بوده است. شاگردان رسول خطیبی از جمله تیم‌هایی هستند که بازی تهاجمی را به بازی دفاعی ترجیح می‌دهند و از این‌رو تقابل این تیم با دیگر تیم تهاجمی تیم صنعت نفت آبادان می‌تواند جذاب باشد.

استقلال - شاهین‌ شهرداری بوشهر

تیم فوتبال استقلال بعد از صدرنشینی در لیگ برتر یک روز آرام به خود ندیده است. این باشگاه در یک هفته اخیر در صدر خبر‌های ورزشی کشور قرار داشته و دلیلش هم ترک ایران توسط استراماچونی به خاطر عدم دریافت مطالباتش است. اتفاقی که با اعتراض شدید هواداران استقلال و استعفای امیرحسین فتحی از مدیرعاملی این باشگاه همراه شد. با آمدن سرپرست جدید به باشگاه استقلال تلاش‌های زیادی از سوی او و نهاد‌های مختلف شده تا استراماچونی برای بازی امروز استقلال مقابل شاهین شهرداری روی نیمکت باشد.

استقلال در غیاب استراماچونی دو امتیاز حساس را مقابل پیکان از دست داد، مسئله‌ای که ناراحتی هواداران این تیم را چند برابر کرد. شاید آبی‌پوشان به نوعی خوش شانس هستند که در این روز‌های بحرانی حریفان تقریبا آسانی را پیش روی خود می‌بینند.

هواداران استقلال خیلی امیدوارند که این بار وعده‌های مسئولان باشگاه‌شان عملی شده و استراماچونی را از امروز روی نیمکت‌ تیمشان ببینند. اتفاقی که اگر نهایی شود تماشاگران بیشتری را برای این مسابقه به ورزشگاه خواهد کشاند.

آبی‌پوشان برای این مسابقه فرشید اسماعیلی، میلاد زکی‌پور، سیاوش یزدانی و علی دشتی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت اما شیخ دیاباته بعد از سپری کردن محرومیت یک جلسه‌ای خود باز هم امید اول آبی‌پوشان برای گلزنی خواهد بود.

حریف امروز استقلال در 4 بازی آخر خود شکست نخورده و به همراه گل‌گهر تیم بدون برد لیگ برتر هم است. گل‌گهر با میشو مربی کروات جدید خود خیلی امیدوار است که از شرایط نامساعد استقلال نهایت بهره را برده و حداقل روند شکست‌ناپذیری خود در هفته‌های اخیر را حفظ کند.

بیشتر بخوانید

برنامه بازی‌های امروز به شرح زیر است:

شنبه - 23 آذر ماه 98

سایپا - پرسپولیس، ساعت 15, ورزشگاه شهدای شهرقدس

داور: امیر عرب‌براقی، کمک‌ها: علی میرزابیگی و محمد عطایی

کمک داوران اضافی: سیدمهدی سیدعلی و یاسر همرنگ، داور چهارم: وحید سیفی

ناظر: ایرج نظری

گل‌گهر سیرجان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 16, ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان

داور: سعید رحیمی‌مقدم، کمک‌ها: رحیم شاهین و حسین گلشنی

کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ و ایمان کهیش، داور چهارم: سعید زیبا

ناظر: یدالله جهانبازی

پارس جنوبی جم - نفت مسجدسلیمان، ساعت 15:30, ورزشگاه تختی جم

داور: پیام حیدری، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و فرهاد فرهادپور

کمک داوران اضافی: کمیل غلامی و حسین زمانی، داور چهارم: محسن سلطانی

ناظر: حیدر شکور

صنعت نفت آبادان - ماشین‌سازی تبریز، ساعت 16:40, ورزشگاه تختی آبادان

داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: مهدی عالیقدر و عسگر محمدی

کمک داوران اضافی: جواد رحیم‌زاده و مجید محمدی، داور چهارم: محمد راهی

ناظر: سعید بطحایی

استقلال - شاهین شهرداری بوشهر، ساعت 17:30, ورزشگاه آزادی تهران

داور: علی بای، کمک‌ها: حسن ظهیری و علیرضا ایلدروم

کمک داوران اضافی: سیدعلی میرغفاری و کیوان علیمحمدی، داور چهارم: میلاد قاسمی

ناظر: محسن ترکی

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها