صالحی امیری: به ویلموتس پولی ندادیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تا به امروز ۲.۵ میلیارد تومان خارج از سقف بودجه مصوب به فدراسیون ها کمک داشته ایم.

صالحی امیری: به ویلموتس پولی ندادیم

سیدرضا صالحی امیری اظهار داشت: مسایل مربوط به کاروان در سه سطح در کمیته پیگیری می شود. حضور رئیس فدراسیون در هیات اجرایی و مطرح شدن مسایل مربرط به رشته تحت مدیریت او سطح اول است. ضمن اینکه بازدید از اردوها هم مکمل این سطح از کار است.

وی ادامه داد: تا به امروز ۲.۵ میلیارد تومان خارج از سقف بودجه مصوب به فدراسیون ها کمک داشته ایم، تا به امروز هم ٩٠ درصد بودجه سالیانه فدراسیون ها را پرداخت کرده ایم و به زودی ١٠ درصد باقی مانده پرداخت می شود.

وی با اشاره به نظارتی که روی تک تک ورزشکاران وجود دارد، عنوان کرد: ورزشکارانی که امید به کسب سهمیه آنها وجود دارد، در معرض نظارت و آنالیز دقیق ما هستند تا مسائل و مشکلات مربوط به آنها بررسی و حل و فصل شود. حمایت ما تا المپیک ادامه دارد.

وی تصریح کرد: نسبت به ادوار گذشته المپیک مانند لندن و ریو، شرایط فعلی کاروان توکیو از نظر کسب سهمیه خوب است. از واژه ایده آل استفاده نمی کنم اما شرایط خوب است.

*روسای فدراسیون‌ها قول مدال نداده‌اند

رئیس کمیته ملی المپیک درباره قول های مدالی که فدراسیون ها داده اند، یادآور شد: این گونه نیست که استرس وارد شود. واقعیت این است وزیر ورزش تشویق و ترغیب می کند، سیاست استرس نیست. در نشست با روسای فدراسیون ها، ارزیابی از فدراسیون ها خواسته می شود. هیچ کس در سطح ستاد به فدراسیون ها القا مدال نکرده است. روسای فدراسیون ها هم حرفه ای هستند و از کلمه انشالله استفاده می کنند و هیچ کدام هم قول نداده اند.

*کار ما رها کردن قهرمان نیست

صالحی امیری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه اگر کیانوش رستمی می توانست یک مدال طلا بگیرد، جزو پرافتخارترین ها می شد اما به نظر می رسد قدر او دانسته نشده، تصریح کرد: کاری که ما انجام می دهیم، حل اختلافات و چالش ها بین قهرمانان و فدراسیون ها و حتی مسائل شخصی قهرمانان است. وظیفه مدیریتی ما حمایت است. در قضیه وزیری، حامد حدادی، تفتیان و ... کار ما رها کردن قهرمان نیست. 

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آیا تلاش سازنده برای ایجاد روابط بین حدادی و فدراسیون به نفع بسکتبال بود یا خیر؟ آیا حمایت از وزیری کار درستی بود؟ من نسبت به سهراب مرادی حساسیت دارم، او منهای نتیجه ای که در توکیو می گیرد،  قهرمان ملی ماست، غیراخلاقی است او را تنها بگذاریم. من معتقدم به قول پزشک سهراب، او برای المپیک آماده می شود. از کیانوش هم حمایت مادی و معنوی داشته ایم. انتقام جویی کار اخلاقی نیست و هر فردی ممکن است فراز و فرودهایی داشته باشد. از نظر من کیانوش یک قهرمان ملی است. انتهای دنیا ۲۰۲۰ نیست و رویدادهای زیادی پیش رو داریم.

*تیم امید انتظارات را برآورده نکرده است

وی همچنین در پاسخ به فارس درباره تیم فوتبال امید و کمک های صورت گرفته به این تیم، عنوان کرد: از روز اول با توافق سه جانبه، مسئولیت تیم امید را به فدراسیون واگذار کردیم به همین دلیل تا امروز مداخله ای برای انتخاب مربی و کادر نداشتیم. این تیم امید ایران برای حضور در المپیک است. ۴۰۰ میلیون تا الان به فدراسیون کمک کردیم. در جلسه ای که با استیلی داشتم، قول دادم محدودیت مالی نخواهند داشت اما باید انتظارات را برآورده کنند. آنها انتظارات را برآورده نکرده اند اما همه تلاش کنیم با تشویق آنها نتایج خوب بگیرند. جلساتی داشته ایم، انتظارات ما و ملت مشخص است امیدوارم تیم امید از پیچ سخت عبور کند و المپیکی شود.

*به ویلموتس پولی نداده‌ایم؛ ژیمناستیک 4.5 میلیارد درخواست کرده

صالحی امیری درباره مشکلات مالی فدراسیونها از جمله ژیمناستیک و درباره اینکه در حالیکه ژیمناستیک مشکلات مالی دارد و شنیده شده شما به ویلموتس پول داده اید، گفت: این صحت ندارد. روسای فدراسیون ها در زمان نامزدی می گویند اسپانسر می آورند اما بعدا این کار انجام نمی شود. ما به تعهداتمان به ژیمناستیک عمل کرده ایم. ما ۵۰۰ میلیون به این فدراسیون کمک کردیم. شنبه یک میلیارد کمک فوق برنامه را برای فدراسیون ها تصویب کرده ایم. بیش از این در توان مان نیست. ژیمناستیک به حمایت جدی نیاز دارد و الان آنها گزینه ای جز اسپانسر ندارند. ما به فدراسیون های کاراته، شمشیربازی، کوهنوردی و ... کمک فوق العاده ای داشته ایم. ما ۱۰ میلیارد کمک غیرمستقیم و ۳۲ میلیارد مستقیم کمک داشتیم در حالی که بودجه ما ۷۴ میلیارد است. غیرمستقیم منظور ما استقرار، پاداش، خرید تجهیزات و ... است اما اینها دیده نمی شود. در سال ۹۹ ردیف کمک مستقیم و سایر کمک ها را اعلام می کنیم.

صالحی امیری ادامه داد: اگر ژیمناستیک گله می کند، حق دارد اما تقاضای آنها ۴.۵ میلیارد برای خرید تجهیزات است اما کل بودجه ما برای فدراسیون های المپیکی ۵ میلیارد است، به نظر شما عقلانی است به یک فدراسیون ۴.۵ میلیارد بدهیم؟

*در چالش ورزشکاران و فدراسیون‌ها مداخله مثبت می‌کنیم 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید ورزشکارانی که شما حمایت کرده اید آنها ارتباط مناسبی با فدراسیون های خود ندارند، تصریح کرد: من این تحلیل را نمی پسندم. وظیفه ما ایجاد صمیمیت بین ورزشکاران با فدراسیون هاست. اگر چالشی هست ما با مداخله مثبت، وحدت ایجاد می کنیم. هر قهرمانی را که ملاقات کردم، تاکید این بود با سیاست های فدراسیون خود را منطبق دهند و در رسانه ها علیه فدراسیون مصاحبه نکنند. ما در همه موارد طرفین را دعوت کرده و خواستیم با تعامل از ظرفیت ها استفاده کنند. حامد حدادی قهرمان ملی است و نمی توان او را خط زد اما مهمتر از او فدراسیون بسکتبال است. اگر حدادی خود را با سیاست های فدراسیون منطبق دهد، چرا به تیم ملی دعوت نشود؟

 

*رای ما در انتخابات مخفی است

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی نامزدهای فدراسیونها از شما مایه گذاشته و می گویند مورد اعتماد شما هستند، مانند دوومیدانی که در مورد کیهانی مطرح شده مبنی بر اینکه مورد اعتماد شماست، گفت: شان رئیس کمیته بی طرفی کامل در انتخابات است. تا امروز شخص من و کمیته در هیچ انتخاباتی مداخله مستقیم و غیرمستقیم نداشته ایم اما در اتاق ما باز است و شنونده هستیم. اگر کسی قضاوت دیگری دارد، خودش باید پاسخگو باشد. ما از هیچ کسی در انتخابات حمایت نمی کنیم و رای ما مخفی است. روز انتخابات سعیدی مشورتی با من دارد تا به جمع بندی برسیم. ما با فرد منتخب باید ۴ سال کار کنیم. ما تلاش کردیم مشکلات محمودی حل شود تا در انتخابات شرکت کند. در انتخابات فدراسیون والیبال برای داورزنی با وجود احترام که قائل هستم می گویم در انتخابات باید رقابت باشد. محمودی ۲ روز قبل از انتخابات آمد و ۱۵ رای گرفت.

وی ادامه داد: ما ایستادگی کردیم انتخابات همه فدراسیون ها از جمله کشتی عادلانه برگزار شود. به ما هجمه ای وارد شد و ما هم مصلحت ندیدیم باز کنیم. اگر مورد دخالتی دیدید، به من تذکر بدهید.

*سعیدی به عنوان دبیرکل انتخاب شده

وی درباره معرفی دبیرکل کمیته، اظهار داشت: سعیدی خیلی وقت است که انتخاب شده اما اعلام رسمی نکردیم. منتظر صدور حکم خزانه دار هستیم. ۲ نفر را معرفی کردیم و حکم هر کدام آمد حکم سعیدی را می زنیم او دبیر کل است.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها