استقلال با ۶۰۰ هزار دلار در بازار

کادر فنی و مسئولان استقلال در پس پرده به توافق رسیده‌اند که با فراهم‌شدن اعتبارات لازم در نیم‌فصل حداقل 2بازیکن خارجی برای تیم خود جذب کنند.

استقلال با ۶۰۰ هزار دلار در بازار

استقلال تهران امسال هم به روال سال‌های اخیر شروع ضعیفی در رقابت‌های لیگ برتر داشت، اما این بار زودتر از فصول قبل اوج گرفت و از هفته ششم روند پیروزی‌های این تیم آغاز شد. آبی‌پوشان تا پیش از تعطیلات فیفادی اخیر، توانسته‌اند با کسب 7برد متوالی در لیگ و جام‌حذفی، خودشان را به‌عنوان آماده‌ترین تیم حال حاضر ایران معرفی کنند. حالا آبی‌ها با وجود اختلاف ۵ امتیازی با صدر جدول بسیار امیدوار هستند که بتوانند در ادامه رقابت‌های لیگ برتر در قواره یک تیم مدعی ظاهر شوند و حتی عنوان قهرمانی را به‌دست بیاورند. اما در همین شرایط نیز آندره‌آ استراماچونی در اغلب مصاحبه‌ها از کمبود بازیکن مؤثر به‌خصوص در خط حمله تیمش می‌گوید و نشان می‌دهد هنوز به‌طور کامل از ترکیب بازیکنانش راضی نیست. این در حالی است که مسئولان باشگاه از ابتدای فصل هیچ واکنشی به صحبت‌های سرمربی ایتالیایی نشان نمی‌دادند. با روند رو به‌رشدی که استقلال در نتایجش داشت، به مرور گلایه‌های مرد ایتالیایی در مورد عدم‌جذب بازیکن کمتر شد اما این نتایج تنها دلیل سکوت استراماچونی نبوده و نیست. گویا کادر فنی و مسئولان استقلال در پس پرده به توافق رسیده‌اند که با فراهم‌شدن اعتبارات لازم در نیم‌فصل حداقل 2بازیکن خارجی برای تیم خود جذب کنند. گفته می‌شود یک بازیکن در خط حمله و یک بازیکن در پست هافبک بازی‌ساز، نیازهای استقلال هستند که در پنجره نیم‌فصل از بازارهای خارجی برای استقلال خریداری خواهند شد. اما خرید بازیکن خارجی باکیفیت، نیازمند پول زیادی است. آیا باشگاه استقلال بودجه کافی برای این خریدهای زمستانی در اختیار دارد؟

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که هم‌اکنون مبلغ ۶۰۰ هزار دلار در حساب این باشگاه موجود است. البته مشخص نیست که این پول از اسپانسر رسیده یا مطالبات استقلالی‌ها از AFC بوده و یا توسط مسئولان وزارت ورزش به باشگاه تزریق شده است. اما هر‌چه هست، مدیران استقلال تأکید دارند که با این پول می‌توان 2بازیکن خوب خارجی را برای یک نیم‌فصل جذب کرد. البته ممکن است تعداد خریدهای استقلال از 2بازیکن هم بیشتر شود که این موضوع به شرایط آبی‌پوشان در ۵ بازی آینده بستگی خواهد داشت. استقلال طی سال‌های اخیر خریدهای بسیار خوبی در پنجره نیم‌فصل داشته و ستاره‌های فصول اخیر این تیم از جمله مامه‌تیام و پاتوسی در نیم‌فصل جذب شدند. حالا هواداران امیدوارند که این بار هم خرید یکی‌دو الماس باارزش در نیم‌فصل راه آبی‌ها را برای رسیدن به قهرمانی این فصل هموارتر کند. برای باز‌شدن جای خالی در لیست استقلال نیز قرار است محسن کریمی و داریوش شجاعیان با توجه به مصدومیت طولانی‌مدت از لیست بازیکنان استقلال خارج شوند تا جا برای جذب بازیکنان جدید مهیا شود. با توجه به اینکه آبی‌پوشان قرار است در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کنند، مدیران این تیم درصدد هستند تا به هرشکل ممکن زمینه جذب 2بازیکن خارجی خوب را مهیا کنند‌ و البته هواداران امیدوارند خریدهای خوب و باکیفیتی برای استقلال انجام شود تا تیم آبی‌پوش بهترین استفاده ممکن را از این ۶۰۰ هزار دلار ببرد. پنجره نقل‌وانتقالات نیم‌فصل از 24آذر تا اواسط دی‌ماه برای تیم‌های لیگ‌برتر ایران باز خواهد شد.

 

منبع: همشهری ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها