مدیرعامل باشگاه ذوب آهن: ۱۰۰ میلیارد بدهی داریم

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی و تعهد جاری داریم و حساب باشگاه با دستور قضایی در دو مقطع بسته شد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن: ۱۰۰ میلیارد بدهی داریم

جواد محمدی که یک روز قبل از شروع این فصل از مسابقات لیگ برتر فوتبال به یکباره و به شکل عجیبی جای سعید آذری را در مدیریت باشگاه ذوب آهن گرفت، در تازه ترین گفتگوی خود به تشریح وضعیت باشگاه ذوب آهن پرداخت و از بدهی و تعهد جاری ۱۰۰ میلیارد تومانی این باشگاه خبر داد.

محمدی در این گفتگو، چند تصمیم مدیرعامل سابق ذوب آهن از جمله جدایی رشید مظاهری، محمدرضا حسینی و اوساگونا را زیر سئوال برد و اعلام کرد که حساب های باشگاه به خاطر مطالبات گذشته، در دو مقطع مسدود شده است!

اطلاعاتم دقیق نبود؛ ۴۲ میلیارد بدهی سنواتی داریم!

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در ابتدای صحبت هایش، در خصوص میزان بدهی های باشگاه گفت: زمانی که مدیرعامل شدم استنباط و تصورم اینقدر دقیق و اطلاعاتم اینقدر کافی نبود که امروز هست! ماه گذشته مجمع سالیانه باشگاه را برگزار کردیم و باید حسابرسی های سالیانه را انجام می دادیم. بر اساس مستندات و خروجی حسابرس، ۴۲ میلیارد تومان بدهی سنواتی داریم.

تیم فوتبال ذوب آهن ۴۵ میلیارد بسته شده است

محمدی ادامه داد: این فصل فقط تیم فوتبال ما ۴۰  تا ۴۵ میلیارد تومان بسته شده است. علاوه بر فوتبال رشته های دیگری هم داریم. نزدیک به ۱۵ میلیارد هم برای سایر رشته ها هزینه کرده ایم. سرجمع حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی و تعهد جاری داریم.

مبالغ خوبی به باشگاه تزریق شد

وی با بیان اینکه مصوبه مجمع برای کمک به باشگاه مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: ما کمک مجمع را لحاظ نکرده ایم و دقت کافی هم نشده است و این بدهی و تعهد مقابل باشگاه قرار گرفته است. می طلبد به صورت شبانه روزی و با شناخت از وضعیت موجود دقیق برنامه ریزی کنیم. در این سه ماه با کمک هیات مدیره و مدیریت کارخانه توانستیم مبالغ خوبی را به باشگاه تزریق کنیم. بخشی از تعهدات فصل جاری بخصوص در قبال تیم فوتبال را تامین کردیم. ۵۰ درصد از بدهی های معوقه سایر ورزش ها را هم پرداخت کردیم.

۷۰۰ طلبکار آمده اند؛ ۲ بار حساب ما مسدود شد!

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن خاطرنشان کرد: در این مدت بالغ بر ۷۰۰ طلبکار به باشگاه مراجعه کرده اند. بخشی از این طلب ها را پرداخت کردیم. زمانی که مشغول به کار شدیم با حکم دادگاه حساب باشگاه یکباره توقیف و مسدود شد. رایزنی کردیم و بخشی از طلب های شرکت پیمانکاری چمن ورزشگاه فولادشهر را که دو سال پیش چمن ورزشگاه را تغییر داده بود، پرداخت کردیم. این شرکت اقدام قضایی داشت و حساب ما را مسدود کرد که بخشی از مطالباتش را دادیم. سر یک مشکل قضایی دیگر هم حساب ما را توقیف کردند و بازهم آن را آزاد کردیم. حجم زیادی از طلبکاران در مقابل باشگاه ذوب آهن است. مدیریت هم اعتقاد دارد که باید بایستد  و مشکلات را برطرف کند.

هیچکس اندازه منصوریان نمی توانست به تیم کمک کند

وی درباره تصمیم باشگاه برای ادامه کار با علیرضا منصوریان باوجود نتایج ضعیف این تیم، تاکید کرد: وقتی می خواهیم تصمیمات مهمی بگیریم باید تمام جوانب یک موضوع را در نظر بگیریم. مشاوره ها و راهنمایی های هیات مدیره و آقای کربکندی و یکی، دو جلسه فشرده در نهایت به این منتج شد که آقای منصوریان به کارش ادامه بدهد. در این برهه زمانی هیچکس به اندازه منصوریان نمی توانست در جایگاه مربی به تیم کمک کند. تیم ما باوجود اینکه پیروز نشده بود، نمایش خوبی داشت البته به جز بازی با مس در جام حذفی که مورد قبول هیچکس نبود.

نباید سرمایه‌هایمان را از دست بدهیم

مدیرعامل ذوب آهن افزود: از منصوریان خواستیم هرجا چالش و ایرادی وجود دارد اعلام کند تا با قدرت بایستیم و این موانع برطرف شود. خدا را شکر روحیه خوبی در تیم جاری است. بازیکنان خوبی در تیم هستند. نباید سرمایه هایمان را راحت از دست بدهیم. منصوریان سوابق خیلی خوبی در مربیگری دارد. در شرایط سخت و حساس حمایت های ما موثر است. ما باشگاه فرهنگی - ورزشی و مکتب ذوب آهن هستیم. مکتب ذوب آهن می گوید باید قاطعیت و کارشناسی را در کار لحاظ کنیم.

۱۰۰ میلیارد بدهی داریم؛ وقت رسیدن به فضای مجازی نیست!

محمدی در ادامه گفتگوی خود درباره فعال نبودنش در فضای مجازی، گفت: باشگاهی که ۱۰۰ میلیارد بدهی دارد و در بیش از ۲۵ تیم ورزشی فعال است، مدیرعاملش حداقل باید در ابتدای کار به امور جاری برسد. مدیرعاملی که ۶ صبح به ورزشگاه فولادشهر و سپس به باشگاه و کارخانه می رود و یک تیم دونده در کنارش است، وقت رسیدن به فضای مجازی ندارد. الان باید بیشتر به فضای حقیقی رسید.

نباید مظاهری، اوساگونا و مظاهری را از دست می دادیم

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن همچنین از جدایی بازیکنانی مثل رشید مظاهری، کریستین اوساگونا و محمدرضا حسینی انتقاد کرد و گفت: وقتی بازیکنی به مرز پختگی می رسد و الان وقت بار دادنش است نباید به راحتی او را از دست داد. ذوب آهن نباید به راحتی اوساگونا، حسینی و مظاهری را از دست می داد. حفظ اوساگونا مورد تاکید منصوریان بود. نقاط چالش ما این فصل در همین سه پستی است که بازیکنان ما جدا شدند. باید واقعیت ها را بدون پرده بگوییم.

نامه منصوریان برای جدایی دو بازیکن خارجی ذوب آهن

وی همچنین با انتقاد از کیفیت بازیکنان خارجی ذوب آهن، یادآور شد: زمانی که ما باشگاه را تحویل گرفتیم، تیم بسته و با این بازیکنان قرارداد بسته شده بود. متاسفانه قراردادهایی به این شکل باعث هدر رفت منابع اقتصادی کشور می شود. فکر نمی کنم توجیهی داشته باشیم. منصوریان به باشگاه نامه زده است که برنامه ای بچینیم تا این دو بازیکن از تیم جدا شوند چون بازدهی نداشته اند. جالب است مدافع خارجی با رقم بالای دلاری و قرارداد دو ساله آمده است.

بسکتبال ذوب آهن در لیست سیاه فیبا بود

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در ادامه به شکایت های بین المللی علیه این باشگاه پرداخت و گفت: لورن وودز چند سال پیش برای تیم بسکتبال ذوب آهن بازی می کرد. بعد از جدایی، شکایتی را طرح کرد که منجر شد به اینکه ذوب آهن در لیست سیاه فیبا قرار بگیرد که این زیبنده ورزش کشورمان نیست. با تصمیم هیات مدیره و حمایتی که داشتند، نهایتا مشکل لورن وودز را بعد از چند سال حل کردیم. بالغ بر ۲۰۰ هزار دلار محکوم شده بودیم ولی با رایزنی صورت گرفته، با مبلغ ۵۰ هزار دلار این مشکل را حل کردیم و ۱۵۰ هزار دلار به نفع باشگاه شد.

مشکل کی روش را با ۵۰ هزار دلار حل کردیم

محمدی در خصوص شکایت کی روش استنلی به فیفا، گفت: کی روش هم شکایت کرده بود و نزدیک بود پنجره نقل و انتقالاتمان بسته و امتیازاتمان کسر شود. این اتفاق برای پرسپولیس هم رخ داده بود. خوشبختانه مشکل کی روش را حل کردیم. ۷۵ هزار دلار محکوم که ۵۰ هزار دلار به این بازیکن دادیم.

پیگیری شکایت از شکاری ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می برد

مدیرعامل ذوب آهن که در برنامه «ضربه آزاد» حضور یافته بود، درباره رد شدن شکایت باشگاه ذوب آهن از رضا شکاری گفت: رایی از فیفا ابلاغ شد که شکایت ما رد شده است. ما بازهم به این اکتفا نکردیم و درخواست گراندز کردیم تا مبانی صدور رای را برایمان بفرستند. اگر بخواهیم اعتراض کتبی و رسمی بعد از بحث گراندز داشته باشیم باید نزدیک به ۴۰ هزار فرانک یعنی حدود ۴۰۰ میلیون تومان بپردازیم. یک وکیل ایتالیایی داشتیم که پیگیر بود و هزینه های ثبت دعوی در فیفا هم بوده است که باید بررسی کنم و ببینم چه مبلغی پرداخت شده است.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها