نصیرزاده : فدراسیون در پرونده‌ها تماشاگر است

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی با بیان اینکه باشگاه برای پرداخت بدهی‌هایش مشکلی ندارد، گفت: فدراسیون باید فیفا را متوجه محدودیت ایران در نقل و انتقال پول کند نه اینکه تماشاگر محرومیت ما باشد.

نصیرزاده : فدراسیون در پرونده‌ها تماشاگر است

طبق حکمی که روز گذشته از سوی فیفا و در رابطه با پرونده «لوسیانو پریرا مندز» اعلام شد، باشگاه ماشین سازی تبریز از سه پنجره نقل و انتقالات محروم شد. 

به گفته هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز، این جریمه نقدی به خاطر بدهی ۱۱۰ هزار دلاری به این بازیکن برزیلی است که البته بلافاصله بعد از پرداخت و تسویه حساب، لغو خواهد شد.

اما در این رابطه این سوال مطرح است که «آیا باشگاه ماشین سازی به دلیل دیرکرد و تاخیر در پرداخت طلبِ لوسیانو پریرا محکوم به پرداخت جریمه نشده است؟»، نصیرزاده در گفتگو با خبرنگارمهر ضمن پاسخ به این پرسش به قوانین فیفا در این رابطه اشاره کرد. وی همچنین در رابطه با وضعیت تیم فوتبال ماشین سازی در لیگ برتر هم صحبت هایی را مطرح کرد.

مبلغ بدهی ماشین سازی به لوسیانو ۳۰ + ۸۰ هزار دلار است

هوشنگ نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این پرسش که «به خاطر تاخیر و دیرکردی که باشگاه ماشین سازی در پرداخت بدهی لوسیانو پریرا داشته، متحمل پرداخت جریمه نشده است؟»، به قوانین فیفا در این زمینه اشاره کرد و گفت: در برخی موارد فیفا علاوه بر بدهی بازیکن که طبق قرارداد مشخص است، مبلغی را به عنوان جریمه و به نفع طرف مدعی در حکم خود او (بازیکن شاکی) لحاظ می کند. مبلغ این جریمه حداقل ۵ درصد از کل بدهی بازیکن موردنظر است.

وی با یادآوری اینکه قرارداد لوسیانور پریرا با ماشین سازی مربوط به فصل ۹۵-۹۶ بود، ادامه داد: بدهی این بازیکن در واقع ۸۰ هزار دلار بود اما به خاطر دیرکرد در پرداخت، ۳۰ هزار دلار به آن اضافه شده است. بدین ترتیب باید ۱۱۰ هزار دلار به لوسیانو پرداخت کنیم.

فرار ماشین سازی از جریمه ۵ هزار فرانکی

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی همچنین با بیان اینکه در برخی موارد هم فیفا به خاطر دیرکرد و تاخیر در پرداخت بدهی بازیکنان، جریمه ای مجزا از مبلغی که باید به بازیکنِ طلبکار پرداخت شود در نظر می گیرد، خاطرنشان کرد: این جریمه در واقع به نفع خودِ فیفا است و پول آن به حساب این فدراسیون بین المللی می رود. مبلغ جریمه هم تا سقف ۵ هزار فرانک سوئیس محاسبه می شود اما این جریمه در رابطه با پرونده پریرا شامل حال باشگاه ماشین سازی نشده است.

وی تاکید کرد: این نوع جریمه فیفا در مورد باشگاه هایی که برای بار اول مرتکب دیرکرد در پرداخت بدهی بازیکنان شان می شوند، اعمال نمی شود.

فیفا حرف ما را متوجه نمی شود

نصیرزاده تصریح کرد: بارها در رابطه با پرونده های مختلف به فیفا اعلام کرده ایم که به دلیل محدودیت هایی که ایران برای نقل و انتقال بین المللی پول دارد، با مشکل مواجه هستیم و نمی توانیم جابه جایی ارزی داشته باشیم اما نمی دانم چرا فیفا و مسئولانش حرف ما را متوجه نمی شوند و بازهم جریمه می کنند و حکم محرومیت صادر می کنند.

فدراسیون تماشاچی نباشد

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه فدراسیون باید واکنشی داشته باشد نه اینکه فقط تماشا کند. درست است که بعد از پرداخت بدهی و جریمه، حکم محرومیت ما لغو می شود اما بد نیست فدراسیون ایران این موضوع را به فیفا یادآور شود که ایران برای نقل و انتقال پول مشکل دارد. همان طور که خودِ فیفا نمی تواند به خاطر این مشکلات واریزی برای ایران داشته باشد ما هم نمی توانیم چنین اقداماتی داشته باشیم. خود ما تاکنون مکاتباتی در این زمینه داشته ایم. یک بار هم نامه شدید اللحنی خطاب به دبیرکل فیفا زدیم و اعتراض مان را مطرح کردیم. البته آن نامه در رابطه با پرونده های قبلی بود که مشکل‌شان هم حل شد.

بدهی ۳۰ هزاردلاری به یک خارجی دیگر

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی همچنین به بدهی این باشگاه به «ادسون انریکه» اشاره کرد و گفت: به این بازیکن هم ۳۰ هزار دلار بدهی داریم. به فکر پرداخت بدهی او هستیم تا کارمان به شکایت و جریمه کشیده نشود.

ماشین سازی یک گاوصندوق پُر از پول ارزی دارد

نصیرزاده با تاکید بر اینکه طبق مذاکرات صورت گرفته با وکیل پریرا قرار است بدهی این بازیکن به صورت دستی و در استانبول پرداخت شود، خاطرنشان کرد: پریرا برای دریافت طلبش شماره حسابی از هنگ کنگ را به ما اعلام کرده بود اما امکان پرداخت نداشتیم. انریکه هم شماره حسابی از برزیل را به ما اعلام کرده اما پرداخت به آن هم امکان پذیر نیست. در مورد این بازیکن هم هماهنگی‌هایی شده تا در دبی بدهی‌اش را بپردازیم. در کل اینکه ما در باشگاه ماشین‌سازی یک گاوصندوق پُر از پول داریم اما مشکل جابه جایی هم داریم.

انعقاد قرارداد ریالی با بازیکنان خارجی این فصل

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «برای جلوگیری از مشکلات مشابه در رابطه با بازیکنان خارجی که این فصل در تیم ماشین سازی هستند، چه تدبیری اندیشیده شده است؟»، گفت: قرارداد با بازیکنان خارجی این فصل‌مان را به صورت ریالی منعقد کرده ایم. آنها پول خود را به صورت ریالی از بانک داخلی می‌گیرند و خودشان باید کارهای لازم برای تبدیل به ارز را انجام دهند.

ترکیب ماشین سازی برای قهرمانی بسته نشده

وی در بخش دیگری به در مورد وضعیت تیم فوتبال ماشین سازی در لیگ برتر و اینکه آیا از عملکرد این تیم تا به این هفته از رقابت ها رضایت دارد، گفت: ما ترکیب تیم را برای قهرمانی نبستیم اما تا به این مرحله از مسابقات از نتایج و جایگاهی که در اختیار داریم، راضی هستیم. فکر می کنم از جایگاه فعلی بالاتر هم خواهیم رفت.

همین که ۶ تیم پشتِ سر ما هستند، خوب است

نصیرزاده تاکید کرد: وقتی تیم به دنبال قهرمانی نیست، خیلی مسائل به جز نزدیک بودن به صدر جدول باعث رضایتمندی می شود. الان ۶ تیم پشت سر ماشین سازی هستند و همین برای ما خوب است. از عملکرد رسول خطیبی هم رضایت داریم.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها