آزادی: مهم درمان میثم زارع است

مدیر توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: مهم نیست کمک به میثم زارع، به نام چه کسی نوشته می‌شود، مهم این است که او بهبود پیدا کند.

آزادی: مهم درمان میثم زارع است

دکتر فرهاد آزادی درخصوص اینکه گفته می شود برخلاف رسانه ای شدن ماجرای آسیب دیدگی شدید نخاعی کشتی گیر کرمانشاهی و بازتاب اولیه ماجرا، درحال حاضر پیگیری خاصی در این خصوص صورت نگرفته است، اظهار داشت: برخی دوستان نقشی در این خصوص نداشتند و فقط عکس‌هایی گرفته شد، اما ما هرگز به این موضوع فکر نمی‌کنیم و چیزی که برای مان اهمیت دارد، نجات میثم زارع است.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد می‌شود به بازگشت این کشتی گیر به شرایط عادی امیدوار بود؟ تصریح کرد: در علم پزشکی نمی‌شود به قطعیت چیزی گفت. ما ابتدا باید بدانیم آسیب دیدگی نخاعی چقدر هست، من این را به پدرش هم گفتم. وقتی میزان دقیق آسیب را بدانیم، می‌شود تخمین زد که حداکثر توانایی که بازیابی می‌شود، چقدر است و طبیعتا هرچقدر این آسیب کمتر باشد، شانس بهبودی بیشتر است.

آزادی ادامه داد: باید التهاب از بین برود تا میزان دقیق آسیب مشخص شود. چون اکنون مشخص نیست چقدر از آسیب، ناشی از تورم است، این اتفاق هم در یک بازه زمانی 5-6 ماه اتفاق می‌افتد. ما تیم تخصصی ما در کنار روانپزشک و روانشناس درحال کمک به این دو عزیز است، در کنار میثم، پدرش نیز در شرایط روحی بدی به سر می‌برد و به همین دلیل باید آنها را حمایت کرد. سه دوره درمانی 21 روزه برای این قهرمان تعریف شده و خوشبختانه بیمارستان رفیده، تخصصی ترین مرکز توانبخشی کشور است که هیچ جای دیگری در کشور چنین شرایطی را ندارد.

این پزشک تاکید کرد: به نفع میثم است که وارد جزئیات ماجرا و اینکه چه کسی از او حمایت کرد و نکرد، نشویم. همه تلاش همکاران ما کمک به اوست، ما نمونه مشابهی داشتیم به اسم هانیه، که با برانکارد آمد و با عصا رفت. میثم درحال حاضر احتمال دو مهره گردنش سالم  است و دستانش حرکت می‌کند و فقط در انجام کارهای ظریف مشکل دارد. خواهشم از رسانه‌ها این است که وارد بحث‌های حاشیه‌ای نشوند و فقط تمرکز روی موضوع درمان این کشتی گیر باشد. مهم نیست کمک به او، به نام چه کسی نوشته می‌شود، مهم این است که او بهبود پیدا کند و با بیشترین توانمندی به زندگی طبیعی بازگردد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها