انتقاد تند آرش برهانی از ستاره خارجی استقلال

سعید اکبری امروز در برنامه «سلام صبح بخیر»، میزبان آرش برهانی مهاجم اسبق استقلال و تیم ملی برای گفتگو درباره کاهش تعداد گلهای لیگ و به ویژه گل نزدن بازیکنان گران خارجی بود.

انتقاد تند آرش برهانی از ستاره خارجی استقلال

آرش برهانی ستاره استقلال که صبح زود و با انرژی در برنامه حاضر شده بود صحبتهای تندی به زبان آورد که آنها را با هم مرور می کنیم: من هم گل روی سی دی دارم

آرش برهانی گفت: باشگاه ها از روی سی دی بازیکنان را انتخاب می کنند. من هم می توانم گلهایم را روی سی دی بزنم و برای باشگاه ها بفرستم! دو سه تا رابط هم داشته باشم حل است. بیشتر این اتفاقات به خاطر بده بستان های ناپاک فوتبالی است. شما یک سری انتظارات از یک سری آدمها دارید که باید برآورده کنید. مدیر برنامه های بازیکن هایی داریم که شغل شریف و حساسی دارند و موفقیت بازیکنان بسته به انتخاب یک مدیر برنامه است. شما اسم دلال را آوردید اما متاسفانه یک سری دلالان هستند که با مربیان و مدیرعاملان در ارتباط هستند و باعث می شوند بازیکنان خارجی بی کیفیت بیاورند یا بازیکنان داخلی بی کیفیت را در تیم های بزرگ ببینیم و نتیجه آن می شود فوتبالی که دلپذیر و قشنگ نیست.

ایسما استپ هم بلد نبود

آرش برهانی گفت: اینکه بازیکنی بیاید و در یک باشگاهی موفق نباشد طبیعی است اما از لحاظ فنی باید چیزی نشان بدهند که بگوییم او از نظر فنی خوب است اما در این تیم جا نیفتاده است. این منطقی است. اما ایسما از یک استپ ساده هم عاجز بود. من فیلمهای او را که دیدم بازیکن بدی به نظر نمی آمد اما بعد هواداران که به این مهاجم امید بسته بودند و دوست داشتند مشکل خط حمله استقلال را رفع کنند ناامید شدند. او هیچ کار خوبی نمی کرد و نمی دانم شفر به چه دلیل او را آورده بود.

تراکتور-استقلال شست و برد

آرش برهانی گفت: تعداد زیادی بازی های کسل کننده و بی گل داشتیم. شاید حساسیت بازی ها باعث این موضوع می شود. هرچه جلو رفتیم استرس مهاجمان کم تر شد و تعداد گلهایشان بیشتر شد. بازی استقلال تراکتور همه را شست برد و بازی به نظر من باکیفیت بود. کیفیتی که از سطح آسیا هم بالاتر بود. برای زمان بازی برنامه ریزی داشتند و مهاجمان در رفت و آمد بودند و بازی خوبی از این دو تیم دیدیم اما لیگمان کم گل است.

چرا کم گل می زنیم؟

آرش برهانی گفت: الان در لیگ سه چهار سال است بازیکن خوبی که بتواند برای مهاجم پاس خوب بدهد کم داریم. پاتوسی بازیکن خوبی بود که روند گلزنی مهاجمان را بهتر کرد و توپ ها را خوب ارسال می کرد. همه اینها دست به دست هم می دهد. می گویند مهاجم باید ذاتا و مادرزاد گلزن باشد اما تعداد گلها پایین بود. در فرصت سازی مهاجمان تلاش نمی کنند و موقعیت سازی صورت نمی گیرد. مهاجم از لحاظ روحی آنقدر افت می کند که وقتی یک موقعیت از دست می دهد نمی تواند خودش را ریکاوری کند .

نگذاشتند من مهاجم بازی کنم

آرش برهانی گفت: سال ۸۸ که من بیشترین گل زده فصل را داشتم و ۳۵ گل زدم، مهاجم نوک بازی کردم. آن موقع سه پنج دو بازی می کردیم و من و سیاوش اکبرپور مهاجم بودیم. مهاجم نوک آنچنان نداشتیم و آقا فرهاد شاید نوک بازی می کرد و من کنار او بودم. من ۷۰ درصد بازی ها را وینگر بازی کردم و وظایف دفاعی هم داشتم و کمتر می توانستم جلو انرژی بگذارم. وینگرهای الان چهار پنج گل می زنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها