ماموریت مهم کالدرون برای ترابی

اگر گذرتان به تمرینات اخیر پرسپولیس افتاده باشد لابد دیده‌اید پس از اتمام تمرین، امید عالیشاه، علی علیپور و فرشاد احمدزاده در زمین می‌مانند و کاشته می‌زنند.

ماموریت مهم کالدرون برای ترابی

گرچه این بازیکنان ضربات ایستگاهی به ویژه نزدیک به محوطه جریمه را تمرین می‌کنند، اما به نظر می‌رسد کاشته‌زن اصلی از این فواصل برای پرسپولیس مهدی ترابی ملی‌پوش باشد. نکته مهم درباره ترابی، اما این است که گابریل کالدرون نقش مهمی را برای او در نظر گرفته و قصد دارد ضربات آزاد تیمش را به او بدهد تا این بازیکن بتواند در این بخش قدرت پرسپولیس را بیشتر کند. از طرفی علی علیپور هم تبحر خود را در این زمینه نشان داده و می‌خواهد نه تنها پنالتی‌زن اول تیم باشد بلکه ضربات ایستگاهی چسبیده به محوطه هجده قدم حریف را هم خودش بزند.

گواه این موضوع تمرینات اختصاصی او در زدن ضربات ایستگاهی است. تا آنجا که وقتی سایر بازیکنان پرسپولیس، در سالن وزنه تمرین خود را پیگیری می‌کردند، علیپور در زمین حاضر شد و در بخش مهمی از تمرین به زدن ضربات ایستگاهی پرداخت. علیپور تکنیک مهدی ترابی را ندارد، اما یک مهاجم شوتزن و دوپا است که می‌تواند از فواصل دورتر هم کاشته بزند. به احتمال قوی همین توانایی او در شوتزنی است که کالدرون را مجاب کرده که این بازیکن را هم به عنوان گزینه ایستگاهی‌زن اول پرسپولیس انتخاب کند. مهارتی که در فوتبال ایران کمتر به آن پرداخته شده و برخلاف فوتبال روز دنیا، ضربات ایستگاهی در فوتبال ایران معمولاً گل به همراه ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها