مهدی‌زاده: عده‌ای برای حضور در المپیک به دنبال تخریب کادرفنی و ملی‌پوشان هستند

ملی‌پوش کاراته ایران گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای در کاراته به دنبال حضور در المپیک هستند و آنها فکر می‌کنند که راه آن تخریب کادرفنی و ملی‌پوشان است.

مهدی‌زاده: عده‌ای برای حضور در المپیک به دنبال تخریب کادرفنی و ملی‌پوشان هستند

امیر مهدی‌زاده  در خصوص سکوت رسانه‌ای اخیر خود اظهار داشت: احترام زیادی برای جامعه کاراته قائل هستم و اگر در کاراته دنیا رشد کردم از حمایت  و دعای آنها بوده است. به همین دلیل وظیفه خود می‌دانم که به جامعه کاراته احترام بگذارم و در خصوص عملکردم پاسخگو باشم. البته این حق را دارم که برخی مواقع سکوت کنم، اما احساس می‌کنم نباید فقط در بردها و موفقیت‌ها صحبت کرد. باید در مواقعی که شرایط به گونه‌ای دیگری نیز رقم می‌خورد، این شجاعت را داشت که برای جامعه کاراته صحبت کرد.

تا قبل از سال جاری همیشه بهترین و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را کسب کردم

وی در خصوص عملکرد خود در سال‌های حضور در تیم ملی گفت: بعد از قهرمانی جهان در سال 2012 زانوی خود را جراحی کردم و در سال 2013 در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکردم. در سال 2014 موفق به کسب طلای بازی‌های آسیایی، طلای دانشجویان جهان و برنز مسابقات جهانی شدم. در سال 2015 قهرمان آسیا و در سال 2016 مجددا قهرمان جهان شدم. در مسابقات قهرمانی آسیا 2017 یک بار دیگر قهرمان آسیا شدم و در سال 2018 نیز مدال برنز بازی‌های آسیایی را کسب کردم. این عملکرد نشان می‌دهد هر سال بهترین و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را کسب کردم.

مهدی‌زاده هیچ تغییری نکرده است

ملی‌پوش کاراته ایران خاطرنشان کرد: حضور  7،6  ساله روی سکوی قهرمانی آسیا و جهان توقعات را از من بالا برده است و همه دوست دارند امیر مهدی‌زاده همیشه با خوشرنگ‌ترین مدال از مسابقات بازگردد، اما با تغییر وزن من شرایط تفاوت کرده است  و نیاز به زمان دارم. امیر مهدی‌زاده هیچ تغییری از لحاظ ورزشی و تمرینی نکرده است و می‌توان صحت ادعایم  را از مربیان تیم ملی جویا شد. هنوز در اردوها  سختی‌ و زحمت زیادی می‌کشم تا شرایطی که در وزن  60 کیلوگرم داشتم را در وزن 67 کیلوگرم نیز به وجود بیاورم.

فشار و توقعات از من زیاد است

مهدی‌زاده با اشاره به فشارها و توقعات از خود عنوان کرد: حضور در لیگ برتر کارته وان  ژاپن، دومین حضور من در وزن 67- کیلوگرم در مسابقات لیگ‌های برتر کاراته وان بود. در مسابقات قهرمانی آسیا که آن اتفاقات افتاد و نتوانستم مبارزه کنم. احساس می‌کنم بعد از تنها حضور در دو مسابقه، فشار و توقعات از امیر مهدی‌زاده زیاد است. باید واقع‌بینانه‌تر در خصوص عملکرد من صحبت کرد و نمی‌شود با دو مسابقه انتظار داشت همان عملکرد وزن 60- کیلوگرم را در وزن جدید داشته باشم. 

دوست دارم مجددا به جمع بهترین‌ها بازگردم

وی خاطرنشان کرد: ما حرفه‌ای ورزش می‌کنیم و باید حرفه‌ای نیز فکر کنیم و احساسی تصمیم نگیریم. در حال حاضر 10 کیلو وزن من تغییر کرده است و نیاز به زمان دارم تا در این وزن شرایط گذشته را به وجود بیاورم. مطمئن باشید انگیزه‌های من نه تنها کمتر نشده است بلکه با حضور در وزن جدید انگیزه مضاعفی پیدا کردم. اولین نفری که دوست دارد مهدی‌زاده مجددا به جمع بهترین‌های دنیا بازگردد خودم هستم. با تمام وجود نیز تلاش می‌کنم، اما نمی‌شود از برخی واقعیت‌ها چشم پوشی کرد. نباید برای موفقیت عجله کرد و نیاز به فرصت دارم.

از انتقادات مغرضانه برای تمرین بیشتر استفاده می‌کنم

دارنده دو مدال طلا و یک برنز جهان در خصوص انتقادات اخیر از عملکردش گفت: تمام انتقادات را می‌شنوم و سعی می‌کنم برای پیشرفت از انتقادات سازنده استفاده کنم. از انتقادات مغرضانه که جهت تخریب من و تیم ملی کاراته مطرح می‌شود نیز برای انگیزه گرفتن و بیشتر تمرین کردن استفاده می‌کنم. در کاراته به تجربه‌ای رسیدم که بتوانم شرایط را مدیریت کنم. نباید روی خود فشار و بار ایجاد کنم و می‌دانم با گذشت زمان از این شرایط خارج می‌شوم. در حال حاضر صبوری، تلاش و زحمت مضاعف بهترین کار خواهد بود. صبر کردن بعد از تغییر وزن و شکست خودن، در حالی که المپیک را نیز پیش رو دارم کار بسیار سختی است. اینکه صبور باشم و فقط تمرین کنم واقعا شرایط سختی است، اما مطمئنم پیروز و سربلند از این شرایط بیرون خواهم آمد.

اینکه نباید به مسابقات کاراته وان اعزام شوم، انتقاد مغرضانه‌ای است

مهدی‌زاده با اشاره به برخی انتقادات مغرضانه در خصوص تیم ملی گفت: در طی سالیان سال حضور و افتخارآفرینی  در تیم ملی هیچ پاداشی از فدراسیون کاراته نگرفتم. فدراسیون کاراته در طی این سال‌ها برای رشد من هزینه و سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. میلیاردها تومان خرج امیر مهدی‌زاده در طی این سال‌ها شده است تا موفق به کسب جایگاه جهانی و آسیایی بشود. به عنوان دارنده دو مدال طلای جهان، قهرمان بازی‌های آسیایی و قهرمان آسیا، در حال حاضر سرمایه فدراسیون کاراته هستم. اینکه برخی عنوان می‌کنند نباید در وزن 67- کیلوگرم بازیکنی به مسابقات کاراته وان اعزام شود انتقادات مغرضانه و به جایی نیست. هیچ کشوری را در دنیا سراغ نداریم که بخواهد سرمایه خود را از بین ببرد.

اظهارات برخی کارشناس‌نماها قلب ملی‌پوشان و کادرفنی را به درد آورده است

وی با تاکید بر عدم توجه به دستاوردهای ملی‌پوشان در سالیان اخیر عنوان کرد: دستاورد ما در طی قهرمانی‌های سال‌های اخیر هیچ وقت دیده نشده است. تمام بچه‌ها پاداش‌های قهرمانی فرانسه، اتریش، آلمان و اسپانیا را از فدراسیون کاراته دریافت نکردند و هیچ کجا نیز صحبتی نکردند، چون فدراسیون را درک  و در کنار آن بودند.در این شرایط از هجمه‌ای که علیه ملی‌پوشان و عدم اعزام آنها تنها به دلیل یک شکست به راه افتاده است واقعا متاسفم. کارشناس واقعی کسی است که حق را بگوید، اما عده‌ای کارشناس نما بحث هزینه اعزام را مطرح می‌کنند.این نفرات نمی‌گویند برای امثال مهدی‌زاده هزینه شده است تا به این جایگاه برسد. روی قهرمانانی مانند سجاد گنج‌زاده، ذبیح‌الله پورشیب و بهمن عسگری سرمایه‌گذاری شده است  تا آنها رشد کنند، آنوقت در این شرایط حرف کسانی که به راحتی می‌گویند اعزام ملی‌پوشان هزینه‌بر است را متوجه نمی‌شوم. مطرح کردن اینکه ما روی دست  فدراسیون هزینه گذاشتیم اجحاف در حق قهرمانان ملی است که کاراته و کشور خود را در تمامی این سال‌ها دوست داشتند و با تمام وجود برای موفقیت آن زحمت کشیدند. این اظهارات قلب تمامی بچه‌ها و کادرفنی تیم ملی را بعد از افتخارآفرینی سالیان اخیر به درد آورده است. این همه سال افتخارآفرینی و مدال‌آوری من دیده نشده است، اما یک شکست را به راحتی بزرگ جلوه می‌دهند. این صحبت‌ها برای ورزشکار از شکست در یک مسابقه دردآور‌تر است. 

تصور دوستان در خصوص کسب سهمیه المپیک اشتباه است

ملی‌پوش کاراته ایران در خصوص شیوه کسب سهمیه المپیک گفت: در کشور ما برخی تصور می‌کنند تنها راه کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ است و  این یک تصور غلط است. از طریق رنکینگ تنها دو نفر برتر هر وزن می‌توانند کسب سهمیه کنند، این در حالی است که یک مسابقه در فرانسه برگزار خواهد شد که در آن سه نفر برتر هر وزن مستقیم موفق به کسب سهمیه می‌شوند. تمام ورزشکاران دنیا در مراحل مختلف لیگ‌های جهانی شرکت می‌کنند تا خود را به مسابقات کسب سهمیه در فرانسه برسانند. واقعا برای من عجیب است که چرا که از فدراسیون بابت اعزام ملی‌پوشان به لیگ‌های جهانی انتقاد می‌شود؟ انتقاداتی که نشان از عدم اطلاعات کافی دوستان است. کسانی که لب به انتقاد باز می‌کنند باید یک مقدار اطلاعات خود را در خصوص نحوه کسب سهمیه المپیک بیشتر کنند. ما نیاز داریم در لیگ‌های جهانی حضور داشته باشیم تا در مسابقات فرانسه حضور داشته باشیم.

عده‌ای به دنبال حضور در المپیک هستند و فکر می‌کنند راه آن تخریب کادرفنی و ملی‌پوشان است

مهدی‌زاده با اشاره به دستاورد موفق کاراته ایران در سالیان اخیر، عنوان کرد: به شخصه دوست دارم از کادرفنی تیم ملی بابت تلاشی که برای موفقیت ملی‌پوشان انجام می‌دهد تشکر می‌کنم. این کادرفنی در سالیان اخیر توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند و اینکه هر مرحله لیگ جهانی، وسیله‌ای برای انتقاد از کادرفنی و فدراسیون شده واقعا ناراحت کننده است. ما در کوران مسابقات هستیم و باید هر دو هفته در مسابقات لیگ‌های جهانی شرکت کنیم. ملاک ما برای ارزیابی عملکرد کادرفنی و یک تیم موفق باید مسابقات جهانی باشد که تیم ملی در مسابقات جهانی سه دوره اخیر موفق و قهرمان بوده است. تیم ما در حال حاضر در فشار است و هر ماه در یک مسابقه شرکت می‌کند و بچه‌ها مجبور به تحمل کم کردن وزن و استرس هستند. به نظر می‌رسد عده‌ای در کاراته به دنبال حضور در المپیک هستند و فکر می‌کنم راه آن تخریب کادرفنی و ملی‌پوشان است. این موضوعات برای تیمی که قهرمان دنیا است و ملی‌پوشان که همیشه در میان بهترین‌های جهان حضور داشتند، ناراحت کننده است.

نمی‌دانم در ایران چه اتفاقی افتاده که دوستان از حالا سهمیه المپیک را تقسیم می‌کنند

وی با اشاره به باقی ماندن 8 مرحله از مسابقات کاراته وان برای کسب سهیمه المپیک گفت: هنوز هشت هزار امتیاز دست نخورده باقی مانده است و با کسب این امتیازات سرنوشت هر ورزشکاری به طور کامل تغییر می‌کند. نمی‌دانم در ایران چه اتفاقی افتاده است که از الان در حال تقسیم سهمیه المپیک هستند. این کارشناسان با نادیده گرفتن هشت هزار امتیاز باقی مانده نشان می‌دهند واقعا غیر حرفه‌ای هستند. با شنیدن صحبت‌های این دوستان به خوبی مشخص است که به دنبال صحبت‌های مغرضانه هستند. 

امیدوارم با مدال ها خوشرنگ در المپیک جواب زحمات کادرفنی و فدراسیون را بدهیم

قهرمان کاراته جهان در پایان خاطرنشان کرد: باید از زحمات  شهرام هروی، حسین روحانی، دکتر خواجوی، دکتر حجتی و ایزدی تشکر کنم که در این مدت تمام توان خود را برای موفقیت تیم ملی گذاشتند. باید از فدراسیون کاراته و شخص طباطبایی که تلاش بسیاری برای اعزام تیم و دور بودن ملی‌پوشان از حاشیه انجام می‌دهد، تشکر کنم  و امیدوارم بچه‌ها در المپیک با کسب مدال‌های خوشرنگ جواب زحمات طباطبایی و مجموعه مدیریتی فدراسیون را بدهند. همچنین نباید از زحمات جواد سلیمی غافل شویم. حضور سلیمی در مسابقات باعث می‌شود که حقی از بچه‌ها ضایع نشود و وظیفه تمام بچه‌ها است که از این موضوع غافل نشده  و از او تشکر کنند. یک مجموعه در حال تلاش است تا تیم ملی کاراته با بهترین شرایط به المپیک برسد و در توکیو موفق باشد. با احترام به جامعه کاراته این صحبت‌ها را انجام دادم و باید بدانم در مواقع شکست هم باید پاسخگو باشم.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها