گلایه های کاپیتان تیم‌ملی شمشیربازی از بی مهری مسئولان

سابریست‌های ایران با وجود افتخارآفرینی در دنیا، همچنان مورد بی مهری قرار می‌گیرند.

گلایه های کاپیتان تیم‌ملی شمشیربازی از بی مهری مسئولان

اواخر تیرماه بود که مجتبی عابدینی کاپیتان تیم‌ملی شمشیربازی کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان توانست برای اولین بار شمشیربازی ایران را صاحب مدال کرده و تاریخ سازی کند.

شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند پس از این موفقیت عابدینی و تیم ملی شمشیربازی نانشان در روغن باشد و پاداش‌های آنچنانی بگیرند، اما خیلی زود این تصور از بین رفت و بعد از بازگشت آنها به کشور استقبالی هم از سوی فدراسیون و مسئولان ورزش کشور صورت نگرفت. با وجود گذشت دو هفته از این تاریخسازی هم هنوز خبری هم از پاداش یا قول پاداش نیست. 

در همین رابطه عابدینی می گوید: بعد از 22 سال موفق شدم مدال برنز جهانی را بگیرم. این مدال برایم ارزشمند بود، حریفان قدرتمندی را شکست دادم و از بین مدالهایی که گرفتم این برایم ارزشمند ترین است. دوست داشتیم کسی بیاید، به هر حال اولین بار بود به چنین مدالی رسیده بودیم اما کسی نیامد.

وی درباره پاداش ها هم می‌گوید: برای مسابقات جهانی قرار است به فدراسیون پیغام بدهند و ببینیم تا چقدر پرداخت می کنند، اما فعلا خبری نیست.

شمشیربازی سابر ایران با نداشته‌هایش افتخارات بزرگی را برای ورزش ایران کسب کرده، به طوری که غول‌های بزرگ دنیا هم از این کار در تعجب هستند.

اگر اسلحه سابر و قهرمانانی همچون عابدینی و فخری نبودند، شمشیربازی هم در ایران خریداری نداشت، پس نباید این قهرمانان را کم انگیزه کرد و مسئولان فدراسیون، وزارت و کمیته هم باید آنطور که باید از این قهرمانان تجلیل به عمل بیاورند. آنها توانایی‌های خود را ثابت کرده‌اند و بدون حاشیه و در خفا مدال‌هایشان را هم گرفته‌اند و حالا نوبت حمایت است.

المپیک نزدیک است و اگر مسئولان ورزش، شمشیربازی را به واسطه افتخارات سابریست‌هایش جزو رشته های مدال آور قلمداد کرده‌اند، پس باید حمایت کنند. این رشته راه بسیار نزدیکی برای کسب سهمیه دارد و بعد از آن باید برای مدال 2020 تمرکز کند، پس نیاز است که حمایت‌های دلگرم کننده خودش را نشان دهد. به ویژه اینکه در پیش بینی های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، شمشیربازی در ردیف رشته های مدال آور توکیو 2020 دیده شده و متولیان ورزش باید بدانند مدال بدون حمایت به دست نخواهد آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها