قایدی به استقلال باز می‌گردد!/ نکونام، مهدی قایدی را خواست

بازگشت مهدی قایدی بعد از پایان فصل جاری با درخواست جواد نکونام در حالی از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شده که این موضوع از جهات مختلف قابل بررسی است.

قایدی به استقلال باز می‌گردد!/ نکونام، مهدی قایدی را خواست

 

ایران ورزشی نوشت: 

مسأله اول این است که همین کادر فنی و کادر مدیریتی که گفته می‌شود بر سر بازگرداندن قایدی به استقلال بعد از پایان فصل به اجماع رسیده باشند، فصل بعد نیز بر مسند کار باشند.

هر چند که داشتن بازیکنی با سیاق قایدی را هر مربی درخواست خواهد داد و بعید است اصولاً کادری باشد که از داشتن چنین بازیکنی صرفنظر کند.

اما به هر شکل ابتدا باید سرمربی یک تیم برای جذب بازیکن درخواست بدهد و با توجه به اینکه هنوز زمان قابل توجهی تا پایان فصل باقی مانده و حتی ممکن است در صورت قهرمان شدن استقلال نیز جواد نکونام به دلایلی که برای خودش قابل توجه است از استقلال استعفا کند، بنابراین قرار دادن نام این بازیکن را در فهرست خریدهای فصل بعد آن هم از چنین فاصله‌ای باید بیشتر شبیه به یک طرح خام دانست.

از طرف دیگر حتی اگر همه چیز به همان سمتی برود که خطیر و نکونام در استقلال باشند و موضوع جذب قایدی در اولویت مدیران این باشگاه قرار بگیرد، باید به قراردادی که قایدی با باشگاه الاهلی امارات منعقد کرده و هنوز بعد از پایان فصل جاری 2 فصل دیگر از آن باقی خواهد ماند، توجه کرد.

باشگاه استقلال یک بار در زمان مربیگری ساپینتو توانست قایدی را به طور قرضی از باشگاه الاهلی به خدمت بگیرد اما نتیجه جذب قایدی بدهی به باشگاه اماراتی شد و هنوز این مبلغ به باشگاه اماراتی واریز نشده است.

قایدی زمانی که به امارات رفت قراردادی به مدت 5 سال با الاهلی امضا کرد که در پایان فصل جاری 2 فصل دیگر از این قرارداد باقی خواهد ماند. باشگاه استقلال هم اگر تمایل به بازگرداندن قایدی در پایان فصل جاری داشته باشد، باید مبلغ قابل توجهی برای پرداخت به باشگاه الاهلی امارات تأمین کند تا بتواند چنین بازیکنی را در اختیار داشته باشد.

در عین حال باید به این موضوع مهم نیز توجه داشت اگر قایدی در فصل جاری نمایش مطلوبی داشته باشد، چه بسا همین باشگاه الاتحاد کلبا که فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌بیند بار دیگر با باشگاه الاهلی مذاکره کرده و برای یک فصل دیگر قایدی را در اختیار بگیرد.

حتی ممکن است قایدی طوری پیش برود که باشگاه الاهلی امارات نسبت به در اختیار داشتن این بازیکن ابراز نیاز کند و در چنین شرایطی بازگشت قایدی به استقلال بسیار سخت‌تر خواهد شد.

با کدام بودجه؟!

موضوع بازگشت مهدی قایدی از این بابت بیشتر زیر سؤال می‌رود که می‌بینیم وضعیت مالی باشگاه استقلال همین حالا رو به راه نیست و خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده این باشگاه را به طور جدی تهدید می‌کند. باشگاه استقلال در ابتدای فصل جاری نیز با فشار حداکثری هواداران برای حفظ قایدی مواجه بود اما فقدان بودجه کافی موجب شد این بازیکن به باشگاه سابقش بازگردد.

حالا نیز اگر انگیزه‌ای برای بازگرداندن این بازیکن وجود داشته باشد تا شاید استقلال فصل بعد از چنین بازیکنی برخوردار باشد، باید منابع مالی مورد نظر تأمین شود تا چنین بازیکنانی به خدمت استقلال درآیند.

اینکه صحبت از بازگرداندن قایدی شود در حالی که قراردادهای فصل پیش تسویه نشده، از آن ادعاهایی است که با واقعیت امروز استقلال همخوانی ندارد و باید در این راستا معجزه شود تا استقلال از بحران مالی عبور کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها