تراکتور نمی‌خواهد کاوه را اذیت کند

با فسخ قرارداد کاوه رضایی انتظار می‌رفت او با باشگاه استقلال قرارداد امضا و این تیم را در نیم فصل دوم همراهی کند.

تراکتور نمی‌خواهد کاوه را اذیت کند

کاوه رضایی مهاجم گلزن ایرانی که چند فصل در شارلروای بلژیک توپ می‌زد، این فصل تصمیم گرفت به کشورش برگردد تا با خودنمایی در فوتبال ایران بتواند بار دیگر به تیم ملی برسد. رضایی که چند سالی در استقلال حضور داشت، این فصل هم دوست داشت در این تیم آبی تهرانی بازی کند. او حتی با باشگاه استقلال به توافق رسید و در تمرینات هم حاضر می‌شد اما در اتفاقی عجیب، خبر رسید لیست باشگاه استقلال جا ندارد و به خاطر اینکه ارسلان مطهری حاضر به فسخ قراردادش نیست، فعلاً نمی‌توانند با کاوه رضایی قرارداد امضا کنند. با این شرایط، کاوه رضایی به تراکتور تبریز رفت و قرار بود نیم فصل برگردد تا در استقلال کارش را دنبال کند. رضایی طبق قول و قرارهایی که با باشگاه استقلال داشت، نیم فصل قراردادش را با تراکتور به صورت یکطرفه فسخ کرد. در آن زمان، باشگاه تراکتور خیلی اصرار داشت رضایی چنین کاری نکند و از او خواستند تا پایان فصل صبر کند اما این مهاجم ۳۱ ساله تحت هیچ شرایطی حاضر به ماندن نشد و در نهایت قرارداد خود را یک روز قبل از پایان نقل و انتقالات نیم فصل، فسخ کرد. اتفاقی که همچنان دردسرهایش ادامه دارد.

با فسخ قرارداد کاوه رضایی انتظار می‌رفت او با باشگاه استقلال قرارداد امضا و این تیم را در نیم فصل دوم همراهی کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه باشگاه تراکتور از رضایی شکایت کرد. طبق شکایتی که باشگاه تبریزی انجام داد، فسخ قرارداد کاوه رضایی غیرقانونی اعلام شد. این بازیکن و وکلایش نسبت به رأی اعتراض کردند و رأی به کمیته استیناف رفت اما دیروز خبر رسید که باز هم کاوه رضایی محکوم شد: «به موجب نامه‌ای که به امضای آقایان غفاری، دادرس، موسوی و علیرضا صالحی رسیده است، شکایت کاوه رضایی از حکم کمیته انضباطی و درخواست موجه دانستن فسخ قراردادش با تراکتور به نتیجه نرسیده و این کمیته رأی اولیه را تأیید کرده است.»

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتور در مورد رأی صادره می‌گوید: «کاوه رضایی بازیکن ارزشمندی است که برای ما زحمت کشیده و باید شأن او مراعات شود. در هر صورت به دلیل قراردادی که با استقلال امضا کرده بود به امید رفتن به این تیم، قراردادش را فسخ کرد. قبل از ترک تبریز، من و محمدرضا اخباری کاپیتان تیم، با او صحبت کردیم که بماند و کارش را دنبال کند اما مصمم بود که تبریز را ترک کند و برود. روز آخر نقل و انتقالات هم قراردادش را فسخ کرد. کمیته وضعیت بازیکنان، تأکید کرد فسخ قرارداد غیرموجه است چون قرارداد یکساله بود و باید می‌ماند. ایشان و ۲ وکیلش، نسبت به رأی اعتراض کردند. حکم اینطور بود که وقتی قرارداد غیرموجه فسخ می‌شود بازیکن تا انتهای فصل نمی‌تواند به هیچ باشگاهی ملحق شود. کمیته تعیین وضعیت بازیکنان، این بخش را برای پیوستن بازیکن بعد از فسخ غیرموجه در اختیار کمیته نقل و انتقالات قرار داد اما اعتراضات وارده را مردود اعلام کرد و رأی مردود شد.»

با این شرایط، حالا باشگاه تراکتور می‌تواند تقاضای غرامت داشته باشد و حتی کاوه رضایی را ۴ تا ۶ ماه محروم کند. نصیرزاده با تأیید این موضوع ادامه می‌دهد: «قانون اجازه می‌دهد شکایت و تقاضای غرامت کنیم که اگر این اتفاق بیفتد محرومیت ۴ تا ۶ ماهه هم در آن وجود دارد اما ما هنوز شکایت نکردیم.»

ظاهراً باشگاه تراکتور به دنبال این است که موضوع دوستانه و بدون شکایت حل شود اما باید دید واکنش رضایی و وکلایش به این مسأله چطور است. مدیرعامل باشگاه تراکتور در رابطه با این مسأله می‌گوید: «قرار است یک جلسه با وکلای ایشان و کارگزارشان برگزار کنیم. با عنایت به حسن نیتی که داریم موضوع را زودتر فیصله بدهند. فعلاً منتظر برخی تحولات هستیم اما همانطور که ایشان بازیکن حرفه‌ای فوتبال است ما هم باشگاه حرفه‌ای هستیم که باید از حقوق خود دفاع کنیم و منتظر هستیم مسابقات به پایان برسد تا در این رابطه تصمیم بگیریم. در هر صورت طبق مقررات می‌توانیم هم شکایت کنیم، هم غرامت بگیریم و هم محرومش کنیم.»

اگرچه باشگاه تراکتور به دنبال مذاکره با وکلای کاوه رضایی است اما هوشنگ نصیرزاده فکر می‌کند مذاکره با این بازیکن نتیجه نمی‌دهد: «تجربه نشان داده مذاکره کردن نتیجه ندارد. به هر حال ما ایشان را بازیکن حرفه‌ای می‌دانیم که می‌تواند به تیم ملی کمک کند.»

گفته می‌شود باشگاه تراکتور به دنبال این است که مبلغ پرداختی به کاوه رضایی را برگرداند اما نصیرزاده در پاسخ به این سوال فقط همین چند جمله را بیان می‌کند: «امیدوارم موضوع حل شود. این مصاحبه برای این بود که به فکر باشند و زودتر مشکل را حل کنند. ما اصلاً دوست نداریم رضایی محروم شود.»

با این شرایط به نظر می‌رسد کاوه رضایی چاره‌ای جز توافق ندارد و اگر می‌خواهد محروم نشود باید با شروط باشگاه تراکتور کنار بیاید. باید دید این اتفاق می‌افتد یا اینکه رضایی، محرومیت را به جان می‌خرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها