انتظاری: پرسپولیس اشتباه سپاهان را تکرار نمی‌کند

شاید از نظر فنی چیز زیادی از دربی در نمی‌آمد اما با وجود این بازیکنان پرسپولیس بازی حساب شده‌ای را ارائه دادند چون یحیی خیلی خوب تیم استقلال را آنالیز کرده بود.

انتظاری: پرسپولیس اشتباه سپاهان را تکرار نمی‌کند

سهراب انتظاری مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است با حضور مهاجمانی مانند عیسی و عبدی، تیم پرسپولیس در خط حمله هیچ مشکلی ندارد. مهاجم اسبق پرسپولیس اعتقاد دارد برد پرگل استقلال مقابل هوادار به نوعی بازیکنان تیم رقیب را فریب داد تا آنها بدون انگیزه‌های لازم برای دربی پای به مصاف با پرسپولیس در دربی 100 بگذارند. انتظاری پس از رسیدن پرسپولیس به صدر معتقد است پرسپولیس نباید اشتباه سپاهان را تکرار کند و با همه توان در سه دیدار باقیمانده و پایانی فصل ظاهر شود.

 

دلیل برد پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 100 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باخت مقابل سپاهان تلنگری برای پرسپولیس شد تا پس از آن همدلی بین کادر و بازیکنان به وجود بیاید و بازیکنان درصدد جبران مافات باشند و اتفاقات خوبی را رقم بزنند. از این‌رو پرسپولیس در تمام بازی‌های بعد از سپاهان پیروز شد و اوج آن هم برد مقابل استقلال در دربی بود که به نوعی حکم یک دیدار شش امتیازی را برای سرخپوشان داشت. همه جای دنیا دربی ارزش بالایی داشته و هیجان بالایی دارد. دربی 100 هم از این قاعده مستثنی نبود و جذابیت و هیجان خودش را داشت.

اتفاقات رخ داده قبل از دربی را در نتیجه‌ای که رقم خورد تا چه اندازه تأثیرگذار می‌دانید؟

من فکر می‌کنم اتفاقات رخ داده کفه ترازو را برای پرسپولیس به شکل معناداری سنگین کرد. بازیکنان استقلال بعد از برد مقابل هوادار نهایت شادی و خوشحالی خودشان را انجام داده و به نظرم برای دربی آن انگیزه لازم را نداشتند و در باد آن برد پرگل تصور برد دیگری را مقابل پرسپولیس داشتند. نکته‌ای که مهم‌ترین اشتباه استقلال بود. این در حالی بود که پرسپولیس بعد از بازی خوب و حساب‌شده‌اش مقابل مس کرمان بسیار سنجیده و بابرنامه پای به دربی گذاشت.

اما قبول دارید که دربی کم‌موقعیت بود و شاید بازی زیبایی را از دو تیم شاهد نبودیم؟

شاید از نظر فنی چیز زیادی از دربی در نمی‌آمد اما با وجود این بازیکنان پرسپولیس بازی حساب شده‌ای را ارائه دادند چون یحیی خیلی خوب تیم استقلال را آنالیز کرده بود. پرسپولیس به‌دنبال مالکیت توپ بود و استقلال هم به‌دنبال انتقال سریع توپ از دفاع به حمله و چشم به ضدحمله‌ها داشت. در این بین استقلال هم جدا از بیست دقیقه اول که قایدی یک‌بار از جناح راست پرسپولیس حمله کرد در بقیه دقایق نتوانست از جناحی که دانیال در آنجا بازی می‌کرد کار خاصی انجام دهد و به این ترتیب تمام قدرت و دلخوشی حملات استقلال که نفوذهای قایدی بود در عمل خنثی شد و دفاع راست پرسپولیس به طور کلی قایدی را از جریان بازی خارج ساخت. در طرف مقابل پرسپولیس از کمترین موقعیت خودش بهترین استفاده را کرد و با استفاده از بازیکنانی که در بازی‌های بزرگ بهترین تأثیر را از خود نشان می‌دهند کاری کرد کارستان. در این بین دوست دارم در مورد مرحوم انصاریان صحبت کنم که همواره مرد بازی‌های بزرگ بود و شاید حتی در آستانه دربی خیلی خوب تمرین نمی‌کرد اما همیشه بهترین بازی و بهترین گل‌ها را می‌زد. عیسی هم با گلزنی در دربی نشان داد که بازیکن بازی‌های بزرگ است و به نوعی مزد زحمات و سختکوشی‌اش را گرفت. بازیکنی که بعد از اتفاقات محرومیت و مصدومیت، سختی‌های زیادی کشید و به نوعی با صبوری و تلاش زیاد، مزد صبر خودش را گرفت. بازیکنی دربی‌باز و فوتبال‌بلد که گلش را به شکل کاملاً حرفه‌ای به ثمر رساند.

با امتیازی که سپاهان از دست داد و پرسپولیس به صدر رسید بازی‌های پایانی پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قبلاً تکلیف قهرمانی دست سپاهان بود اما حالا که همه چیز به نتایج پرسپولیس بستگی دارد آنها فقط باید برنده شوند و بازی به بازی پیش بروند البته بازی هنوز تمام نشده و با وجود اینکه پرسپولیس در صدر است باید بازیکنانش با همه انگیزه بالایی که در دربی و پس از باخت مقابل سپاهان داشتند در سه بازی پایانی‌شان هم ظاهر شوند. به نظرم بازی در کرمان مقابل مس این شهر بهترین بازی پرسپولیس بود که سه گل زد و چندین گل دیگر را نزد. در حال حاضر هم پرسپولیس باید طوری در سه بازی پایانی‌اش بازی کند که غافلگیر نشود و امتیازی را از دست ندهد.

در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل گل‌گهر در جام حذفی چه صحبتی دارید؟

در زمین خوب هیچ تیمی حریف پرسپولیس نمی‌شود و به نظرم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از سد گل‌گهر می‌گذرد و به نیمه نهایی می‌رسد. شرایط تیمــــــــی پرسپولیس در حال حــــــــــــــــاضر فوق‌العــــــــاده است و حفظ همین شرایط پرسپولیـــس را به گرفتــــــــــــــــن همه جام‌هــــای داخلی بسیار امیــــــــدوار می‌سازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها