اسماعیلی‌فر: گل عیسی اروپایی بود

امیر قلعه‌نویی مربی باتجربه‌ای است و چند سال در لیگ ایران مربیگری کرده است. او به خوبی بازیکنان را می‌شناسد و قطعا نفرات آماده را به تیم ملی دعوت می‌کند.

اسماعیلی‌فر: گل عیسی اروپایی بود

امیرحسین اعظمی

پرسپولیس در یکی از حسا‌س‌ترین بازی‌های این فصل لیگ برتر، استقلال را در دربی تهران شکست داد تا همچنان برای رسیدن به قهرمانی امیدوار باشد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی به 3 امتیاز مهم این بازی رسیدند که مقابل استقلال دروازه‌شان را بسته نگه داشتند، آن هم در حالیکه آبی‌های پایتخت در تمامی بازی‌های نیم فصل دوم موفق به گلزنی شده بودند. برد پرسپولیس در دربی 100 بهانه‌ای شد تا با دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست سرخ‌پوشان صحبت کنیم، او تاکید کرد که پرسپولیس با همدلی و انسجام تیمی موفق به شکست دادن استقلال شد. گفت‌وگو با  با اسماعیلی‌فر را می‌خوانید.

 

بازی چطور بود؟

عالی بود. با توجه به شرایط جدول و اینکه هر دو تیم در کورس قهرمانی هستند، حساسیت بازی بیشتر شده بود. دربی همیشه برای هواداران دو تیم مهم است و آنها دوست ندارند تیمشان بازنده باشند. در نهایت ما برنده از زمین بیرون آمدیم و خوشحالم که هواداران پرسپولیس این برد را جشن گرفتند.

با توجه با نتایج فوق‌العاده استقلال در نیم فصل دوم، خیلی‌ها تصور می‌کردند آنها برنده این بازی شوند. در این مورد چه صحبتی داری؟

استقلال همیشه استقلال است و کیفیت آنها مشخص است. استقلال در فاز حمله و دفاع بازیکنان خوبی دارد، خصوصا در خط جلو ولی ما هم پرسپولیس هستیم. امسال تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال و تراکتور جدا از اینکه نتایج خوبی گرفتند، فوتبال خوبی را هم به نمایش گذاشتند. ما بازی سختی داشتیم ولی خدا را شکر که 3 امتیاز مهم گرفتیم.

 

چرا بازی کم موقعیت بود؟

این به خاطر حساسیت بازی بود. هر دو تیم در کورس قهرمانی هستند و نمی‌خواستند شکست بخورند. خوشبختانه ما از موقعیت‌ها بهتر استفاده کردیم و برنده شدیم.

برخی از هواداران پرسپولیس همیشه از یحیی گل‌محمدی انتقاد می‌کردند که تفکرات او در دربی تدافعی است. در این مورد چه صحبتی داری؟

من معتقدم آمار هیچ وقت به ما دروغ نمی‌گوید. آقا یحیی تا حالا در دربی و در جریان بازی شکست نخورده است و این نشان می‌دهد که او چقدر در این بازی مهم عملکرد خوبی داشته است. اگر یک بازی شکست بخوریم می‌بینید که چه جوی درست می‌شود چون نباختن در دربی برای هواداران بسیار مهم است. این را هم باید بگویم که در پرسپولیس و استقلال مربیانی که تفکر دفاعی دارند، موفق نمی‌شوند چون هواداران از این دو تیم برد و بازی تهاجمی می‌خواهند. البته در فوتبال دفاع کردن هم یک تاکتیک است و حتی تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا، رئال مادرید یا منچسترسیتی هم ممکن است گاهی اوقات برای نتیجه گرفتن دفاع کنند.

مهدی قایدی در نیمه اول دربی چند بار از سمت راست به قلب دفاع زد ولی در ادامه توانستید این بازیکن و همچنین محمد محبی را مهار کنید. قبول داری این موضوع نقش مهمی در برد پرسپولیس داشت؟

برای هواداران این موضوع مهم نیست که کدام بازیکن یار تیم حریف را مهار می‌کند، برای آنها فقط برد مهم است. وینگرهای استقلال بازیکنان آماده‌ای هستند ولی ما هم بهترین نفرات را در این پست داریم و دیدید که سعید صادقی و مهدی ترابی چقدر خوب کار کردند. مهار خط جلوی استقلال فردی نبود و ما با انسجام تیمی این کار را انجام دادیم. ما در زمین مسابقه مثل برادر پشت هم بودیم و می‌خواستیم از این بازی برنده بیرون بیاییم.

عیسی آل کثیر دوباره در دربی یک گل مهم و 3 امتیازی برای پرسپولیس زد. فکر می‌کردی او در این بازی مهم گل بزند؟

عیسی در این چند هفته خیلی زحمت کشید و در گذشته هم خودش را در لیگ برتر، آسیا و همچنین دربی ثابت کرده بود. این گل عیسی را به پرسپولیس برگرداند، گل او واقعا اروپایی بود. عیسی یک مهاجم دربی باز است و امیدوارم باز هم برای پرسپولیس گل بزندو

فکر می‌کنی داستان قهرمانی لیگ امسال در نهایت به کجا ختم شود؟

ما فقط باید 3 بازی را ببریم و منتظر باشیم که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. وظیفه ما این است که در 3 بازی پایانی کارمان را درست انجام دهیم.

بعد از تغییر در کادر فنی تیم ملی، فکر می‌کنی دوباره دعوت شوی؟

امیر قلعه‌نویی مربی باتجربه‌ای است و چند سال در لیگ ایران مربیگری کرده است. او به خوبی بازیکنان را می‌شناسد و قطعا نفرات آماده را به تیم ملی دعوت می‌کند. من هم تلاش می‌کنم تا ابتدا در پرسپولیس عملکرد خوبی داشته باشم و سپس به تیم ملی دعوت شوم.

در مورد بازی با گل‌گهر در جام حذفی چه صحبتی داری؟

ما در جام حذفی هم به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنیم و باید این بازی را ببریم تا یک گام به فینال نزدیک‌تر شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها