اقبالی: در فوتبال ایران تبانی و شرط‌بندی وجود دارد/ مافیای داوری و بازیکن، لیگ را اذیت می‌کنند

در حال حاضر تیم استقلال بهتر از پرسپولیس است. اما این مسائل در دربی مطرح نیست و این بازی کاملاً احساسی است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد نتیجه چه می‌شود.

اقبالی: در فوتبال ایران تبانی و شرط‌بندی وجود دارد/ مافیای داوری و بازیکن، لیگ را اذیت می‌کنند

همه جنجال‌ها از نتیجه پرگل بازی استقلال و هوادار شروع شد. جایی که هوادار شش گل از استقلال دریافت کرد و توان مقابله با آن را نداشت. اینکه بگوییم از فردای بازی، اشتباه گفته‌ایم، از همان ثانیه‌های بعد از بازی فضای مجازی پر شد از حرف و حدیث و درست شدن شایعات. در این میان هم حرف‌های یکسری از پیشکسوتان پرسپولیس این فضا را ملتهب‌تر کرد و نتیجه بازی را به نوعی تبانی جلوه داد. اما ساپینتو این روزها به جای پرداختن به آنچه در فضای مجازی و حقیقی گفته می‌شود مثل همیشه پر نشاط نشان داده و طوری رفتار می‌کند که انگار هیچ اتفاق حاشیه‌ای نیفتاده است. همین روحیه او نیز باعث شده تا استقلال بعد از حذف شدن از آسیا وارد فضای حاشیه‌ای نشده و به کار خود بپردازد. این اتفاق می‌تواند برای استقلال که در آستانه بازی دربی قرار دارد بهترین اتفاق باشد. با مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در خصوص مسائل پیش آمده هم‌صحبت شدیم.

 

استقلال با نتیجه پرگل توانست هوادار را شکست دهد، نظرتان در خصوص این بازی چیست؟

به نظرم ساختار دفاعی تیم هوادار بسیار به هم ریخته بود و از جایی که سه گل دریافت کردند شیرازه تیم‌شان از هم پاشید و گل‌های دیگر را نیز دریافت کردند. من فکر می‌کنم این تیم هوادار بود که با بد بازی کردن این فضا را برای تیم استقلال مهیا کرد تا با نتیجه پرگل برنده این مسابقه شود. این را هم بگویم تیم‌هایی که مقابل استقلال بازی می‌کنند به نوعی خود را از پیش باخته می‌دانند و این ذهنیت باعث می‌شود که حتی اگر مستحق باخت نباشند، ببازند. شما در نظر بگیرید بازیکنی مثل قایدی بازیکنی در حد استاندارد بین‌المللی نیست. نمی‌توان قایدی را با یکی مثل مسی قیاس کرد. اما مدافعان جلوی او هل می‌کنند و به راحتی اجازه می‌دهند قایدی از آنها رد شود. این در حالی است که اگر تیم‌ها برنامه داشته باشند دو بازیکن را مأمور مهار این بازیکن می‌گذارند تا نفر دوم بتواند به خوبی سد این بازیکن شود. اما با همه این تفاسیر استقلال با وجود تمام مشکلاتی که داشته به خوبی توانسته آنها را مهار کند و حالا در صدر جدول است.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که این روزها علی‌رغم حذف از آسیا باعث موفقیت این تیم شده، این است که خیلی خوب توانسته‌اند خودشان را جمع و جور کرده و تاکنون صدر جدول هستند، به نظر شما علت این مسأله چیست؟

چون آسیا برای استقلال مهم نیست و ساپینتو هم مربی هیجانی‌ای است به بازیکنان انگیزه داده است. بازیکنان استقلال و پرسپولیس فقط دوست دارند قهرمان شوند تا تیم حریف‌شان قهرمان نشود و خیلی هم برای‌شان رفتن به آسیا مهم نیست.

چرا؟

شما نگاه کنید میانگین سنی بازیکنان استقلال چقدر است. بعضی از بازیکنان دو بار به جام جهانی رفته‌اند یعنی تورنمنت بزرگتر از آسیا را دیده‌اند، به همین دلیل آسیا برای‌شان مهم نیست. برای همین است که من دوست دارم قرارداد قلعه‌نویی چهار ساله شود و بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت کند تا آنها سرشار از انگیزه باشند اما الان میانگین سنی تیم ملی هم زیاد است! همین انگیزه را از بازیکنان می‌گیرد و موفقیت را کم می‌کند.

دربی در پیش است. شما این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

در حال حاضر تیم استقلال بهتر از پرسپولیس است. اما این مسائل در دربی مطرح نیست و این بازی کاملاً احساسی است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد نتیجه چه می‌شود.

 

بعد از بازی استقلال و هوادار خیلی‌ها بحث تبانی را پیش کشیده‌اند. چقدر موافق این بحث هستید و آن را قبول دارید؟

من اعتقاد دارم در لیگ ما تبانی وجود دارد اما کسی تاکنون نتوانسته آن را اثبات کند! مافیای داوری و بازیکن و حتی شرط‌بندی هم هست. ای‌کاش مسئولان به این مسائل ورود می‌کردند. اما آنهایی که متوجه تبانی و مافیا در فوتبال می‌شوند چون شرایط اثبات ندارند محکوم می‌شوند.

خیلی‌ها حتی مسأله شرط‌بندی در خصوص پنالتی استقلال را پیش کشیده‌اند، نظرتان چیست؟

بله این مسائل بعد از بازی مطرح شد. اما به نظرم پنالتی زدن حسینی به هوادار نوعی توهین به تیم حریف بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها