درخشان: شانس قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی بیشتر است

پرسپولیس در جام حذفی راه همواری برای قهرمانی دارد اما نباید فراموش کنیم این جام خیلی خطرناک است و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

درخشان: شانس قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی بیشتر است

حمید درخشان معتقد است با باخت سپاهان و به حداقل رسیدن فاصله، بخت قهرمانی سه تیم مدعی قهرمانی به گونه‌ای تقریباً با یکدیگر برابر شده و عملکرد بهتر در پنج بازی باقیمانده سند قهرمانی آن تیم را امضا خواهد کرد.

از برد پرسپولیس مقابل ملوان گفت و گوی خودمان را شروع کنیم.

 بازی تا قبل از رسیدن پرسپولیس به گل شرایط فنی خوبی نداشت و همه چیز در سطح پایین و نرمال قرار داشت اما در یک فعل و انفعال پرسپولیس به گل رسید که دانیال پاس خوبی به ترابی داد تا این بازیکن گل اول تیمش را به ثمر برساند و پس از آن پرسپولیس به گل دوم خود هم دست یافت تا با دو گل برتری به رختکن برود.

شرایط فنی دو تیم در نیمه دوم را چگونه ارزیابی کردید؟

ملوان در نیمه دوم هجومی‌تر آمد و پرسپولیس هم به واسطه دو گل برتری که داشت راحت‌تر و با شهامت بیشتر کار کرد و به گل سوم نیز دست یافت تا حاشیه امنیت خوبی پیدا کند. پس از آن پرسپولیس برای کنترل بازی و تسلط بیشتر بر توپ و میدان کار کرد. ملوان حریف پرسپولیس هم تیم جوانی بود که حمله می‌کرد اما در این فاز خیلی برنامه نداشت.

 در رابطه با شکست سپاهان و به حداقل رسیدن فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس و استقلال چه صحبتی دارید؟

وقتی پرسپولیس و استقلال برنده شدند آن حاشیه امنیت را از تیم بالای سر خودشان گرفتند در این بین خمس هم با پشتوانه هواداران و تفکراتش موفق شد برد خوبی را کسب کند. حضور هواداران پرشمار تراکتور واقعاً شرایط خیلی سختی را برای سپاهان به وجود آورد و نقش مهمی در پیروزی تیم تراکتور ایفا کرد چیزی که احتمالش می‌رفت و پیش از بازی نیز پیش‌بینی‌هایی در این رابطه انجام شده بود. در هر حال حالا فاصله به حداقل رسیده و تیمی که در پنج بازی باقیمانده بهتر کار کند قطعاً قهرمان خواهد شد که طبعاً من به عنوان یک پرسپولیسی امیدوارم عنوان قهرمانی به پرسپولیس برسد.

 در رابطه با شرایط بدنی بازیکنان پرسپولیس مقابل ملوان مشکلی را احساس نکردید؟

به هر حال در نیمه دوم و از دقیقه ۷۰ به بعد بازیکنان تیم با افت بدنی مواجه شدند. موضوعی که فکر می‌کنم اشکال به نوع بدنسازی تیم بازمی‌گردد. در واقع دیدیم که تیم ما به لحاظ فیزیکی و تنفسی به مشکل خورده است که امیدوارم در بازی‌های بعدی این مشکل تکرار نشود.

در مقابل مس کرمان در خانه این تیم چه شرایطی را برای سرخ‌پوشان پیش‌بینی می‌کنید؟

در هر حال پرسپولیس نباید بازی را واگذار کند. در شرایط عادی پرسپولیس بازنده نخواهد بود مگر اینکه آن روز به نوعی روز پرسپولیس نباشد و اتفاقات خاصی رقم بخورد اما در هر صورت پرسپولیس باید برنده شود تا یک گام دیگر خودش را به هدفی که دارد نزدیکتر سازد.

 فکر نمی‌کنید که زور گلزنی و به نوعی انگیزه بالاتر برای زدن گل‌های بیشتر نزد بازیکنان پرسپولیس کمتر شده و به چشم می‌آید؟

به هر حال مربی باید انگیزه زیادی به تیمش بدهد تا برنده بازی باشد و فشار روحی روانی را از روی تیمش بردارد و به حداقل برساند. در این بین قطعاً انگیزه دادن به بازیکنان می‌تواند آنها را برای زدن گل‌های بیشتر ترغیب کند. نکته‌ای که بعد از برد باید اولویت بعدی سرخ‌پوشان باشد چون حالا تفاضل گل هم بعد از برد و کسب سه امتیازها در هر دیدار باید اولویت دوم سرخ‌پوشان باشد.

 در بین مهاجمان پرسپولیس کدام زوج را بهتر می‌دانید؟

عمری بازیکن خیلی خوبی است اما قرار نیست این بازیکن در خط حمله هر کاری انجام دهد. او باید گل بزند. در پرسپولیس ما هافبک خلاقی مانند سروش داریم. بازیکنی که می‌تواند مهاجمان را تغذیه کند. در خصوص مهاجمان هم مربی تعیین‌کننده است که کدام مهاجم را در کنار عمری قرار دهد.

در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل گل‌گهر در جام حذفی چه توضیحی دارید؟

گل‌گهر تیم خوبی است اما پرسپولیس می‌تواند از سد این تیم در جام حذفی بگذرد و به نیمه نهایی برسد.

قبول دارید که اگر پرسپولیس نمایشی مانند بازی مقابل سپاهان در اصفهان در جام حذفی داشته باشد شانس اول قهرمانی در جام حذفی خواهد بود؟

شانس قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی می‌تواند بیشتر باشد اما آن بازی تکرارشدنی نیست چون هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و معمولاً در فوتبال هم چنین مسأله‌ای حاکم است ‌و وجود دارد. پرسپولیس در جام حذفی راه همواری برای قهرمانی دارد اما نباید فراموش کنیم این جام خیلی خطرناک است و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها