آبشک: الان زمان تغییر نسل نیست/ فولاد با منصوریان فوتبال متفاوتی بازی می‌کند

کادرفنی قبلی تلاش کردند و زحمات زیادی کشیدند اما به هر دلیلی ادامه همکاری مهیا نشد و آقای منصوریان آمد.

آبشک: الان زمان تغییر نسل نیست/ فولاد با منصوریان فوتبال متفاوتی بازی می‌کند

محمد آبشک مدافع فولاد خوزستان از اینکه تیمش سال ۱۴۰۲ را با برد شروع کرد خیلی خوشحال است و حالا فکر می‌کند در بازی‌های باقی‌مانده باید نتایج بهتری کسب کنند تا بتوانند جایگاه تیم را تغییر دهند و بالاتر ببرند. آبشک که امیدوار به روزهای بهتر است، برای اولین بار کار با علیرضا منصوریان را تجربه می‌کند، می‌گوید باید نتایج گذشته را جبران کرد و با بازی‌های متفاوت، بردهای بیشتری به دست بیاوریم.

 

اوضاع فولاد این روزها چطور است؟

همانطور که می‌دانید ما در کل نتایج خوبی نگرفتیم و فکر می‌کنم نتوانستیم انتظاراتی که باشگاه و هواداران داشتند را برآورده کنیم. خودمان می‌دانیم نتایج‌مان مناسب نبود. در مقطعی از فصل نتایج خوبی گرفتیم اما در مقطعی خوب نبودیم و نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم. به همین دلیل در چند بازی باقی مانده تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که نتایج خوبی بگیریم و جایگاه را بهتر کنیم.

پس انگیزه بالایی برای بازی‌های باقی مانده دارید؟

با توجه به بردی که مقابل پیکان در شروع سال جدید به دست آوردیم حالا تمام تلاش‌مان این است که در چند بازی باقی مانده با تمام توان بجنگیم و جایگاه را بهتر کنیم. اول فصل همه فولاد را جزو ۳، ۴ تیم اول جدول می‌دانستند اما متأسفانه بدشانسی گریبان‌مان را گرفت.

تغییر کادرفنی چقدر در تیم تغییر به وجود آورد؟

کادرفنی قبلی تلاش کردند و زحمات زیادی کشیدند اما به هر دلیلی ادامه همکاری مهیا نشد و آقای منصوریان آمد. من تا به حال با آقای منصوریان کار نکرده بودم و الان می‌بینم مربی خوبی است که با تمام وجود کار می‌کند و برای تیم وقت می‌گذارد. منصوریان در شرایط سختی آمد و تلاش می‌کند شرایط تیم را بهتر کند.

این هفته بازی مهمی مقابل نساجی دارید که با توجه به اینکه میزبان هستید، حتماً برای فولاد اهمیت زیادی دارد.

قطعاً همینطور است. با توجه به برد خارج از خانه مقابل پیکان، حالا این بازی برای‌مان اهمیت زیادی دارد و باید حتماً ببریم تا شرایط‌ فولاد در جدول بهتر شود. بازی مهمی است که با حضور تماشاگران‌مان هم برگزار خواهد شد. درست است که نتایج‌مان باب میل هواداران نبود اما از آنها می‌خواهیم از تیم حمایت کنند. این تیم متعلق به خودشان است که نیاز به حمایت دارد. با توجه به نوع فوتبالی که بازی می‌کنیم و متفاوت است می‌خواهیم روزهای بهتری را رقم بزنیم و این روند را ادامه دهیم.

در مورد تیم ملی هم صحبت می‌کنید؟ اینکه انتخاب مربی ایرانی خوب است یا باید مربی خارجی انتخاب می‌شد؟

قطعاً مربی ایرانی بهتر است چون شناخت بهتری نسبت به لیگ و بازیکنان ایرانی دارد. پس با این شرایط او می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. در مقاطعی که مربی خارجی آوردیم، نمی‌گویم پیشرفت نکردیم اما همیشه حاشیه وجود داشت اما من فکر می‌کنم با حضور مربی ایرانی شرایط بهتر است و اتحاد بهتری بین اعضای تیم وجود دارد.

با توجه به همین شناختی که مربی ایرانی از بازیکنان داخلی و لیگ دارد، انتظار می‌رفت قلعه‌نویی به گونه‌ای در تیم ملی تغییر نسل بدهد اما این اتفاق هنوز نیفتاد و در بازی‌های تدارکاتی تقریباً همان نفرات قبلی بازی کردند.

تغییر نسل یکباره نمی‌شود. چند ماه دیگر به مسابقات جام ملت‌های آسیا نمانده و در چنین مقطعی نمی‌توان تغییر نسل به وجود آورد. آن هم قبل از یک تورنمنت حساس که همه نگاه‌ها به آنجا است.

اما انتظار می‌رفت حداقل چند بازیکن را تغییر دهد. مثلاً از بازیکنانی مثل محمد عمری، سینا اسدبیگی، مهدی قایدی و... دعوت کند اما این اتفاق نیفتاد.

هر مربی یک سبکی دارد و شاید بازیکنان آماده و خوبی مثل عمری و قایدی به سبک این مربی نمی‌خورند. باز هم می‌گویم تغییر نسل یکباره نمی‌شود و شاید این بازیکنان به مرور زمان دعوت شوند و قطعاً این اتفاق خواهد افتاد اما حالا که تنها ۶، ۷ ماه به جام ملت‌ها مانده، شرایط برای تغییر نسل مهیا نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها