اسدی و عباس‌زاده بیشتر از 7 تیم لیگ برتری گل زده‌اند

جدول گلزنان لیگ و مدعیان آقای گلی را نگاه کنید.حضور دو بازیکن تراکتور در رأس آنها خودنمایی می‌کند.

اسدی و عباس‌زاده بیشتر از 7 تیم لیگ برتری گل زده‌اند

جدول گلزنان لیگ و مدعیان آقای گلی را نگاه کنید.حضور دو بازیکن تراکتور در رأس آنها خودنمایی می‌کند.پاکو خمز خیلی خوش شانس بوده که محمد عباس‌زاده و رضا اسدی در اوج آمادگی هستند که اگر عباس‌زاده چند بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست نمی‌داد الان شاید تعداد گل‌های زده‌اش به مراتب بیشتر بود.هر چند خودش می‌گوید مهمتر از آقای گلی موفقیت تیمش است.« من و رضا اسدی در کنار هم تلاش می‌کنیم تا بهترین گلزن لیگ، از تیم ما باشد، اگر رضا این عنوان را کسب کند، خیلی خوشحال می‌شوم. همچنین مطمئن هستم که «ریکاردو آلوز» عنوان بهترین پاسور لیگ ایران را به دست می‌آورد؛ آلوز بازیکن باکیفیتی است. کسب عناوین فردی لذتبخش  است، اما موفقیت تراکتور و خوشحالی هواداران مهم‌تر از هر اتفاق دیگری است.البته فراموش نکنیم که اسدی در تیم خمز به‌عنوان یک مهاجم به میدان می‌رود. در حالی که در تمام سال‌های گذشته و بازی‌هایی که از او در سایپا و پرسپولیس به یاد داریم یک هافبک ثابت بود. سرمربی تراکتور اما خیلی خوب تشخیص داد که توانایی‌های اسدی در نوک خط حمله تراکتور خیلی بیشتر است. رضا اسدی در هر پستی که بخواهد، می‌تواند بازی کند؛ اما با توجه به سیستم بازی ما، بهترین جا برای او فوروارد است؛ نه به‌خاطر گلزنی، بلکه به‌خاطر کار و تأثیری که در زمین دارد.»

از میان سه تیم بالای جدول شاید فقط پرسپولیس و یحیی گل محمدی حسرت از دست دادن این بازیکنان را بخورد که روزگاری نه خیلی دور پیراهن سرخ را بر تن داشتند و الان برای تیم‌های دیگری افتخار آفرینی می‌کنند. این آمار در حالی به دست آمده که تا امروز و بعد از گذشت 24 هفته از لیگ همچنان یورگن لوکادیا مهاجی خارجی پرسپولیس که دو روز قبل از دربی رفت از جمع قرمزپوشان جدا شده همچنان با هفت گل زده بهترین گلزن این تیم است.جالب اینکه اسدی و محمدزاده در مجموع 19 گل زده‌اند که بیشتر از نیمی از گل‌های زده پرسپولیس است. جالب‌تر اینکه تعداد گل‌های زده این دو بازیکن از تعداد گل‌های زده هفت تیم لیگ برتری بیشتر است.

سپاهـــــــــان اصفهـــــــــــان هم از جذب شهریار مغانلو و رامین رضاییان استفاده کرد. این دو بازیکن(بخصوص رضاییان) که چند پاس گل سرنوشت ساز هم داده در مجموع 15 گل از 37 گل سپاهان را زده‌اند.حالا تصور کنید اگر یحیی گل محمدی براحتی اسدی، رضاییان، مغانلو را از دست نمی‌داد و عباس‌زاده را هم به خدمت می‌گرفت، آن وقت نه تنها یک تیم بسیار قدرتمندتر در فاز هجومی می‌شد بلکه باعث تقویت دیگر تیم‌های مدعی هم نمی‌شد.البته نباید انتظار داشت چون آنها آن قدر خوب با یورگن لوکادیا قرارداد بستند که حتی نتوانستند موافقت او را برای جدایی بعد از دربی بگیرند.

به هرحال شش هفته و 18 امتیاز باقی مانده و همه فوتبالی‌ها می‌دانند فاصله 3-4 امتیازی برای کسب عنوان قهرمانی خیلی حاشیه امنیت مناسبی نیست. اما آن چه خیلی اهمیت دارد نقش همین بازیکنان گلزن و کلیدی در شش بازی پایانی است.برای مورایس خیلی اهمیت دارد که رضاییان، مغانلو، نیازمند و خارجی‌هایش در بهترین شرایط باشند.الان هم دیگر زمان مناسبی برای افسوس خوردن نیست. بدون شک بازیکنان سپاهان و مورایس همه تلاش‌شان را به کار خواهند گرفت که در هفته اخر حسرت امتیاز از دست رفته‌ای را نخورند و دیگر مدعیان هم با تمام توان به میدان می‌آیند تا در صورت لغزش صدرنشین جای او را بگیرند.به همین دلیل سرمربی سپاهان گفته:« من فکر می‌کنم شش هفته دیگر از لیگ باقی مانده و هر بازی یک فینال است. من فکر می‌کنم شما نمی‌توانید خودتان را قهرمان بدانید وقتی هنوز 18 امتیاز از لیگ باقی مانده است.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها