دیدگاه فنی فرزاد آشوبی در مورد بازی سپاهان و پرسپولیس

فکر می‌کنم قطعاً پرسپولیس با توجه به توانمندی‌هایش به صدر باز می‌گردد و قهرمان می‌شود.

دیدگاه فنی فرزاد آشوبی در مورد بازی سپاهان و پرسپولیس

تقابل تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان در یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور تبدیل به یکی از مهمترین بازی‌های فصل جاری است تا دو تیم مدعی قهرمانی در لیگ برتر برای جامی دیگر به مصاف همدیگر بروند.

فرزاد آشوبی ضمن اشاره به این دیدار درباره وضعیت بازیکنان پرسپولیس و سپاهان و تأثیر نتیجه جام حذفی در عملکرد مدعیان قهرمانی لیگ برتر مواردی را اشاره کرد:

پیش بینی بازی نزدیک ولی جذاب

کارشناس فوتبال ایران درباره دیدار دو تیم در جام حذفی گفت: تقابل دو تیم قوی در فصل جاری فوتبال را شاهد هستیم. هر دو تیم دارای خصیصه‌های فراوان تاکتیکی هستند که بازیکنان تکنیکی نیز در اختیار دارند. بنابراین فکر می‌کنم این دیدار با نتیجه‌ای نزدیک به پایان برسد ولی جذابیت آن اوج فوتبال باشگاهی کشور خواهد شد.

بازیکنان خوب برای تفکرات متفاوت

آشوبی با بیان توانمندی بازیکنان دو تیم پرسپولیس و سپاهان تاکید کرد: هر دو تیم بازیکنان خیلی خوبی دارند که می‌توانند به راحتی تیم ملی را هم تشکیل دهند. همین امر باعث شده تا دو تفکر متفاوت هر تغییر مطلوب را ایجاد کند.

وی افزود: آقای گل محمدی فوتبال مالکانه می‌خواهد و طبق همین فرضیه هم بازیکنانش را وارد زمین می‌کند. با این حال آقای مورایس به عنوان سرمربی سپاهان خلاقیت در خط حمله را مهم دانسته و بر اساس تاکتیک‌های متنوع سعی کرده است گلزن های خود را سلب موقعیت کند.

انرژی بیش از حد پرسپولیس برای اشتباهات داوری

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس ضمن تأیید تاثیراشتباهات متوالی داوران در بازی‌های لیگ برتری پرسپولیس تاکید کرد: مجموعه تیمی پرسپولیس بیش از حد ممکن درباره تأثیر داوری در نتایج این تیم صحبت کرد. شاید یکی از اهداف آنها جلب نظر کارشناسان داوری بود اما همین موضوع تأثیر معکوس روی آنها گذاشت.

نقطه ضعف آشکار سپاهان

آشوبی ضمن اشاره به اجرای صحیح تاکتیک‌های تهاجمی توسط بازیکنان سپاهان تصریح کرد: آنها در خط حمله بازیکنان خلاقی دارند. هافبک‌های سپاهان نیز عالی هستند اما نقطه ضعف بزرگی در خط دفاع دارند که به عمق آنها مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: پیام نیازمند بسیاری از اشتباهات خط دفاعی را پوشش داده است. اگر او نبود گل‌های زیادی توسط مهاجمان حریف دریافت می‌شد.

کمبود یک هافبک برای دو هدف در پرسپولیس

پیشکسوت پرسپولیس با انتقاد از غفلت کادر فنی و مدیریتی این باشگاه در جذب هافبک میانی در نیم فصل گفت: قطعاً پرسپولیس پس از رفتن لوکادیا به مهاجم نیاز داشت اما فکر می‌کنم به همان اندازه هم به هافبکی که همزمان بتواند دو کار مهم را انجام دهد احتیاج داشت. هافبکی که هنگام دفاع به خوبی بازی حریف را خراب کندو در حملات هم خیلی خوب به کمک خط حمله بیاید. متأسفانه همه هافبک‌های فعلی پرسپولیس تنها یکی از این دو ویژگی را دارند.

او ادامه داد: به طور مثال هنگامی که سروش رفیعی وارد زمین می‌شود ضد حمله‌های حریف خیلی سریع اجرا می‌شود. همین امر باعث شده تا بازیکنانی مثل مهدی ترابی هم به خوبی برای گل سازی دچار مشکل شوند. شاید این اتفاق روی چند باخت اخیر پرسپولیس و تساوی مقابل آلومینیوم اراک تأثیر گذاشت.

جام حذفی ربطی به لیگ برتر ندارد

آشوبی بار دیگر به تقابل سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی باز گشت و گفت: شاید خیلی‌ها بگویند این نتیجه باعث تغییر وضعیت فکری هر دو تیم در لیگ برتر شود اما من فکر می‌کنم برنده یا بازنده در دیدار جام حذفی تنها یک تا دو روز ذهنش درگیر می‌شود و سپس به روند قبلی بر می‌گردد.

توانایی سبقت پرسپولیس

آشوبی در پاسخ به اینکه آیا پرسپولیس باز هم در صدر جدول لیگ برتر قرار خواهد گرفت یادآور شد: سپاهان در اوج توانایی روحی و روانی است. با این حال فکر می‌کنم قطعاً پرسپولیس با توجه به توانمندی‌هایش به صدر باز می‌گردد و قهرمان می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها